sözlük dahilinde var sayılabilir.. ya da daha kapsamlı olarak internet dahilinde diyelim biz ona.
bugüne kadar din (ya da kur'an) hakkında yazmış olduğum entry'leri kitap yapıp piyasaya sürsem ertesi gün kafama sıkacak biri bulunurdu eminim, ama nispeten kendi içine kapanıklığı, az insana hitap etmesi ve bilumum başka sebepler sayesinde internet mecrasında yazıp da yazdıkları yüzünden şiddete maruz kalmış adam pek yok.
tabii bi de konu özgürlük olunca asıl mevzu bu olmuyor. yani eğer bi kitap basma hakkım gaspedilmiyorsa ondan sonra o kitap yüzünden öldürülsem bile bu özgürlüğümün alenen kısıtlanması sayılmayabilir. sonuçta o kitabı basmışız işte. ama tabii yaşam hakkımın gaspedilmesi, beni o kitabı ilk başta basmaktan geri adım attırırsa dolaylı yoldan bi özgürlük kısıtlaması olarak sayılabilir o ayrı.
kuran'ı kerim'i, dini, peygamberi sorgulamak, eleştirmek inançsız * kişiler açısından gayet normal bir hadisedir. fakat bunu inanan insanları rencide edici şekilde yapmaları kendi terbiyesizliklerini * göz önüne sermektedir.
ayrıca bir ateistle bir inananın tartışması sonsuza kadar sürer. şöyle ki; inançlı insan adı üstünde inanmıştır, olduğu gibi kabullenmiştir. bilimsel bir kanıt sunamaz buna da ihtiyaç duymaz. materyalist-ateist olan kişi ise karşısında bilimsel veriler görmek ister inanmak için.
din inanç meselesidir, görmediği tanrıyı hissedip ona sonsuz iman etmektir. tayin ettiği peygambere ve o'nun vasıtası ile gönderdiği ayetlere inanmaktır din. bir ateist bunu asla anlayamaz anlam veremez.
kuran i kerim i sorgulama ve elestirebilme ozgurlugu vardır tabi, isteyen istediğine gözü kapalı inanabileceği gibi , isteyen de bunları sorgulayabilir. ama dikkat edilmesi gereken husus karşılıklı saygıdır. birbirinin inandıklarını eleştiri adı altında yermemektir.
dini eleştirebilme özgürlüğü hiç kimseye inananın inançlarına hakaret etme, aşağılama hakkı vermez.
incil'in sonradan yazıldığı zaten hristiyanlarca da bilinen ve tarihçiler tarafından kanıtlanmış bir gerçektir.
kuran-ı kerim'in direk allah'ın sözlerini yazdığı ve orjinal halini koruduğuna inanılır ki aksi yönde bir bilgi bulunmamaktadır.
eğer kuran'ın orjinalliğini kanıtlayabilecek veya çürütebilecek bilimsel bir metod varsa uygulanır, sonuçları görülür. şu an ben orjinalliğine inansam da bilimsel bir yolla öyle olmadığı saptanırsa değişmiş olduğunu kabul eder ve insanlığın kaybı için üzülürüm fakat böyle bir metod olmadan daha okumadığı kuran'la ilgili desteksiz yorumlar yapmak, eleştiri değil, laf atmak ve zarar vermeye çalışmaktır.
edit: eğer kişinin inandığı şeyi sorgulaması kastediliyorsa kesinlikle yanındayım. örneğin farklı bir açıdan bakmak için "root of all evil"ın izlenmesini tavsiye ederim. aynı şekilde onu da sorgulayarak.
Kuran-ı kerim i eleştirebilme özgürlüğü derken kasıt nedir?
kuran-ı kerim de çelişkiler vardır ve müslüman bunu görmekten korkuyor demek mi istiyorsunuz? kuran-ı kerim bu sorunuza cevap veriyor. " EĞER O,ALLAH'TAN BAŞKASININ KATINDAN OLSAYDI, KUŞKUSUZ iÇiNDE BiRÇOK ÇELiŞKiLER BULACAKLARDI.(Nisa/82)"
ayrıca müslüman inanmamakta ısrar eden kafirlere senin dinin sana benim dinim bana der. inanmıyorsan niçin bu düşünceler kafanı kurcalar?
islam hoşgörü dinidir. Allah'a ortak koşmayı ve kul hakkını Allah bağışlamayacağını bildirmiştir. onun dışındakiler kul ile Allah arasındadır. durumunu düzeltenlere bol bağışlanma vardır. ancak dünyadaki bunca delile rağmen inanmayanlara ise sonsuz bir ceza vardır ki herkes de ne olduğunu üç günlük dünyanın telaşı içerisinde gelecek planları yaparken nefesi kesildiğinde anlayacaktır. mutaffin suresi 29-36 ;
29 - Doğrusu o suç işleyenler inananlara gülüyorlardı.
30 - Onlara uğradıkları vakit birbirlerine göz kırpıyorlardı.
31 - Evlerine döndükleri zaman zevklenerek dönüyorlardı.
32 - Müminleri gördükleri vakit; "işte bunlar sapıklar" diyorlardı.
