kürtler hakkında bir başlık açarsın birazcık eleştirel yazı yazarsın ve bu ezik tiplerden biri hemen atlar sazan gibi ve içinde faşo veya faşist geçen bir bakınız vererek yazara ayar vermeye çalışır.
giyim tarzları, konuşmaları, insana bakışları ve ten renkleriyle hemen kendilerini belli eden kürtlerin bu özelliklerini söylemek ne zamandan beri faşizm oldu be.
almanları sarı saçlı, mavi gözlü, bira göbekli şeklinde tarif etmekle kürtleri belirgin özellikleri ile tarif etmek arasında ki fark ne?
yada ne bileyim sahilde dolaşırken 3-5 kişilik bir kürt grubunun bikinili kızlara skecekmiş gibi bakıp laf atmalarından rahatsız olup bu davranışlarını eleştirmişsen bunun neresi kötü ve neresinde faşizm var.
kürtleri eleştirmek değil de, dışlamak ötelemek derseniz bunu yapan tabii ki faşisttir.
tüm azınlıklara yapıldığı gibi, bir nevi ırkçılıktır.
bunu ifade edene ise ezik derseniz o da sizin su götürmez sığlığınızdan öteye geçmez.
kürtleri eleştirmeyi kürtlerle ilgili çeşitli ve genelde negatif steryotipleri dile getirme ve türkiye'deki ve hatta dünyadaki bütün iğrençliklerle kürtleri özdeşleştirme sanan tiptir.
kürtleri eleştirmeyi faşizm sanmayın, faşistlik değil, eleştiri yapın.
kürtlerin kürtçe konuşması kürtlerin en belirgin, somut ve nesnel özelliğidir, ama bunu yazdığın için eksi alırsın. ilginç. oysa kürtleri kriminal bir hale sokmak vardır ki süper prim yapar ve bu asla eleştiri değildir.
eleştiriyi faşizm sanan ezik tip yine eleştirece'm diye ortalığa içindeki pisliği sıvamıştır. bu süreç böyle devam eder gider.
"her kürt pkk lidir, "her kürt alternatif teröristtir` saçmalıklarına inanan liseli kurtçukların kendilerini acındırma adına açtıkları başlık ve düşündükleridir.
sen bir örgüt yüzünden, alakasız şekilde milyonlarca insanı terörist, bölücü olmakla suçla sonra sana faşist denildiği zaman böyle duygu sömürüsü yap..
ulan faşizm nedir diye sorsalar cevap verebilirmisin o da ayrı merak konusudur.
sap ile samanı ayırt edemeyen versiyonlarıda olan tiplerdir.
bu tipler kürtleri türkiye cumhuriyeti vatandaşı olarak görmezler, sanki türkiye kürtlerin topraklarını işgal etmişlerde yüzyıllardır sömürmüşler havası yaratmak isterler, her olumsuz eleştiriyi o kadar benimsemişlerdir ki sayelerinde efsane olmuştur.
uzağa gitmeye gerek yok uludag sozluk'de bile, birine tecavüz eden yada sarkıntılık yapan bir türk hakkında oruspu çocuğundan tutunda ibnesine kadar hertürlü küfür edilirken kürtlerin sahilde bayanlara laf atması eleştirilince birden ırklar arası hoşgörü temsilcisi ezikler ortaya atlayıp vay efendim dışlamayın adamları bırakın istedikleri gibi davransınlar edasıyla bir insanın ne kadar midesiz olabileceğinide gösterirler.
yaptıkları siyateti eleştirirsiz anti demokrat olursun, davranış biçimlerini eleştirirsin faşist olursun, ülke bütünlüğünü korumak için canını hiçe sayıp silahlı mücadele verirsin katil olursun bu tiplere göre.
bu tiplere göre pkk ezilmiş kürt halkının hak arayıcılarıdır, faşist değildirler ezilmişliğin ve dışlanmışlığın neticesidirler.
yıllarca ezilmiş halk edebiyatını kılıf olarak kullanıp her türlü illegal olayda taş altından çıkan kürtlerin koruyuculuğuna soyunmuş tipdir, hatta tipsizdir.
kürtler bu ülkede en kötü şeylerle anılıyorsa, vay efendim kadınlara yiyecekmiş gibi bakıyorlar, oy yerlere tükürüyorlar; tecavüz, gasp, terörizm denince akla kürtler geliyo dendiği zaman bunun suçlusu bunları söyleyen faşistler değildir.
kürtlerin iyi şeylerle anılmamasının suçlusu faşistler değildir. bilhassa kürtlerin kendisidir. kürtler bu memlekette iyi olarak ne yapmıştır? ne işe yaramıştır pozitif anlamda. türkler senelerden beri toplanıp geceler yapıp trilyonlarca para aktarmış, okullar yaptırmış doğuya. peki ya kürt kendi yaşadığı topraklar için ne yapmış?
