evet nisa 23 de gelmiş hoş gelmiş. bu iki ayet birbiriyle çelişmiyor mu şimdi? nisa 23 te geçmediği için evlenilebileceği manası çıkabiliyor. ama ahzab 50 de özellikle tek tek sayarak bütün kuzenlerinin yalnızca muhammede helal kılındığı söyleniyor.
1. eğer nisa 23 e göre bütün herkese kuzenleri helalse peygambere de helaldir. ahzab 50 nin yarısı boşuna yazılmıştır.
2. eğer ahzab 50 de yazıldığı gibi kuzenler yalnızca muhammed'e helalse nisa 23 ten kuzenlerin helal olduğu manası çıkmaz. kuranı yazan kişinin oraya kuzenleri eklemeyi unuttuğu manası çıkar.
Kuzen evliliği islam'da caizdir. Sadece peygambere değil tüm Müslümanlara caizdir.
Nisa 23 ayetinde kimlerle evlenmenin haram kılındığı belirtilmiş:
"Sizlere, analarınız, kızlarınız, kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeşlerinizin kızları, kızkardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz kadınlarınızin yanınızda kalan üvey kızlarınız ki onlarla gerdeğe girmemişseniz size bir engel yoktur, öz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almak suretiyle evlenmek, -geçmişte olanlar artık geçmiştir- size haram kılındı. Doğrusu Allah bağışlar ve merhamet eder."
Burada kuzenler geçmiyor yani onlarla evlenmek de caiz.
Fakat benim şahsi görüşüme göre bunun haram olmaması gene de etik olduğu anlamına gelmez. Mesela 20 yaşında bir erkeğin 50 yaşında kadınla evlenmesinin haram olduğuna dair de bir ayet ya da hadis bildiğim kadarıyla yok.
Kurandaki pek çok ayet gibi Ahzap 50 de müminleri ilgilendiren bir ayet değildir. Bu ayette bahsi geçen kuzenler yalnızca muhammed'e helal kılınmıştır. Bu ayete bakarak bunun dinde olduğu nasıl iddia edilebilir?
--spoiler--
﴾50﴿ Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiği câriyelerini, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca mümin bir kadın kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar, peygamber de onunla evlenmek isterse, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere, onu da sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları câriyeleri hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir.
--spoiler--
Benim ailemde yok ama türkiye’de büyük bir kesim kuzen evliliği yapmış. bu dinde de var kültürde de. Ahlaksızdır demek nasıl bir kafa yapısı? Bir şeyin helal olması ile zorunlu olması arasında fark var. Din bunu serbest bıraktıysa şart koşmadı ya? Kardeş değillerdir tabii ne münasebet! Evlilik tercih etmediğin akraba gözüyle bakmak daha tutarlı.
--spoiler--
trakyalıdır.
--spoiler--
trakyalı olması ne alaka onu anlamadım gocu abi. kuzen kardeş olmasa da kardeş gibidir. ne biçim bir başlık bu. teyze çocuğu kuzendir, teyze de anne yarısıdır yani kuzen kardeş gibi bir şey. kuzenle evlenilmez zaten.
hakkında ayet olması o meselenin tavsiye edildiği anlamına gelmez. zaten ateistler de bu işin inceliği anlayamaz. nerde onlarda o ilim? ama illaki sabah sabah beni uğraştıracaksınız yani demi. bi rahat durun lan. ben de cahilim ama sizin kadar değil. taş atmadan önce gidin araştırın lan biraz. hep hazıra konmayın..
Günümüzde de akraba evliliği yapılıyor; ama onlardan sakat doğanlara çok az rastlanıyor. Akraba olmadığı hâlde de, sakat doğanlar oluyor. O zaman, yabancıyla evlenmek, bilimle çatışıyor denmez. Dinimizde, kuzenle evlenmek tenzihen mekruhtur. Bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Kuzenlerle evlenince, çocukları zayıf, hastalıklı olabilir.) [ihya]
Demek ki, Peygamber efendimiz de bunu tavsiye etmiyor. Allahü teâlâ ona helal kılmışsa, kim ne diyebilir ki? Hükmü koyan odur. Hazret-i Âdem zamanında farklı kız kardeşlerle evlenmeyi emretmişti. Yaratan emredince, yaratılan ne diyebilir ki?
imam-ı Gazali Hazretleri, sünnet ölçüleri içinde evlenecek eşlerde aranan vasıfları sayarken, cinsî duygunun zayıf olacağından dolayı kızın yakın akrabalardan olmamasını da zikreder.
"Pek yakınınız olan bir kadınla evlenmeyin; çünkü çocuk zayıf, çelimsiz olur."(Terbiyetü'l-Evlâd, 1: 39; ihya, 2: 42)
hadis-i şerifine yer verir.
işte bu mahzur göz önüne alınarak, çok yakın akraba ile evlenilmesi tavsiye edilmemektedir.
