kuran ın benzerinin yazılması

entry64 galeri0
    39.
  1. Tam bir komedidir. buna inanan saf ateist, agnostik, ehli kitap cemaatleridir. kaldıki kur'an-ı kerim'in benzeri olduğu iddia edilen kitabın adı dahi kur'an-ı kerim'in diğer adıdır. balık baştan kokmaktadır. aşırılmış uslup ve isim ile beraber bir dizi saçmalıklarıda içinde bulunduran "copy".
    0 ...
  2. 38.
  3. Tahminimce söz konusu bu kitaptan da bilmem kaç yüzyıl sonra çeşit çeşit mucizeler çıkaran bir takım andavallar türeyecektir. ''Bilmem neyin bulunuşu bundan binlerce yıl önce true furqan'da bildirilmişti'' diyecekler ve ona tapacaklar.
    (bkz: tarih tekerrürden ibarettir)

    (bkz: ben geldim)
    0 ...
  4. 37.
  5. kendi dininin kitabını bilmeyenlerin hakkında atıp tutmaması gereken hadise.

    be hey echel, be hey gerzek aç da oku bakalım kuran'da "benzeri yazılamaz" yazıyor mu yazmıyor mu? tek harfi değişmez yazıyormuş da benzeri yazılamaz sanmışız. be hey andaval, sen kendi söylediğine inandın mı şimdi? sorgulayamamamıza yanacağına din nedir, sorgu nedir, iman nedir bir araştır önce. dogmatik bilgide ne sorgusundan bahsediyorsa o ceviz beynin.

    iki satır yazıyı okumaya üşenen sazanlar hala neresi benziyor kafiyesi mi diye soruyor ya, en çok ona gülüyorum. ulan madem sazacaksın, yorum yapacaksın, bari iki satır şeyi oku da gerizekalı olduğun ortaya çıkmasın değil mi?

    "ehe mehe orijinali var ki zaten" diyenlere de tavsiyem açsınlar okusunlar orijinalini, oradaki meydan okumayı görsünler. sonra muhtemelen bu eserin kuran'a verilmiş ne büyük bir ayar olduğunu algılayacaklardır.

    ulan ne boş adamlarsınız hakkaten ya, eleştireceğiniz şeyle ilgili üç satırlık bilginiz yok. inandığınız dinle alakanız yok.

    boş zamanlarınızda açın kuran okuyun diyeceğim ama okumak da bir alışkanlık ve kültür meselesi olduğu için diyemiyorum.

    en iyisi ot geldiniz ot gidin, ne diyeyim.
    2 ...
  6. 36.
  7. 35.
  8. bi siktir git dedirten olaydır. lakin kuran'ın benzerinin yazılması kesinlikle mümkün değildir.
    0 ...
  9. 34.
  10. ben bu kitapla ilgili şu cümleleri hatılıyorum:

    "fil güzel bir hayvandır. onun hortumu uzundur."

    evet hayatımı değiştiren ayet olmuştur bu. filin güzel bir hayvan olup, hortumunun da uzun olduğu gerçeğini göz önüne alarak yaşadım o günden beri. o ayetleri okuyana kadar nasıl bir gaflet içindeymişim. arap edebiyat profesörleri de tam not verdiğine göre bu kitabın derhâl edinilmesi kuranın benzerinin emridir.

    bir de mehdi efendimiz allah'tan aldığı bu kitabı şu fiyata satıyor diye reklamları dönen bir adam vardı. nur tv miydi neydi. kendilerine kitap gönderilmiş peygamberler kitaplarını para karşılığı vermeyi nasıl da akıl edememişler.