kürtün zengini okul yaptırmıyor, hastahane yaptırmıyor, gidip 15 trilyonluk düğün yapıyor, havaya 5 trilyonluk kurşun sıkıyorsa; çok bilen, okumuş bir kürt olarak gidip ondan hesap soracaksın. burda seni eleştiren adamlara faşik, faşist, faşo demeyeceksin, diyemezsin. hakkın yok.
ben kürtüm demekten başka yaptığın bir halt yok çünkü. yapıcı olmaya çalışmıyorsun; acar hırsız olup ev sahibini dövmeye çalışıyorsun.
vergi mi veriyor güneydoğuda yaşayan? elektrik parası mı veriyor? su parası mı? devlete ne veriyorsun ne istiyorsun? neymiş, hizmet yokmuş. belediye başkanını pkk'lıdan seçiyosun ama 15 senedir. ne işe yarar bu başkan diye sorgulamıyosun. neymiş devletmiş. kek olunur, kendini sömürtürde insan; art niyet bir yere kadar olur be kardeşim.
neymiş, kürtler kötü değilmiş, elalemin karısına kızına bakmıyolarmışta bu ayrımı yapan faşistmiş. tamam, sen bunu yapmıyorsun varsayalım; ki yapıyorsun. taksimde yılbaşındaki olaylarda kimin ne olduğu gün gibi ortadaydı ya, neyse; ne yapıyorsun? iyi olarak. ne yapıyorsun?
tek yaptığın, ben kürtüm, siz faşistsiniz lafını ısıtıp ısıtıp ortaya getirmek.
biz faşist olsak senin bu ülkede değil nefes almaya, yatacak yerin olmazdı yeğenim. bunu böyle bil. bunca olaydan sonra sen hala daha türk yoğun şehirlerde yaşayabiliyosan, bu türk'ün hoşgörüsündendir; seninle alakalı bir şey değil.
sapla samanı ayırmak ne güzel bir deyim öyle değil mi? tıpkı faşizm gibi bu lafı da ağzımıza sakız ettiğimizden ötürü gerçekleri göremeyeceğimiz çok açık. aslında bu entry de, tıpkı diğerleri gibi duvarlara konuşma sanatının bir başka bir türü olarak görülmeli. iki tarafın sığlığından ötürü duvarlara konuşma sanatımız epeyce gelişti. bunu da bir yerlere not etmekte fayda var.
şimdi gelelim işin aslına. ortaya atılmış bir siyasal tez var. öyle ya da böyle kabul edilip edilmemesi herkesin hakkı olan bir durum. bir taraf türk tarafının ezelden beri kürt illerini sömürgeleştirdiğini iddia ederken, diğer taraf ise kürtlerin olmadığını ve onların aslında dağ türkü olduğunu söyleyegelir. ikisi de aslen bir siyasal tez konusudur, ideolojik bir yaklaşımın ürünüdür. "ideoloji kötüdür." diye bir önerme yapmıyorum burada, hatta apolitizmin dünyanın en kirli şeyi olduğunu düşünmekten kendimi alamıyorum. ama bir siyasal tezi eleştirmek için gerekli maddi donanıma ve doyuruculuğa sahip olunmalıdır. ilk teze "bölücü", ikinci teze ise "faşist" damgasını altını doldurmadan vurursan bu eleştirinin bir hakaret olarak algılanmasına da razı olursun. "ne yardan ne serden" tutumundan da uzaklaşarak eleştirinin altının doldurulması gerekiyor. aynen buradaki gibi. bir eleştiriyi yapan var. çoğu zaman faşizmin neden faşizm olduğunu bile bilmeyen bir güruh var. fakat eğer karşısındakiler yeterince donanımlı olabilselerdi, bir denkleştirmeye gitmezler ve eleştiri yapmakla hakaret arasındaki derin farkı görebilirlerdi.
bir de işin diğer bir boyutu var. bu topraklarda yaşayan hiçbir halkın sütten çıkmış ak kaşık olmadığını görmeden tüm kriminal vakaları bir genetik özelliklerde toplamak isteyen güruhlar duvara "savaş" yazısını en önce kazıyırlar. tabi en önce onlar vuruluyor. ciddi olmakta fayda var. ne bu ülkenin tüm tecavüzcüsü, bölücüsü, hırsızı kürt, ne de tüm katilleri ve sömürgecileri türk. tüm kötülüklerin anasını maddi temellere değindirmektense, halkına ihanet eden ağaların şeyhlerin hesabını kimse veremeyeceği gibi, yıllarca savaş naraları atarak servetlerine servet katan ve tüm pisliklere bulaşan kirli savaş oyuncularını da aklayamazsınız. çeşitli kriminal vakalar her türden insanda görülmektedir. bunun suçunu genetik bir özellik olarak görenler akıllarından şüphe etmek gerekiyor. çünkü ya gerçekleri göremiyorlar ya da art niyetliler. eğer çeşitli kriminal vakalar ve soysuz davranışlar bir ulusun genetik özelliklerinden ötürü gelseydi her iki tarafında iddialarını kabul edebilirdik ama ne yazık ki ne istatistikler, ne de bilim bunu doğruluyor.
