kuran ı kerim deki matematik hatası

entry111 galeri3 video2
    85.
  1. olmayan hatadır. boşuna aranmaktadır.
    4 ...
  2. 84.
  3. Aslında burada kaçırılan detay şudur. Farz-ı muhal (hâşâ) o ayetleri siz yazsaydınız nasıl yazardınız?

    Toplamlar nasıl "1" çıkardı? Ne kadar ayet yazılması gerekir? Gelin kabaca hesaplayalım. (Gerçi üstteki ilkokul seviyesi hesabı idrak edemeyen birisi bunları anlar mı bilemem) Aslında zor bir hesap

    değil birkaç kombinasyon;

    Başlayalım "Erkek Çocuk,Kız Çocuk(tek veya fazla olma durumu ayrı ayrı),Anne,Baba,Kardeş,Eş" 7 farklı değişkenimiz var. Bunların tüm kombinasyonları için "üstte belirtilen toplam 1*X çıkacak

    şekilde" farz-ı muhal (hâşâ) ayetlerler yazmak istesek;
    üstteki 7 durumdan sadece 1inin olması, sadece 2sinin olması,sadece 3ünün olması....sadece 7sının olması şeklinde seçimler yapılmak zorundadır(permutasyon). (Kızçocuklardaki seçim teklik/çokluk aynı

    anda olamayacağından 6 değişken seçip,kızçocukları kendi içinde 2ye ayırabiliriz)
    (6 1) permütasyonu= 6
    (6 2) permütasyonu= 15
    (6 3) permütasyonu= 20
    (6 4) permütasyonu= 15
    (6 5) permütasyonu= 6
    (6 6) permütasyonu= 1
    6+15+20+15+6+1=63 kombinasyon, bu değer kızlar kendi içinde 2 tip olduğundan 5in permütasyonları da(1+5+10+5+1+1=23).
    Hesaba dahil edilir 63+23=86 kombinasyon ortaya çıkar.
    [burada tekrar belirtiyim, üstteki hesabın kabacadır, kombinasyonun büyüklüğünü göstermek içindir]

    86 farklı kombinasyonlardan örnekler verilmek istenirse;"sadece tek kızçocuğun kalması", "sadece anne-babanın kalması", "anne-baba-kızkardeşin kalması" gibi 80 küsür örnek verilir. Bu 80 küsür

    kombinasyonların tamamı için ayetler yazılsaydı en az 86 ayetten(ki içinde çok uzun ayetler de bulunmak zorunda olacak) oluşacak bir kısmı nisa suresinde ayırmak gerekecekti.(nisa 176 ayettir)


    Allah(cc) kendini zeki sanan ve hakikaten zeki olan tüm insanoğlunun toplam zekasının, sonsuz misli zekaya sahip olduğundan bunca kombinasyona girmemiş, bize direkt işin özünü,algoritmayı vermiş,

    birkaç ayette sureyi matematiğe boğmadan mükemmel bir şekilde durumu özetlemiştir.
    8 ...
  4. 83.
  5. ilkokul-orta okul seviyesindeki bir öğrencinin dahi rahatıkla idrak edebileceği bir mevzuda hatadan bu kadar ısrarla bahsetmek için son derece dar açıyla bakmak gerekir. ayetlerdeki verilen oranlar

    nisbi'dir. yani basit matematikle verilen oranlar çarpı "X" şeklindedir.

    "bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı." ise
    toplam miras (2/3)X+(1/6)X+(1/6)X+(1/8 )X= = 1,125X şeklindedir. Bu sonucunda 1.000X çıkmasını beklemek dünyadaki bütün matematik problemlerinin sonucunun neden 1.000X çıkmadığına şaşırmak kadar

    mantıksızdır.

