Bazı gerizekalıların tam olarak yapamadığı ve hayvana acı çektirdiği eylem. Kendine guvenmiyorsan yapma kardeşim adam kesmiş boğazını kaç dakka geçmiş hayvan hala nefes almaya çalışıyor kim bilir nasıl acı çekmiştir.
olayı hayvanlara yapılan katliam olarak gören insanların karşı çıktığı eylem.
buna karşın milletin en önlerde izlemek için binlece doları gözü kapalı yatırdığı ispanya'daki (ki kendileri avrupa birliğindedir) boğa güreşi festivalleri * bu insanlar göre gelenek.
kendileri kusura bakmasınlar, malesef kurbanlıklar katledildi, avrupalının tabağındaki hayvan ise kendi yattı o tabağa, ölürkende hiç acı çekmedi şarkılar söyleyerek gitti kendisi.
kişilerce zaman zaman yanlış yorumlanabilmektedir. şöyle ki:
bazı hayvansever ve pek din ile alakası olmayan müslümanların *, kurban kesimini hayvan hakları ihlali olarak adlandırıp, kesmek yerine ona vereceği parayı aç veya ihtiyacı olan insanlara verince daha fazla sevap işlediğini, doğru yaptığını zannetmesine yol açan ibadet şeklidir. bu şekilde düşünmek tamamiye yanlıştır. kurban kesmenin şartlara uygun kişlere farz olduğu açıkça beyan edilmiştir. ''hayvan keserek ibadet mi olur ? bu vahşettir'' diyen sözde müslümana ithafen:
kurban kesmenin asıl amacı Allah'ın emrini yerine getirmek, böylece takvalı olduğunu göstermektir. Bunun anlamı, Allah isterse en değerli malımızı dahi O'nun yoluna feda edebiliriz, demektir. Hz. ibrahim'in ismail'i kurban etmesi örneği gibi, gerekirse bizim de canımızı dahi kurban edebileceğimizi göstermektir. Bir bakıma da kurban, putperestlik duygusunu kırmak, Allah'ın rızası karşısında her şeyimizden geçebileceğimizi göstermek anlamına gelir. her sene yapılması elzem olan önemli bir sınama şeklidir.
en eski toplumlarda ve en ilkel kabilelerde dahi uygulanmış bir ritüel.
aslında farz değildir ama mezheplere göre farklı anlamlar kazanmıştır. işin aslı islam da mezhep de yoktur ama gel de anlat insanlara. mesela şafilere göre sünnettir. yani peygamber bir zaman kesmiş bir zaman kesmemiştir. hanefilikte vacip diye bir kavramla açıklanmıştır. durumu el veren kesmek zorundadır. yani durumu el verip de kesmiyorsa günaha girecektir yani cehennem azabı görecektir. allah ın bir emri bir farzı var ise bunun şafi ye ya da hanefi ye göresi olmaz. kuran da kurban kesmenin farz olduğunun belirtir net bir ayet yoktur. durum bu iken birileri kalkıp hala daha yok efendim "kanın akıtılması gerek, yok efendim kurban allah a yaklaştırı diye sözde mantıki deliller sunmaya çabalaması boşadır.
fakire fukaraya yardım mı etmek istiyorsun? kurban bayramı, ramazan demeden durumun el verdiği ölçüde yılın her zamanı fakirlere, muhtaçlara yardım edebilirsin. ha, eğer geleneğe bindirmişsin, atadan, deden, çevreden öyle görmüşsün, et yemeyi çok seviyorsan o zaman yine kes. ama farz olmayan bir şeyi farzmış gibi gösterme.
ilkel insanlardan kalma tanrıya tapınma, tanrıya bir canlıyı öldürüp kanını akıtarak bağlılık gösterme çabası.
ilkel çağlarda bir yere kadar kabul görse bile artık 2000 li yıllarda düpedüz gaddarlık ve canilik olarak kabul edilmesi gerekir.
velhasıl insanı dinden , kurban isteyen bir tanrıdan buz gibi soğutan hadisedir.
hazır kurban bayramı ile yılbaşının iç içe denk geldiği şu günlerde şunu da hatırlamak lazım, dini inanç gereği yani müslümanlara göre yaratan için kurban kesmek veya kan akıtmak etrafta epeyce vahşet olarak anılmakta (belki vahşi bir şekilde kesenlerde vardır, kurban kesmeninde bir adabı var çünkü, neyse...). kurban bayramında etrafta kurban kesilme olayına vahşet olarak bakan bu insanlar aynı gün akşam yani gece 12 de hindiyi fırından çıkarıyorlar ve afiyetle yiyorlar. bu tıkınma sırasında acaba kimse içinden şöyle bir şey geçiriyor mu?
- ya biz her sene keyfimiz için milyonlarca hindi kesiyoruz... vahşet mi acaba?
bir tarafta zevk için kesilen ve afiyetle yenilen bir yılbaşı kurbanı...
bir tarafta dini inançları gereği (bu arada dini inanç bir gelenek değildir) kesilip fakir fukaraya dağıtılan ve sosyal bir birlikteliğe zemin hazırlayan kurban...
Âdemoğlu, kurban bayramı günlerinde Allah için kurban kesmekten daha sevimli bir iş yapmış olamaz.
Hadis-i şerif(Tirmizi, Edahi 1)
Kardeşim müslüman olmayabilirsin, normal karşılarım, kurbanın mantığını ve ruhunu da anlamayabilirsin. kurban kesmeyi et parçalamak olarak da görebilirsin, bu kendi sorunun ama müslüman adam bunu yapmamalı diyemezsin, kendi inançsızlığını inanç olarak empoze edemezsin.