yanlış tercüme mi
yazdığım ayet orjinal mealdir ateist arkadaş ,boşuna bahane etme .
kuran sadece din değil ayrıca bilim kitabıdır.
bunlar da ıspatı
1-evrenin genişlemesi--Biz göğü kudretimizle bina ettik ve şüphesiz biz onu genişletiyoruz.
2-kızıldeniz ile akdeniz in karışmaması--“iki denizi birbirlerine kavuşmak üzere salıvermiştir. Aralarında bir engel vardır, birbirlerine geçip karışmıyorlar.” (Rahman Suresi 19-20)
3-Döndükçe kutuplardan basıklaşma--“Onlar görmüyorlar mı ki, gerçekten yeryüzüne yönelip onu uçlarından eksiltiyoruz. ” (Rad 41)
“Onlar görmüyorlar mı ki, biz yeryüzüne gelip uçlarından noksanlaştırıyoruz.” (Enbiya 44).
ve daha nice ayet...
lakin bizim ateist arkadaş buna da bir bahane bulur...
“Ey cin ve insan topluluğu! Göklerin ve yerin kuturlarından geçmeye gücünüz yetiyorsa haydi çıkın. Çıkamazsınız, ancak bir imkan ile çıkabilirsiniz.”(Rahman, 55/33)
Ayetteki ‘kuturlar’ tabiri bildiğiniz gibi küre,çap anlamına gelmektedir.öyle boş boş zırvalamayın.
ayrıca farkettiyseniz ayette dünya dışına çıkılabileceğinin mümkün olabileceği deniyor.
''yeri de yaydık,genişlettik ve oraya sağlam dağlar çaktık ve orada hikmetle ölçülmüş olarak her türlü nebatı yetiştirdik'' hicr-19
''yeri de döşedik, oraya dengeyi sağlayacak sağlam ulu dağlar yerleştirdik.orada,gönüller,gözler açan her çeşit bitkiden çiftler bitirdik.''kaf-7
ilk ve ikinci ayette geçen yeri yaymak ,genişletmek ve döşemek ifadesinin arapça manası ''medednaha'' dır. bu kelimenin kökeni ''medde'' kelimesinden türemiştir ve bu kelime uzatmak manasına gelir. bu ayetlerde döşemek yaymak kelimeleri yerkabuğu bazında anlatılmış. düzlüğe dair hiçbir ifade yok.
''o kafirler bakıp düşünmezler mi?(mesela) deve nasıl yaratılmış?gök nasıl kurulup uçsuz bucaksız yükseltilmiş?dağlar nasılda yeri tutup , dengeleyen direkler halinde dikilmiş. yeryüzü nasıl yayılıp hayata elverişli kılınmış ? ğaşiye-17--20
bu ayetteki yayıldı fiilinin arapçası ''sutihay''tır. yüzey anlamında kullanılan '' satıh'' olarak da bilinir. yüzey iki boyutluluk anlamı taşımaz .mesala ceviz kabuğuda bir yüzeydir ama buonun oval olduğunu değiştirmez.
''ardından yeri düzenlemiştir.'' nazihat-30
burada kullanılan düzenlemiştir kelimesi farklı meal kaynaklarında yubarladı,serdi döşedi şeklinde ifade edilmis. bu kısın kur 'an da ''dahv'' olarak geçmektedir . bu udhiyye kökünden türemiştir. manası deve kuşu yumutasıdır.
kuran allah'ın sanatını her zaman şiirsel anlatımıyla düşünelim diye dolaylı olarak vermiştir. biraz düşünelim.
O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir(benzetme yollu). Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. ilimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler.
Ne kadar bilimden uzak, gece bir örtü değildir. Dünyanın güneşe bakmayan kısmının yaşadığı durumdur.
Yine aynı surenin 13 . Ayetinde güneşten bahsederken "alev alev yanan ısıtıcı bir kandil..." ifadesi kullanılmaktadır ki bu gün biliyoruz ki o bir kandil değil, gücünü nükleer füzyondan alan bir yıldızdır.
Bu kuran hiç bilimsel değil.
---otistik mode off---
Biraz şiir okuyun, orada benzetme ve daha bir çok söz sanatı göreceksiniz.
açıklanan rahman 55/33 sırf bilime uysun diye kuran'ın sonradan saptırılan yanlış tercümelerinden biridir.
koskoca kuranı kerimde dünyanın yuvarlak olduğuna dair en ufak bir ibare geçmemektedir. ancak orasından burasından çekiştirilip bilime uydurulmaya çalışılan yerler vardır.
Dünya ile Evren'i birbirinden ayıramayanlar burda ahkam kesiyor ya en çokta ona yanıyorum.
Ama bön inönmüyörüm. Ateist olduğunu belirtmese geberecek hastalığı var sende kardeş.
Kuran' ı iyi oku belli ki anlamamışsın.