    işleme devam etmeye aslında lüzum yok ama anlayamayanlar olduğundan mecburen devam edelim. toplam kalan miras "250bin TL" ise paylaşım şöyledir.
    X=250000/1,125=222222,22 TL dir
    mirasçılar;
    üç kız toplam=148148.15 TL
    anne= 37037.04 TL
    baba= 37037.04 TL
    eş= 27777.78 TL
    alırlar.
    3 ...
  6. 82.
  7. bu konuyla ilgili birçok açıklama mevcut. eğer kuranla ilgili kafası karışan varsa bu işi bana göre türkiyede en iyi yapan kişi olan hem de bilim adamı kimliğine da sahip olan (bkz: )Caner taslaman hocaya sormalıdır. onun açıklamalarını takip eden varsa zaten böyle bir başlık açmaya bile gerek duymaz. sadece bir kişi üzerinden gitmek belki yanlış geliyor ama şunu söylemek lazım kuranda matematik hatası diye bişey yoktur. kuran evren yasalarıyla ve matematikle tamamen örtüşür. kaldı ki bu çok derin bir konudur birkaç ateistik videodan etkilenip matematik hatası var demek akıl karı değildir.
    2 ...
  8. 81.
  9. bazıları eşe hiç miras kalmıyor diyor. ülkemizde kocanın mirası direk kadına kalıyor zaten. dünyadan haberi yok adamın kuran-ı kerimi eleştiriyor g. zekalı...

    not : kuran-ı kerim de matematiğin alası vardır ki kuran matematik kitabı da değildir.
    2 ...
  10. 80.
  11. neden zorlanıyorsun inanmıyorsan inanma ebcet hesabı gibi toplamış çıkarmış birde ne çok uğraşmış bu inanç allahın bağışladığı bir şeydir sende yoksa ve başkasında varsa sende olmayanla kimi etkilemeye çalışıyorsun biz size zorla inanın demediğimiz gibi sizde bize kafanızdan teoriler oluşturup etkilemeye çalışmayın.
    4 ...
  12. 79.
  13. altın oran gibi mükemmel bir oran var ne matematik hatasından bahsediyorsunuz.
    1 ...
  14. 78.
  15. Çocuklarınız konusunda Allah, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. Eğer onlar ikiden çok kadın ise (ölünün) geride bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Kadın (veya kız) bir tek ise, bu durumda yarısı onundur. (Ölenin) Bir çocuğu varsa, geriye bıraktığından anne ve babadan her biri için altıda bir, çocuğu olmayıp da anne ve baba ona mirasçı ise, bu durumda annesi için üçte bir vardır. Onun kardeşleri varsa o zaman annesi için altıda bir’dir. (Ancak bu hükümler, ölenin) Ettiği vasiyet veya (varsa) borcun düşülmesinden sonradır. Babalarınız, oğullarınız, onların hangilerinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilmezsiniz. (Bunlar) Allah’tan bir farzdır. Şüphesiz Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibi olandır.(4 Nisa-11)

    iddia da şöyle bir örnek veriliyor “Bir adam ölür ve geride bir anne, bir baba, üç kız evlat ve bir de eş bırakır. Miras nasıl paylaşılacak?”. Yukarıdaki ayette verilen oranlardan yola çıkarak bir hesap yapılıyor. “1/6 + 1/6 + 2/3 + 1/8 = 1,125”. Oranların toplamı 1,125 çıkıyor. Yani oran 1,0 dan büyük, bu durumda Kuran’da matematiksel bir hata olduğu iddia ediliyor.

    Bazı meallerde “(Ölenin) Bir çocuğu varsa” ifadesi “(Ölenin) çocuğu varsa” olarak çevriliyor. Ayette geçen ifade “Veledün” dur. Bu bir çocuk demek. Eğer iki çocuk kastedilseydi “Veledeyn”, ikiden fazla çocuk kastedilseysi “Evladun” ifadesi kullanılırdı. Burada bir çocuk kastedilmektedir. Dolayısıyla eğer tek bir çocuk varsa, bu durumda anne ve babanın herbirisine 1/6 hisse vardır. Fakat yukarıdaki iddia için kullanılan örnekte üç kız çocuğundan söz edilmektedir. Dolayısıyla bu durumda anne ve babaya 1/6 hisse kalmaz. Buna göre yapılan hesapta ise yukarıdaki gibi oranlar toplandığında 1’den büyük bir oran çıkmaz.