    turan dursun ümmetinin kitabı da varmış; artık şu eziklik duygularından kurtulup mukabele ve mevlitler yaparak huzura ersinler.
    1 ...
  11. 33.
  12. cia in yazdırdığı kitaptır. islamiyeti sulandırma çabasıdır.
    2 ...
  13. 32.
  14. 31.
  15. Dinler, insanoğlu yerleşik düzene geçtiğinde ve tarımsal faaliyetlere dayalı feodal yapılara dönüştüğünde yeryüzüne indikleri kabul edilen yazılı ve peygamberleri olan varlığın amacını , neticesini hazır kalıplarla açıklayan ve inanç sistemini de siyasi ve sosyal platforma yerleştirmeye çalışmış olan değiştirilmesi ve sorgulanması kendi dilinde " günah " olarak tasvir edilen bir doktriner ifadeler bütünüdür . Hiç bir din ruhani olarak kalmayı başaramamıştır . Dinlerin genel tarihine bakıldığında endüstri devrimi öncesi toplumlarda siyasal temelli savaşlara bir dayanak noktası oluşturduğunu ve modern uzay çağında ise toplumları inanç bazında doğu - batı kültürleri adına olumsuz tarihsel mirastan kaynaklanan bir kutuplaşmaya götürdüğünü açıkça görebiliriz . Semavi dinlerin içinde peygemberi ve halifeleri direkt olarak savaşa (cihad) katılan tek din islamiyettir . Bu kuşkusuz dinsel bir gelenekten kaynaklanmakla beraber islamiyetin siyasete ve politikaya da ne kadar alet edilebildiğinin objektif bir göstergesidir . Aynı düşüncem hristiyanların haçlı seferleri için de geçerlidir , en ilkel dinsel yapılanmalardan birisi olan hindistan'daki kast sistemi içinde geçerlidir . Bütün bu gerçekler avuç içerisindeyken kutsak kitaplara bakış açısı ve onların bakireliği , saflığı üzerinde yorum yapmak sanırım dini günümüzde de bir arap milliyetçiliği anlayışıyla ılımlı islam devleti gibi politik amaçlara alet edilmesini onaylamadan , toplum içerisinde cemaatleşme ve tarikatlaşmalardan kaçınarak Avrupa'nın yüzyıllar öncesinde zincirlerini kırdığı skolastik düşünce biçimini islam şeriatı tarzında sosyal hayata dikta etmeden dini bir takım eleştiriler ve saptamalar da dini görüşü ne olursa olsun her türlü insanın hakkı vardır . Bu bakımdan belki de en büyük günah " dini kendi amaçlarımıza göre yontup onu siyasal , ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarımız , amaçlarımız " doğrultusunda bir basamak olarak kullanmak olsa gerek . Oysaki dini inaçların tekrar tekrar yorumlanması ve neticesinde yılların islamiyet coğrafyasındaki değişen jeopolitik konumlarıyla hala varolmaya çalışan islam devletlerinin bugün olduğu gibi dinsel referanslarından sapıp bir " dinsizlik " örneği teşkil edebilecek kadar sözde dini doktrinleri ve hümanist inançları terörist eylemlerine alt -yapı oluşturmak üzere kullanabilecekleri açıktır .
    0 ...
  16. 30.
  17. tamamen subjektif bir yorum olan benzerlik kavramının üzerinden daha önce ne kuran-ı kerimi ne de ona çok benzediği iddia edilen kitabı okumadığu kuvvetle muhtemel inkar inancını güçlendirmek isteyen bünyenin zihinsel orgazm yaşamasına neden olmuş haberdir. şimdi efendim ortada bir haber var, kuran-ı kerim'in benzeri yazılmış, okumadık, diyelim olmuş, peki 1400 yıl sonra da okunacak mı, bu kadar çok insan ona iman edecek mi, ona benzer kitaplar yazmaya çalışanlar da olacak mı, esas önemli sorular bunlar.

    allah(c.c.) o kadar büyük ki küfr içinde olana da kuran-ı kerim'i baştan sona okutup analiz ettiriyor. ben bunu görüyorum bu haberde. bir de sözlükte ne yapsak da islama dil uzatsak pozisyonunda(böyle hafif eğilmiş pis pis gülen bir pozisyondur bu) insanları neşelendirmiş bir haberdir. zamanla nevi şahsına münhasır bu kategorideki diğer sözlük yazarlarının da başlığa teşrifi merakla bekleniyor.

