kuran ın kalp organını beyin sanması

entry42 galeri5
    25.
  1. öncelikle (bkz: hz.muhammed(s.a.v) (bkz: allah cc)
    her şeyi düz mantık düşünen ezik kompleksli ateist saçması. arada atar bi iki tane densiz böyle saçmalar sonra ayarı yer ağlayarak ayrılır sözlükten.islam a laf atınca ellerine ne geçiyosa günahtan başka.
    1 ...
  2. 26.
  3. kuran canlı bir varlık olmadığı için gerçekleşemeyecek eylemdir. tanım olsun diye yazdım. ben de başlığı açanın yolundan gidiyorum ve ad aktarmasını anlamamış oluyorum.* neyse sorun bu değil.

    kalp evrensel olarak duygu ve maneviyatla ilişkilendirilmiştir. beyin ise akıl ve mantıkla. her ikisini de kullanırsak doğruya ulaşabiliriz. bilinmezliği ve şüpheyi araç olarak kullanmak lazım bazı zamanlar. kuran da sürekli kalpten bahsetmesi inanç doğrultusunda sürekli duygu ve maneviyatımıza yönelmemiz gerektiğindendir.

    ayrıca akıl ve mantık doğrultusunda düşündüğümüzde: kuran da her şey apaçık verilseydi insanların hepsi buna inanırdı. hangimiz şu an bir mucize görsek inanmayız. tamam mucize görünce bilimle açıklamaya herkes çalışır. ama ben gökyüzünde, atıyorum, kargaların allah ya da muhammed yazmasından bahsediyorum. bunu kim görse inanmazdı ki? yani buradan şunu çıkarabiliriz. hayatta bir sınav mantığı var. her şeyi apaçık görseydik bunun bir anlamı olur muydu? işte şüpheyi böyle araç olarak kullanırız.

    beyin ve kalp herkeste var ama aynı zeka herkeste yok. zeki insanlar çevresini sorgulamayı, olayları bilimle açıklamayı çok severler. ama zeki olmayan sıradan insanların etrafındakileri düşünebilmesi sınırlıdır. burada kalbi devreye girer. etrafındakileri sorgulayıp din yoktur sonucuna ulaşma kapasitesi olan insanlara bakalım. * kalbini kullanmıyor. *

    yani sonuç olarak şunu diyeceğim. kuran da bize bir mesaj var. mesaj ise kalbini kullan... her şeyi size apaçık söylerdik ama yaptığımızın bir anlamı olmazdı diye ucundan dokundurmakta aynı zamanda. ayrıca beyin beyin diye tutturmuş yazar. herkesin zekasının farklı olması adalet olamaz zaten. burada kalbini kullanmanı isterken sen somut olarak ulaşamadıklarını reddediyorsun. zekan yeterli olsaydı anlardın dediklerimi. ama allah adaletli olduğu için sana bir de kalp vermiş. hala zamanın var joe...
    2 ...
  4. 27.
  5. kalp verken yumruğun büyüklüğündeki organdan mı bahsediliyor yoksa bir suç işlediğinde pişmanlık duymana neden olan organdan mı? ilk olarak bunu açıklamak gerekir.
    1 ...
  6. 28.
  7. Kalp ile beynin ne olduğunu bilmeyen, kendileri kullanınca normal sayan dini bir kimlik sahibi kullanınca aa ne komik lan diyen zihniyet ürünü tespitler.

    şimdi kalp ve beyin iki organ. ikisinin de kendilerine ait görevleri var. ama bir de insanların duygu düşünce his sevgi aşk kin nefret gibi fiziksel olarak gösterilemeyecek ve hangi organ tarafından eylemlendirildiği bilinmeyen özellikleri var.

    mesela aşk. insan hangi organıyla aşık olur. beyinle mi? olabilir. kalple mi? o da olabilir. belki de insan poposuyla aşık oluyordur. olamaz mı? neyse.. birgün o da ispatlanır.

    konuşurken kimse seni bütün beynimle seviyorum demez. ne der? seni bütün kalbimle seviyorum der. kalbimde sana yer var deriz. ya da bütün kalbim senin deriz. sana beynimde yer yok demeyiz. bütün kalbimizle söz veririz, bütün kalbimizle konuşuruz, bütün kalbimle diyorum ki deriz, bütün beynimle diyorum ki demeyiz.