    ilim yok, devamlı sallama. rabbim onu inkar etmekten korusun.
    2 ...
  16. 77.
  17. şimdi canım kardeşim nisa suresi 11. ve 12. ayetlere bakarsan 11. ayette çocukları referans alarak taksimat yapmış. 12. ayette ise eşleri referans alarak taksimat yapmış. Yani buradan şunu anlayabiliriz. Ölen bir kişinin ana iki mirasçısı vardır. Çocuklar ve eşler. Bunların durumuna göre diğer akrabalara dağıtım yapılır. senin verdiğin örneği baz alırsak, üç tane kızı ve eşi olan bir kişinin ölümünde nasıl taksim edileceği çocuklar bahsinde geçmiyor. ikiden fazla çocuk varsa ve ölen kişinin eşi de yaşıyorsa nasıl hüküm verileceği yazmıyor. Demekki eş yaşıyorsa dağıtımda eş baz alınacak demektir. O nedenle 12. ayete bakman gerekiyor. 12. ayette eşi referans aldığında çocuklara nasıl dağıtılacağı açıklanmış. seninde belirttiğin gibi 1/8 i eşe gidecek. bu da demek oluyorki başka varis yoksa kalan 7/8 çocuklara gidecek. böyle baktığın zaman ben sana senin yaklaşımınla bir çelişki daha söyleyeyim o zaman 11. ayete göre ikiden fazla çocuk varsa çocuklar 2/3 ünü alması gerekiyor fakat 12. ayeti alırsan 7/8 i çocuklara gidiyor. Biraz incelediğin zaman göreceksin ki konuyla ilgili sabit bir formül yok. Eşlerin ve çocukların durumlarına göre oranlar değişkenlik gösteriyor. Senin örnekten devam edersek,

    ayet 12 ye göre eşe : 1/8 i vereceksin kalan 7/8 i ayet 11 e göre dağıtacaksın burada çocuklar ve diğer akrabalarla ilgili durum açıklanmış.
    ayet 11 e göre 7/8 in 2/3 ünü çocuklara vereceksin yani çocuklar : 14/24 ü alacak.
    ayet 11 e göre 7/8 in 1/6 sını anneye 1/6 sını babaya vereceksin yani anne ve baba : 7/48 er pay alacak.
    Buna göre genel toplam alırsan

    eş : 1/8
    çocuklar : 14/24
    anne : 7/48
    baba : 7/48
    Genel Toplam : 1

    ayetleri biraz dikkatli okursan senin de göreceğin gibi herhangi bir matematiksel hata yoktur. zira olması da beklenmemektedir. beklenmesi gereken şey insanların bunları yanlış okuma ve yorumlamalarıdır. zira matematik sınavlarında sürekli yapılan bir uyarı vardır. çocuklar soruları doğru okuyun. diye soruları doğru okumaz ve sizin de yaptığınız gibi elmaları ve armutları toplarsanız sonuçta şaşan matematik değil sizin mantığınız olacaktır.

    mirasla ilgili varisler açısından olasılıklara bakarsak işin içine sayılar girdiğinden aslında sonsuz seçenek çıkmaktadır. fakat yukarıdaki ayetlerde de geçtiği üzere değişkenleri aşağıdaki gibi sınıflandırırsak,

    eş : var - yok
    çocuk : var - yok / 2 den fazla - 2 den az / erkek - kız / evli - evli değil
    anne : var - yok
    baba : var - yok

    diğer akrabaları katmadan sadece bu duruma göre bir kombinasyon yaparsan 72 farklı seçenek çıkacaktır. Seçeneklerden bir tanesi 72 farklı seçenek için kuran ı kerime bir tablo yapmak ve her bir durum için kimin ne kadar alacağını yazmaktır. diğeri de bu bile tek başına belki kuran nı allah ın indirdiğine bir delildir. söylediğin ayetlerdeki gibi iki cümlede olayı açıklamaktır.