33 - Oysa onlar müminler üzerine bekçi olarak gönderilmemişlerdi.
bizim inancımızdan zerre kadar şüphemiz yoktur. şüphesi olan müslüman değil münafıktır. yani müslümanlara çamur atmada en çok işe yarayan insan grupları. örnek verdiğiniz tecavüzcüler... din üzerinden servetine servet katanlar. (müslümanlıkta mal biriktirip yoksulu doyurmayanlara geçit yoktur), koynundan hac çıkanlar...
olması gereken özgürlüktür. ancak milyonlarca insanın yaşamını etkileyen bir dinin eleştirilmesi ve eleştirilerin kişi odaklı olması farklı görüşte gruplara yol açacaktır. günümüzde bu fethullah gülen örneğinde yaşanmaktadır. bu kişi kendi bakış açısı çerçevesinde peşinden çokca insan sürüklemekte ve bundan çok büyük rantlar sağlamaktadır. dolayısıyla insanlar kendi özgür iradelerinde dinlerini sorgulamalı ve eleştirmelidir ki doğru olanın varlığından şüpheye düşmesinler.
eleştrilemez demek yanlıştır. (bkz: kuran i kerim aldatmacasi) ancak özgürlüğü baş örtmek ile sınırlamış insanlar tarafından oldukça sert şekilde cezalandırılısınız. çünkü kutsal değerler kendilerini tanrının sözü ile garantiye almıştır. okunan kitapta öz eleştri aşağıdaki aytlerle yasaklanmıştır.
Artık bundan sonra kim Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzerse, işte onlar, zalim olanlardır. (AL-i iMRAN SURESi / 94)
Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzenden veya O'nun ayetlerini yalanlayandan daha zalim kimdir? Hiç şüphesiz o zalimler kurtuluşa eremezler. (EN'AM SURESi / 21)
Yine bunun gibi onların ortakları, müşriklerden çoğuna çocuklarını öldürmeyi süslü gösterdiler. Hem onları helake düşürmek, hem kendi aleyhlerinde dinlerini karmakarışık kılmak için. Allah dileseydi bunu yapmazlardı; sen onları ve düzmekte oldukları iftiraları bırak. (EN'AM SURESi / 137)
Deveden iki, sığırdan da iki. De ki: "iki erkeği mi haram kıldı? Yoksa iki dişiyi mi ya da o iki dişinin rahimlerinin, kendisini kapsadığı (yavruları) mı? Yoksa Allah, bunları sizlere tavsiye ettiği zaman şahid miydiniz?" Hiç bir bilgiye dayanmaksızın insanları saptırmak için Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzenden daha zalim kimdir? Şüphesiz Allah, zalimler topluluğunu hidayete erdirmez. (EN'AM SURESi / 144)
Öyleyse, Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzenden veya ayetlerini yalanlayanlardan daha zalim kimdir? Kitap'tan kendilerine bir pay erişecek olanlar bunlardır. Nihayet elçilerimiz, hayatlarına son vermek üzere kendilerine gittiklerinde onlara diyecekler ki: "Allah'tan başka taptıklarınız nerede?" "Onlar bizi (yüzüstü) bırakıp-kayboldular" diyecekler. (Böylelikle) Bunlar, gerçekten kâfirler olduklarına kendi aleyhlerinde şehadet ettiler. (A'RAF SURESi / 37)
Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzenden ve O'nun ayetlerini yalanlayandan daha zalim kimdir? Şüphesiz O, suçlu-günahkarları kurtuluşa erdirmez. (YUNUS SURESi / 17)
Allah hakkında yalan uydurup iftira edenlerin kıyamet günü zanları nedir? Şüphesiz Allah, insanlara karşı büyük ihsan (Fazl) sahibidir, ancak onların çoğu şükretmezler. (YUNUS SURESi / 60)
De ki: "Allah hakkında yalan uydurup iftira edenler, kurtuluşa ermezler." (YUNUS SURESi / 69)
Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzenden daha zalim kimdir? işte bunlar, Rablerine sunulacaklar ve şahidler: "Rablerine karşı yalan söyleyenler bunlardır" diyecekler. Haberiniz olsun; Allah'ın laneti zalimlerin üzerinedir. (HUD SURESi / 18)
Biz bir ayeti, bir (başka) ayetin yeriyle değiştirdiğimiz zaman, -Allah neyi indirdiğini daha iyi bilir.- "Sen yalnızca iftira edicisin" dediler. Hayır, onların çoğu bilmezler. (NAHL SURESi / 101)
inkâr edenler dediler ki: "Bu (Kur'an) olsa olsa ancak onun uydurduğu bir yalandır, kendisi düzüp uydurmuş ve ona bir başka topluluk da yardımda bulunmuştur." Böylelikle onlar, hiç şüphesiz haksızlık ve iftira ile geldiler. (FURKAN SURESi / 4)
ve burada yazmadığım nice ayette tanrının sözlerini eleştirmek tanrı tarafından mümkünsüzleştirilmiştir. elbette tanrı inancı olanlar, uslarını kapatarak ve mutlak bir imanla tapınmaktadırlar. bunun aksi allah tarafından yasaklanmış ve ceza vadedilmiştir.
çok yanlıştır, zayıflıktır. kuran-ı kerimde bir çok ayette de belirtilir. ''bu kuran apaçık indirilmiştir''. diye. bu eleştiri değil aksine inanıp inanmama mevzuudur. inanan insan eleştirmez, eleştiremez. bu konu çok farklı. herhangi bişey değil çünkü. fatih terim i eleştirmiyoruz. dikkat etmek lazım.