    bir insan eğer inkar inancını güçlendirmek için böyle bir yola başvuruyor ve bunu inkar inancında ciddi bir dayanak -sav-vs. olarak görüyorsa vay o insanın inancına, küfrünüzde bile samimi değilsiniz be, acizliğiniz inancınızı yasladığınız kaygan zemindeki cılız dayanaklarınızdan belli, siz daha mesnevi'nin benzerini yazamazsınız ki kendisi referans olarak yalnızca kuran-ı kerimi alır, siz daha beşeri ilimleri taklitten öteye gidememişsiniz, dinsizlikte dindarlık aramaktasınız, yazık..
    1 ...
  18. 29.
  19. yazılsa da yazan kişinin elinde patlar.zira kimse bu saatten sonra böyle bir saçmalığa metelik vermez.
    0 ...
  20. 28.
  21. 27.
  22. 26.
  23. parayla satıldığına göre bi cacık olmaz ondan.
    2 ...
  24. 25.
  25. yazık, denilebilecek tek şey bu iki şaşkına, gelin tövbe edin ve kur'an'a sığının. allah o kadar ihsan sahibidir ki sizi bile affeder.
    0 ...
  26. 24.
  27. 23.
  28. Allah okadar büyükki! bakın benzerini yazmaları için orjinalini okuyolar.rahip amcanın yatacağı yerin tahminini düşüncelerinize sunuyorum.
    2 ...
  29. 22.
  30. 21.
  31. 20.
  32. kuran'a alternatif olarak yazılması bile kuran'a benzer olduğunu gösterir. bunu düşünemeyen bir insanın yazdığuı kitabı hadi bu noktayı es geçip, ciddiye alıp okuduk diyelim.

    ben şahsen kuran'ı kerim'i okurken noktalama yanlışı yapılmış mı diye bakmıyorum. zira yazılı olarak gönderilmedi kuran. yani noktalama diye birşey bile yoktu.

    noktalama kim bilir kaç kılında insanlar tarafından daha iyi anlaşılmak kaygısıyla oluşturulan işaretler olduğundan ve de allah'ında takdir edersiniz ki böyle bir şeye ihtiyaç duymayacağından bu kitapta noktalamalarım hatasız olması bir artı puan sayılamaz.

    geriye aynı "kurandaki gibi" iyi kullanılan şiirsel dil kaldı. iyi şiir benim için iyi bir dini kitap kıstası değildir. olamaz. öyle olsaydı inandığım pek çok dini kitap olurdu.

    doğrusu düşünüyorum ben inanmasaydım böyle bir şey yaparmıydım?
    kesinlikle yapmazdım.
    çünkü bu çıktığın dini çürütmek adına yapılan bir eylem.
    eğer ben bir dinden veya inanıştan çıksaydım bu benim o dine artık çürütmeye ihtiyaç duymayacak kadar inanmadığım anlamına gelirdi.
    yani çıktığım dinin anlamsız olduğuna okadar inanırdım ki hiç bunu desteklemek için birşeyler yapmaya ihtiyaç duymazdım. bunun adı içini rahatlatmak olurdu çünkü.

    diğer bir taraftan bakarsak; insanlar istediğinde nelerle uğraşabiliyor, azimle nasıl da iki yıl boyunca birşeyler uğruna savaşabiliyor.
    keşke tüm insanlığın yararına daha manalı bir iş olsaydı uğraştıkları şey.
    5 ...
  33. 19.
  34. Gök yarılarak, eriyip kızarmış yağ/kırmızıya boyanmış deri gibi bir gül haline geldiği zaman,

    38. Rabbinizin nimetlerinden hangisini sayacaksınız yalan? *

    http://www.habervitrini.com/haber.asp?id=107124 *

    *
    3 ...
  35. 18.
  36. 17.
  37. 16.
  38. cehennemde yanmak için bu kadar ısrarcı olan bu iki akıllı arapın yedi yıllık gereksiz ugraşıdır. yazmayı akıl ettikleri ilk gün cehennemin en sıcak köşesinde kendileri için bir yer ayrılmıştır.
    3 ...
  39. 15.
  40. + kuran'ın benzeri yazılmış...
    - eee?
    + aldım ben de bir tane, okuyayım dedim..
    - kuran'ı okudun mu peki hiç?
    + yooo?
    - aferin.. git bi çay koy hazır ayaktayken...
    11 ...
© 2025 uludağ sözlük