    bu ayetlerde bir hata olmadığına göre yukarıda sorduğun yedi soruya girmeye de gerek kalmadı diye düşünüyorum yine senin mantığına göre. vesselam
    1 ...
  18. 76.
  19. islam geldikten sonra, müslümanlar matematikte ve müspet ilimlerde aşırı derecede ileri gitmişlerdir. henüz avrupa öklit geometrisi ile uğraşıyorken, hipotenüsün komşu kenarına dik indirmekle meşgul iken; islam dünyasında küresel trigonometri bulunmuş, müslümanlar dünyanın çapını doğruya oldukça yakın bir şekilde ölçmüşlerdi. zührevî, razî ve ibn sina gibi doktorlar; avrupa'yı kasıp kavurmakta, tıp ilmini baştan yazmaktaydılar. takiüyyüddin, dünyanın ilk astronomlarından olmuş, 23 derece 27 dakikalık eksen eğiklini, 23 derece 27 dakika 80 saniye olarak, gerçeğe çok ama çok yakın bir şekilde hesaplamıştı. harezmî, eserinde cebirle alakalı ''bir işlem sonucunda geriye yalnızca hiçlik kalıyorsa, biz bu hiçliği bir yuvarlak çizerek belirtiriz'' diyerek, matematiğe ''0'' sayısını kazandıran islam alimi oluyordu. aynı zamanda harezmî, avrupa'nın adını dahi işitmediği ''cebir'' kelimesini de, matematik deryasına eklemekte mahzur görmüyordu. imam gazalî eserlerinde saf aklı, yani ratio'yu yerden yere vurarak, kendisinden 800 sene sonra gelecek olan henri bergson'a ilham kaynağı oluyordu. fatih'in hocası akşemsettin, ilk mikroskobik ölçümü yaparak, tıbba tek hücreli canlıların tanımını kazandırıyordu. abbasî halifesi, aristo'nun eserlerine hayranlık duyarak arapçaya tercüme ettirerek, islam tarihinde ''akılcılık'' hareketinin başlamasına vesile oluyor, bağdat ilim insanı akınına uğruyordu. ibni haldun, kimsenin ilim sınıfına koymadığı tarih gibi sosyal bilimleri, tarihte ilk defa, ''ilim'' şeklinde tasnif ederek, lügatlerimize ''sosyal bilimler'' lafzını kazandırıyordu. islam astrologlarından battanî, geometrideki trigonometrinin temellerini daha 9. yüzyılda atıyor; tanjant, kosünis, sinüs, kotanjant gibi terimleri tanımlıyordu. ayrıca tarihte ilk trigonometrik denklem çözen matematikçi olma ünvanını da gururla taşıyordu.

    el- birunî, daha gazneliler döneminde ''dünyanın kendi ekseni etrafında da döndüğünü'' konu ediyor, bu savı destekliyordu. farabî, henüz 10. yüzyılda; din, dil, ahlak ve siyaset felsefesini toptan yaparak, mantıkta rakipsiz olduğunu dünyaya gösteriyordu. imam-ı azam ebu hanife, müspet ilimlerden çok dinî nakiller ve nasslarla hasbihal olmasına karşın, henüz 7-8. yüzyıllarda ''dünya top gibi yuvarlaktır, onun düz olduğunu düşünmek ahmaklıktır, kur'an bunu kanıtlar'' diyor, dönemin ham softa yobaz tefsircilerine ayarı veriyordu. ibn rüşd; felsefeyle birlikte, matematik, tıp ve fıkıh ilimleriyle alakalı araştırmalar yapıyordu. büyük islam filozoflarından el-kindî, müspet ilimleri dini ilimlere varmada bir araç kabul ediyor, aynı zamanda dinsiz bir talebe olan es-serahsî'Yi yetiştiriyordu. es-serahsî, kafir olmasına rağmen halifenin katipliğini yapıyor, musiki ile meşgul oluyor, aynı zamanda halifeyle dini konuları münakaşa ediyordu. şii alimlerden nasreddin tusî, trigonometriyi matematik içerisinde ayrı bir dal olarak değerlendiren ilk alim olmakla haklı olarak iftihar ediyordu. ibn kesir, islam tarihini itina ile, günümüzdeki tarih ilkelerine uygun olarak ele alıp yazıyordu. erzurumlu ibrahim hakkı, şuan ülkenin dört tarafından gelen fizikçi profesörlerin oluşturduğu heyet tarafından dahi, tam anlamıyla restore edilemeyen bir esere imza atıyor, hocasının türbesini ışıkla şereflendiriyordu. cabir bin hayyan, ''kitab'ül el-heyevan'' adlı eserinde, hayvanlar alemini sınıflandırmaya sokuyor, avrupa kadınların ruhunun olup olmadığını tartışırken, islam dünyası hayvanları sınıflandırıyor, evrim konusunu mülahaza ediyordu. (evrim dedikse azmayın, tam olarak öyle değil.)