şimdi aklımıza devşirmekte fayda var. sağduyu çağrısı yapacak değilim. isteyen istediğini yapsın fakat doğru davranış eleştirinin boyutunu bir ulusun boyutuna yükseltemektir. kirli savaşın suçlusu ne şoven türk kafalarıdır, ne de pisleşmiş ve hırsız olarak adlandırılan kürtlerdir. açık açık kabul etmekte fayda var: her iki tarafta eleştirinin boyutlarını bilmiyor ve ulus düşmanlığı yapıyor. burada da gördüğünüz gibi kürt düşmanlığı en ufak hücrelere kadar işlemiş. nehrin öbür yakasında ise tepkisellik ezilmişliğin doğal bir tepkisi olmaktan çıkarak türk düşmanlığına dönüşmektedir. üstelik kendi halkına ihanet eden egemenleri her iki tarafta görmemekte ısrar ediyor. bunun sonucu hikayenin başındaki duvara savaş yazanın en önce vurulmasıdır. isteyen ölebilir, tabi gerçek suçluyu teşhir edeceklerse. duvara savaş yazanlarda bu cesaret yok!
eleştiri yaptığını sanıp ırkçılık yapanlara faşist diyorlarsa sorun faşist diyende değil dedirtendedir. al bak şu başlığa, bi sürü benzer örneğini görebilirsin. adam bu ülkede soygun tecavüz cinayet hırsızlık vs dendi mi neden sadece kürtler geliyor akla diye soruyor. bu eleştiri midir şimdi, bu lafın nesine saygı duyacağız ki..
bu ülkede o fiilleri saydığında aklına "kürtler" geliyorsa zaten sorun sendedir. kriminal bi araştırma yaptın da bu suçları sadece kürtlerin işlediğini mi ortaya çıkardın, yoksa işkembe i kübradan atıyor musun.. tabii ki ikincisi.
hayır bu suçların genel ortalamasında kürt halkı ağırlıklı çıksa bile (bak sadece olasılıktan bahsediyorum, zira elimizde bi araştırma falan yok böyle olduğuna dair) yine de şu laflar yüzünden faşist lafını yemeye mahkumsundur. tıpkı amerika'da zenci nüfusu, daha fazla suç işliyor olmalarına rağmen suça meyilli olarak etiketleyince direkt ırkçı olarak adlandırılanlar gibi. çünkü bi topluluğun suç işliyor olmasını sosyal sebepler yerine (fakirlik, fırsat eşitsizliği, hak ihlalleri vb) ırka dayandırıyorsanız bu etiketi yemeyi sonuna kadar hakediyorsunuz demektir.
namus cinayetlerinin bile sandığınız kadar güneydoğu orijinli olmadığına dair bi araştırma bile yayınlanmıştı zamanında ama araştırmaya bakıp yorum yapmak bizi bozar. tecavüz, cinayet vs deyince aklınıza ne geliyor.. kürtleeeerrr..
Yaptıkları açık faşizmi eleştiri sananların kurabileceği bir cümle. Bin tane farklı düşünen, farklı ekonomik-sosyal yapılarda yetişen Kürt var. Sahilde birilerine laf atanları görüp, bir genelleme yapıp Kürtleri eleştirenler faşisttir. Sosyal bir gerçeklikten kaynaklanan bir olguyu, bir halkın özelliğiymiş gibi görmek için ya hakikaten bir şeyden anlamamak gerekir ya da faşist olmak gerekir.
kürtleri eleştirmek adına hakaret edilmesini hazmedememesi gidip ermenilere, türklere, lazlara sövmesine neden olmayacak tiptir.
zaten meselenin bir etniyi toptan iyi ya da kötü ilan etmek olduğunu ortaya koyan biri, elbette türkiye'de kürtlerin gasp edilen haklarını politik olarak talep etmesi sonucu türklerin* faşistlerinde onlara karşı alerji zuhur etmesi ve bu alerjinin yarattığı kinin de kürtleri; fransız faşisti mağripli, almanya faşisti türk, italya faşisti romen, avrupa faşisti müslüman, iran faşisti ermeni vatandaşını ya da göçmenini, ve saire nasıl görüyorsa o şekilde algılamasına neden olduğunu görerek türk faşizmini yerin dibine sokacaktır.
almanya'da türk olmayı tadmanızı dilerim. gerçi bu batı kompleksi kürtleri aşağılama konusunda oldukça anlamlı bir done sunuyor bize. malûm herkes doğusundakini aşağılıyor.