Nikah falan düşmez. Bu iğrenç bir Arap adetidir. Ayrıca bu iğrenç Arap adeti de yalnızca peygambere helal kılınmıştır. Bkz. Ahzap 50. Kuzenle evlenmenin serbest olduğu Kuran'da yazmamaktadır.
kuzenlere nikah düşer o yüzden kardeş denmez. amca hala dayı teyze çocukları kuzendir, hepsi. fakat nikah düşüyor diye de evlenmek zorunda değilsin. zaten islam'da akraba evliliği dedikleri bu tip hiç tavsiye edilmemiştir. edilmemiştir. sakat doğumların nedeni bu tip evliliklerdir. Anadoluda genellille mal miras meseleleri yüzünden yaygındır. başka kültürel etkiler de var. ama bu işin temeli asli unsuru dini değildir..
teyzem çocuklarını hiç görmedim desem yeridir. uzaktalar, pek gitmeyiz. dayımlar da öyle. bilmem. tanımam bile. halamgil çocuklarıyla akranız zaten, evet kardeş gibi büyüdük o gözle bakmadık en azından ben öyle gördüm herkesin kalbini bilemem sonuçta. amca çocukları büyük ve zaten aramızda hep resmiyet ve belli bir mesafe olmuştur. sonuç olarak tasvip etmem tavsiyede etmem. abi başka kız mı kalmadı allahını seversen ya. git bak işine ya..
Genel kanı öyle.Küçüklükten beri aynı evde veya aynı mahallede beraber büyüdükleri içindir. Bazen hayat şartlarından dolayı farklı iklimlerde büyüyen kuzenler var aynı kandan olsalar da kültür farkı oluyor. Sonuçta kardeş gibi.Yan gözle bakılmaz. Anadolu’nun bazı mecralarında kuzen evlilikleri de olabiliyor.
herkes için geçerli olmayan, hatalı bir genelleme yönelten kişidir.
mesela ben kuzenlerimi yılda iki üç kez görüyorum. ama maşallah, birbiriyle kulüplere giden, içen, tatile çıkan, eğlenen kuzenler var.
kardeşimin yazışıp sık görüştüğü kuzenim öyle fanatik fenerbahçeli ki akrabam olmasa işim olmazdı cidden.
kişiden kişiye değişiyor.
not: bir kuzenimi de en son 9 sene önce gördüm, annemin cenazesinde. hesap edin işte.
o or*spu hayatımı s*ikene kadar bende böyle düşünür böyle söylerdim. üniversitede evime gitmez onlara gider kalırdım birlikte göt kadar yatağa yatıp sarılıp uyurduk gittiğimde. elimde olan kalan son parayla onlara market alışverişi yapardım öğrenci başımla git gel bilet parası vermiyomuşum gibi. 2 haftada bir mutlaka giderdim hemde. yemekler hazırlar dışarı çıkarıp gezdirirdim büyük olanı büyük dediğime bakmayjn liseli ergenin tekiydi. arkadaşımla tanıştırdım üniversiteden kızı aldım götürdüm yanına kızın yanında benimle kavga etti ağlattı beni. erkek arkadaşımla tanıştırdım aynı olay onda da gerçekleşti ama ısrarla affettim. erkek arkadaşı küfür etti bana çocuktur ne diyim dedim affettim sırrını sırrım gibi sakladım korudum evden kaçmış ben yaz stajındayken kaşar hayatımı sikti hayatımı gizlediğim sakladıgım bi gram bi sey yoktu ondan ben yaz stajında da evde olmadıgım icin kactıgını cok sonra ögrendim beni arayıp sorduklarında bile onu korumak icin bilmiyodum bilmiyorum da ilişkileri hakkında hiçbir şey dedim sustum. 17 yaşında evlendi gerizekalı. yaşatmadığı şey kalmadı teyzemlere bize erkek arkadaşı bana musallat oldu ki çocukla oturup konuşmuşluğum tanışmışlığım bile yok küfürü de onlar telefonda konuşurken etmişti bana durduk yere inanılmazdı. o kadar taktı ki çocuk bana arkama bakarak geziyodum üni okudugum şehirde bile. nişanında bile annemlere beni sormuş düşünün gelmedi mi o ben onu bekliyordum diye. ruh hastası. kısaca kardeş falan değiller abi sizin aile ilişkileriniz nasıl bilmiyorum ama fena bi aile yapımız yok aslında bi çıkıntılık yapan buydu cekti gitti kimse de görüşmüyor zaten kendisiyle tamamen soyutladık hayatımızdan neden hayatımı mahvettiği kısmı da tamamen eşiyle alakalı yani çocuğu hayatımıza sokarak sıçtı ağzımıza affedersiniz. öyle işte her şey herkese candır kandır diye anlatılmaz kısaca arkadaşlar artık kardeşime bile güvenmiyorum. teşekkürler.
biyolojik - genetik olarak doğru yaklaşımda bulunuyordur.
kim ne düşünür, nasıl değerlendirir bilmem de karışmam da yargılamam da umurumda da değil.
bireysel olarak yaklaşımım; kendi kan hattımdan biriyle evlenecek asalet kutsiyet sahibi (bakınız binlerce yıl önce mısır, roma ve günümüzde avrupa hanedanları) veya ensest dürtüleri olmadığım için ve sağlıklı nesilleri de düşünerek evlilikte tercih etmeyeceğim durum.
Kuzenlerimin büyüdükçe çok hainliklerini gördüm. Anne tarafım çok gerici akraba evliliğine normal bakıyorlar bu yaşta evli barklı olduğum halde genç kuzenlerime el kol şakası bile yapmam bu yüzden yanlış anlaşılır. Çünkü onların bakış açısı öyle. Baba tarafım yobaz değil ama onlarla da eskisi gibi samimi değiliz.
Ancak kuzen evliliğine hiç normal gözle bakamıyorum.