    Bunu kur'an yapınca aa allah kalple beynin ne işe yaradığını bilmiyor olur. ateist ergen yapınca ben eleştiri özgürlüğümü kullanıyorum olur.

    galiba bazılarının düşünme organı beyin değil. ne olduğunu da ben söylemeyeyim sonra kızıyorlar.
    0 ...
  8. 29.
  9. 30.
  10. düşünce akıl söz duygu ferahlık sıkıntı gibi birçok duygudan bahsedilirken beyin değil kalp, göğüs gibi kelimelerin kullanıldığından ama bu kelimelerin biyolojik anlamda organ olmadığının farkında olmayan ve muhtemelen de düşünme organı beyin olmayan ateist zırvaları.

    edit: biyolojik olarak kullanılmadığı yani kalp derken fiziksel kalbin kasdedilmediği gibi. beynim almıyor denmez de aklım almıyor denir. halbuki akıl diye bir organımız yoktur. kalbim sıkışıyor deriz. ama aslında kalbimiz sıkışmıyor canımız sıkılıyor moralimiz bozuluyor.
    0 ...
  11. 31.
  12. bir ergenin zırvasıdır.tasavvufa neden gönül ilmi denilmiş hiç düşündün mü birader sen?senin anlayışına göre ''gönül mü ilim ne arar la gönülde''ya da onların gözleri vardır görmezler deyince şöyle diyosun heralde ''bu ne len hem gözleri var diyo hem görmüyolar diyo he he he çözdüm işi''

    edit:yahu bi de sanki gerçeği söylüyomuş gibi aha la yazıyo la aha demesi yok mu
    0 ...
  13. 32.
  14. bir gerzeğe cevaben kısa bir açıklama:

    hac suresi 46. ayet: yeryüzünde gezip dolaşmadılar mı ki, düşünecek kalpleri, işitecek kulakları olsun? (dolaştılar, ama ibret almadılar). çünkü gerçekte gözler değil, göğüslerdeki kalpler (kalp gözleri) kör olur.

    ayette "gulüb'ün" kelimesinin gerçek anlamı buradaki gerzeğin kalpler diye çevirdiği bizim anladığımız anlamda kalp organı değildir. meal yerine tefsirlere bakın. buradaki gerzeklere takılıp kalmayın. belagat ve fesih kuralları bilinmeden çeviri yapılırsa çok yanlış anlamlar çıkar ortaya. bırakalım bu işleri gerzekler değil kur'an alimleri yapsın, onlar açıklasın.
    1 ...
  15. 33.
  16. eskiden kalbin düşünmek için olduğuna inanıldığına dayanan varsayım.

    bunu nereden biliyoruz? bir ton ayet ile falan göya delillere dayandırarak bir varsayım ortaya atıyorsunuz, içerisinde hiç bir veriye dayanmayan kocaman başka bir varsayım var ve bu sizin diğer kanıtladığınızı düşündüğünüz varsayımınızın önemli bir kısmını oluşturuyor. bugün de insanlar kalpleri ile sevdiklerini söylemekteler. ama kalbin işlevinin kan pompalamak olduğunu hepimiz biliyoruz herhalde.

    burada eskiden insanların ne düşündüğü konusunda madem böyle desteksiz sallanmış ben biraz altına destek koyayim de sadece bakınızdan oluşmayan entryme cevap bekleyeyim,

    kalbin kan pompalama görevi olduğunu ilk söyleyen romalı galen olup 2. yüzyılda yaşamıştır. yani islam dininden önce. ondan önce git geller mevcut. cilalı taş devrinde ruhsal bozukluklar için beyne müdahale edilirmiş. m.ö 1700'lerde beynin hasar görmesi halinde olabileceklere mısır el yazmalarında rastalanabilir olması ne kadar ileri gidildiğini gösterir. ama mısır'da bu tarihlerden sonra bir süre zekanın merkezi kalp oldu. hipokrat ise (kendisinin kim olduğu malum) beyinin fonsksiyonlarını tekrar geri verdi. aristoteles kalbin zekanın merkezi olduğunu söylerken öğrencisi platon hipokrat'ın söylediklerine ek olarak beynin ruhun olduğu yer de olduğunu ileri sürdü.