    islam tarihindeki önemli astronomlardan zerkalî, bir trigonometrik cetvel kullanıyor ve bir ziyc hazırlıyordu, aynı zamanda bu ziyc, kendisinden sonra onlarca taklidini görecek, tüm ziycler bu ziycin esasına göre tatbik edilecekti. zerkalî aynı zamanda gözlemlerinde dünya ile güneş arasındaki uzaklığı hesaplıyor, yüzlerce gözlem yapıyor ve tüm bunları ''allah aşkına yaptığını'' haykırıyordu. ferganî, güneşin de kendi kendisine hareketli olduğunu keşfeden ilk alim oluyor, yaptığı güneşin çapı hesaplaması, kopernik'e kadar, tüm avrupa'da tartışılmaz doğru olarak kabul ediliyor; dante, ilahi komedyasını yazarken, ferganÎ'DEN iLHAM ALIYORDU. cezerî, sibernetiğin ve elektronik bilgisayar sistemlerin ilk adımlarını mekanik ortamlara kurduğu aletlerle atıyor, ''sibernetiğin babası'' ünvanını layıkı ile taşıyordu. ebu maşer, med-cezir olayını keşfederek, batının aklını hayalini şaşırtıyor, batıda kendisi hakkında takdirane yorumlar yapılıyordu. ibni firnas... yaptığı uçakla, tarihte uçan ilk şahıs oluyor, wright kardeşlerden 1000 sene evvel bu işlemi gerçekleştiriyor ve yer çekimine meydan okuyordu...

    sayılamayacak kadar çok olan bunca akıl sahibinin inandığı allah, bir matematik hesabını yapmaktan aciz ve bunlar da bunu bilmiyorlar, öyle mi?

    şaşarım şaşarım da ateist aklına şaşarım!

    bu girizgahtan sonra, konuyu irdelersek daha makul olur diye düşünüyorum:

    elimizde 10 birimlik bir pasta var. 10 da kişi var bu pastayı yiyecek. ben de diyorum ki, herkese eşit oranda pay vereceğim. yani 1'er birim. bu da pastanın 1/10'una tekabül eder.

    daha sonra 2 kişi daha çıkageliyor ve 'bu pastada bizim de hakkımız var' diyorlar. islam'da misafir, berekettir; 'buyurun' diyorum, 'şeref verdiniz...'

    ne yapacağım? şimdi ateist aklı burada diyor ki:

    ''efendim, sizin 10 birimlik bir pastanız vardı, herkese 1/10 oranında pay edecektiniz, yani 1 birim verecektiniz. 2 kişi daha geldi, o halde size 2 birim daha pasta lazım, siz bu pastayı pay edemezsiniz.''

    yooo, ne alakası var?

    yapacağım şey şu: herkesin payından belli bir oranda pay keseceğim. yani herkese daha az pay vererek, öteki kişilere pay çıkartacağım. zaten nisa suresinin devamında, ''bunlar allah'ın sınırlardır'' denmesinin sebebi de budur. ben de sınıra riayet ederek, keseceğim dilimleri. benim sınırım ne peki? herkese eşit oranda dağıtmak! işte bu kadar...

    olay bu kadar basit işte.

    10 kişilik pastayı; 10 dilime değil, 12 dilime bölmek meselesi.

    bu biraz da temel fıkrasına benziyor. hani temel pizzacıya gitmiş, orta boy pizza istemiş, pizzacı ''10 dilime bölüyorum abi'' deyince temel, ''ya sen ne yaptın, 6 dilime böl, 10 dilim çok olur bana'' demiş.

    fıkra gibi bir şey bu...

    edit: şunu eklemekte fayda var: bu ayetlerdeki 3'te 1, 8'de 1 gibi oranlar; mutlak manada, direkt olarak mirasa uygulanacak demek değildir. bu oranlar, zaten uygulanır. fakat paylar ve paydalarla ilgili hesap yapıldıktan sonra. avliyye ve reddiyye metodlarında oran zaten değişmez.
    3 ...
  20. 75.
  21. ederi gideri ile anlatılmasına yüzlerce cevap verilmesine karşın inanmadığı şeyde ısrarla kendi fikrini görmeye çalışanların var olduğunu iddia ettiği hatadır. inanmıyorsan git inancını yaşa. inanana dokunma.
    0 ...
  22. 74.
  23. hesaplama hataları yapılabilir. hatasız tanrı olmaz.
    3 ...
  24. 73.
  25. din afyondur dememişler boşuna. ilkokul çocuğunun yapacağı hesabı, afyon etkisiyle yapamıyor bazı müslümanlar.
    1 ...
  26. 72.
  27. muhammedin matematik bilmediğinin kanıtı.
    1 ...
  28. 71.
  29. devlet bahçelinin hesabına benzemiş bu iş.
    0 ...
  30. 70.
  31. böyle bir matematik hatası yoktur. bunu uyduranların yüzüne tükürmeye bile değmez.
    3 ...
  32. 69.
  33. gerizekalı ateist hesabıdır.
    (bkz: ateistlerin çoğunun gerizekalı olması)

