"katletmek ne lan?" şeklinde ensesine şaplak atılası kişilerin geçirdiği buhrandır. sanki şişlenip, kızgın yağa batırılıp sokağa atılıyor bu hayvanlar.. önüne bol tereyağlı iskender getirilse hayvan gibi yersin ama. o asma yaprağından yapılıyor ya..
gereksizdir. zira kurban bayramı dışındada hergün milyonlarcası kesiliyor salam, sosis, kıyma ve benzeri bilimum et ürünlerine dönüştürülüyordur. kurban bayramındakilerin tek farkı bir kısmının fakirlere gitmesidir. faydalıdır.
Bu hayvanların ne etleri ve ne de kanları Allah'a ulaşacaktır. Allah'a ulaşacak olan şey, sadece gönlünüzdeki Allah saygısıdır, takvadır. Bu şekilde onları yararınıza sunduk ki, sizi doğru yola ilettiği gerekçesi ile Allah'ın yüceliğini dile getiresiniz. Ey Muhammed, iyi ameller işleyenleri müjdele. - hacc suresi ayet 37 (Fizilal-il Kuran)
bir de doktor şeriatiden reçete verelim:
kimdir senin ismail'in ? kendin bileceksin. sevdiklerin olabilir, rütben, mevkin, işin...eğer allah'a yakın olmak istiyorsan, kendi ismail'ini bulacak, o'nun yerine kurban keseceksin. yoksa yalnızca adet olsun diye kurban kesmek kasaplıktır. - ali şeriati-
ölçü, yol, yordam bilmeyenleri hizaya getirecek birçok veri mevcut. kurbanda katledilen [ bu tabir senin] canlılara üzülüp etini şaraba yatıranlarla yatıp kalkmamak lazım vesselam.
bilmediği şey hakkında kendi ahkamını kesip onu mutlak doğru kabul eden kişinin, ahkamını servis etmeden önce üzerine hissiyat baharatları serpiştirmesi durumudur ki hiç samimi değildir. ayrıca gülünçtür.
bilimsel açıdan canlı her mahluk hayatta kalmak için diğer canlılara ihtiyaç duymaktadır, bir damla suyun içinde cereyan eden av ve avcı sistemini yok sayarak
durumu katliam olarak niteleyen insana -hey hemşerim memleket neresi-dememek içten bile değildir.
kurban yaratıcıya gönderilen bir hediye değildir. zira kimin malını kime veriyorsun diye sorarlar adama. bu putperest bilinç altının zuhur etme hadisesidir ki islamiyette ki kurban kavramı ile uzaktan yakından ilgisi yoktur.
kurban toplumsal dayanışmanın hatırlatılması, yoksulluğu nedeni ile et nimetinden yoksun kalmış insanların ihtiyaçlarının giderilmesi niyetidir. ki ibadetin sonuç kısmıdır. asli unsur yaratıcıya gitmesini umut ettiğiniz takvanızdır. yaratıcıya yakınlaşma niyetinizdir. sahip olduğunuz şeylerin aslında size ait olmadığını hatırlatır size kurban. en azından -kurban-ın niyeti budur ama dindeki birçok inceliğin kavranamaması gibi kurban hadisesinde de olay hayvanı kesmekle nihayete eriyorsa infakınız asıl amacına ulaşamamış demektir.
kurban kesin, kestiğiniz kurbana incelikle yaklaşın, paylaşın gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaştırın.
bu kişiler ya vejeteryandırlar yada etin bitkiden falan oluştuğunu sanarlar.* Ayrıca bu kişiler tüm kasaplara ve köfte, döner gibi et ürünleri satan yerlerede düşman olmaları olası kişilerdir. Zira oraları katledilmiş hayvanlarla doludur.**
(bkz: Yılda bir ay et yiyebilen insanlar)
(bkz: Bereketli sofra)
şükran günlerinde çatır çatır hindi yiyenlerin bok attığı olay. hayvanlar kesilmemeli, şu dünyada kesilmesi gereken bir sürü canlı var diye düşünüyorsan buyur, seni kessinler.