    ama herşey galen'in kalbin fonksiyonunu bulması ile son buldu. tekrar ediyorum milattan sonra 2. yüzyıl.
    0 ...
  17. 34.
  18. ahzab suresi 4. ayet: (müşriklerin ve münafıkların zeki kimseler hakkında zannettiği gibi) allah hiçbir adam için içerisinde iki kalp yaratmamıştır. (boşama niyetiyle "sen bana anamın sırtı gibisin" diyerek) kendilerinden zıharda bulunduğunuz o eşlerinizi sizin anneleriniz kılmamıştır (ki size ebediyyen haram olsunlar. ancak şer'an tayin edilen keffareti yerine getirmeden onlarla ilişki de bulunmak veya kendilerine şehven dokunmak size haramdır) evlatlıklarınızı da (öz) oğullarınız kılmamıştır. işte size, bu (şekilde konuşmalarınız) ağızlarınızla (söylediğiniz) sözünüzdür (ki böyle demekle ne bir adamda iki kalp olur ne de eşiniz sizin anneniz olur ne de evlatlıklarınız öz çocuklarınız sayılır). (siz böyle aslı astarı olmayan sözler söylersiniz ama ) allah (daima her yönden gerçeğe tıpatıp uygun olan) hakkı söyler ve kendisi o (dosdoğru) yola hidayet eder.

    işte bir beyinsizin islam bitmiştir diye ortaya attığı kur'an ayet'inin aslında bahsettiği olay budur. daha önce de dedik yine tekrarlayalım. kur'an'ı okuyup anlamak isteyen, aliminden tefsirli mealiyle okusun. kıçından yorum uyduran dübürcüklere kimse itibar etmesin.
    1 ...
  19. 35.
  20. kuran-ı kerim i ansiklopedi zanneden ateist zırvası. Kıvırcık lahana var bi tane tv de çıkıyor. O da da vinci şifresi kitabı zannedip şifreler çıkartıyodu. Hepinizi ' topla 40 yapar. Kutlu olsun ' reise havale ediyorum.
    0 ...
  21. 36.
  22. 37.
  23. kalpten açıkça ve defalarca düşünme organı olarak bahsedilir çok nettir. Aksini iddia eden kafa ve düşünce-fikir kelimelerinin bir arada olduğu bir tek ayet göstersin.
    2 ...
  24. 38.
  25. işine geleni/gelmeyeni işine geldiği gibi yorumlama isteğinin bir ürünü olan yorum.. kuranda her daim, sürekli, tekrar tekrar düşünün diye söylenir.. "düşünün, akıl erdirin ki doğruyu bulasınız".. kuranda "düşünme organı" olarak "kalp" görülmez. lakin, kalbinizle düşünün der.. yani sadece mantık yürütmeyin, duygularınızı, vicdanınızı, ahlakınızı, sevginizi, ruhunuzu kısaca herşeyinizi katın işin içine ki doğru düşünebilesiniz.. düz mantık düşünce ile bir yere varılamaz çünkü.. ruhu katmadan yaşamanın da bir anlamı olmaz çünkü.. hayatın kendisi de böyle değil midir zaten.. dümdüz olduğun zaman yaşamış olmazsın.. çünkü nefes almak, tek başına, yaşamak değildir.. yaşamak kavramı nefes almak değildir.. çok geniş bir anlama sahiptir.. kuran da bunu söyler, böyle söyler, mecaz değil bizzat söyler ve açıkça söyler.. ama bir şeyi de ekler; anlayana..
    1 ...
  26. 39.
  27. üreme organını beyin zanneden yazarların varlığında hiç değeri olmayan önerme.
    4 ...
  28. 41.
  29. 42.
  30. Kalp değil beyin düşünür, hisseder. Kalbin dolaşım gibi en önemli fonksiyonlardan birini sağlamak dışında bir işlevi yoktur. Kan olmadan kalp bir hiçtir.
    4 ...
© 2025 uludağ sözlük