    su konular iyi çalışılmalıdır :oran orantı, kesirler, payda eşitleme, mantık problemleri nasıl çözülür.
    2 ...
  34. 68.
  35. miras tek, ayet iki tane. hiç düşünmedinizmi birbirine bezeyen iki ayet neden verilsin. iki ayrı işlem vardır, iki ayet olduğu için önce miras 12 nisaya göre dağıtılır kalan 11 nisaya göre paylaştırılır. tüm kombinasyonları sağlayan bu sistem hiç bir hata barındırmaz.
    2 ...
  36. 67.
  37. Allah'ın kusursuz bir tasarımcı olmadığı ortada. Her şeye gücü yeten bir tanrı mirası hesaplayamadı yahu.. Kaldı ki miras işiyle tanrı neden ilgilensin ? Ben tanrı olsam galaksi filan yaratırdım.. Amma boşmuş tanrı ya.
    4 ...
  38. 66.
  39. olmayan hatadır. onlar maksimum değerlerdir ve allah'ın sınırlarıdır.
    “işte bunlar Allah’ın sınırlarıdır, sakın bunları aşmayın. Kimler Allah’ın sınırlarını aşarsa işte onlar zalimlerdir.” (Bakara, 229) “Bunlar, Allah’ın sınırlarıdır (bu sınırları tanımayan) kâfirler için acı bir azap vardır.” (Mücadele, 4)
    1 ...
  40. 65.
  41. 64.
  42. Hesapını vaktim olunca yapacağım fakat şayet mealinde bir hata varsa şu göz ardı edilmemelidir. Kuran Arapça olarak inmiştir bizim okuduğumuz türkçesidir. Ayrıca kuran topluma değil bireye inmiş bir kitaptır. Kişi okur ve kendine göre anlamlandırır. Şimdi ingilizce bir texti herkes kelimesi kelimesine aynı mı çevirir? Söz konusu bir hata varsa çeviriden kaynaklanmış olmalıdır. Doğadaki bütün nizama, bütün matematiksel düzene karşı dört işlem cebirinde hata olacak değildir yani. Şüphesiz Allah hata yapmayandır.
    3 ...
  43. 63.
  44. 62.
  45. iyi inançlı bir müslüman, gerekirse kalan parayı kredi çekip ödemesini bilir. kısacası yanlış, kuran'da değil, düşüncededir. şimdi onlar düşünsün. *
    3 ...
  46. 61.
  47. (bkz: her olumlu ayete on tane olumsuz ayet bulabilmek)
    (bkz: arızalı ayetlerin hep kötü yorumlanıyor oluşu)

    sözkonusu "eser"de matematik hatası bulan ve müminleri dinlerinden döndürebileceğini zanneden gafiller, yazık size: matematik, mantık gibi konular beyinle ilgilidir. oysa bu çöl hurafeleri başka organlara hitab etmektedir, yani iman sahiplerini bir kaç hesap kitapla yollarından döndüremezsiniz. cinlerden, öcülerden, sonsuz azaplardan, karı kız dalgalarından, nereden başlayıp nerede bittiği belli olmayan sayıklamalardan, şişirmelerden, tozutmalardan, domuzlardan, ve daha nice ilkel tantanadan bahseden bir masaldan "kutsal" diye ürküp titreyen tonla inanç sahibini köşeye sıkıştırıp bir şeyleri sorgulayabileceklerini zannetmek zaten başlı başına tırt bir uğraş. ama eğlence veya hobi olarak yapılıyorsa neden olmasın, sadakallahülazim...

    (bkz: kuran da yanlış yorumlanmayan ayet)
    (bkz: inançlıların sonsuz bir mizah kaynağı olması)
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük