sözlerin kimlere olduğuna dikkat edilmesi gerekir. tevbe 29'da inanan kimselere söylüyor. bakara 256'da ise genele söylüyor. yani sen müslüman olduğunu söyleyen birisine namaz kılmadığı için kızamazsın, onu küçük düşüremezsin. bunu anlatır.
bakara sûresi 256. ayetin kelimeleri
"
1. lâ ikrâhe : icbar, zorlama yoktur
2. fî ed dîni : dînde
3. kad : olmuştu
4. tebeyyene : beyan oldu, açığa çıktı, açıklandı
5. er ruşdu : rüşd, irşad olma yolu, hidayet yolu, Allah'a ulaştıran yol
6. min el gayyi : gayy yolundan, dalâlet yolundan,
7. fe : o zaman, böylece, artık
8. men : kim
9. yekfur : inkâr eder
10. bi et tâgûti : tagutu, insan ve cin şeytanları
11. ve yu'min : ve îmân eder
12. bi allâhi : Allah'a
13. fe : o zaman, böylece, artık
14. kad istemseke : tutunmuştur
15. bi el urveti : bir kulpa
16. el vuskâ : sağlam
17. lâ infisâme : kopma yoktur, olmaz (kopmaz)
18. lehâ : onda, onun
19. ve allâhu : ve Allah
20. semîun : en iyi işiten
21. alîmun : en iyi bilen"
diyanet işleri eski meali
"Dinde zorlama yoktur; Artık hak ile batıl iyice ayrılmıştır. Tağutu (saptırıcıları) inkar edip Allah'a inanan kimse, kopmak bilmeyen sağlam bir kulpa sarılmıştır. Allah işitendir, bilendir."
vay. ayet cımbızlanmış yine. devam edelim o zaman.
Tevbe suresi 6.ayet: Ve eğer müşriklerden biri senden aman dilerse, Allahın kelâmını işitip dinleyinceye kadar ona aman ver, sonra (müslüman olmazsa) onu güven içinde bulunacağı bir yere ulaştır. işte bu (müsamaha), onların, bilmeyen bir kavim olmalarından dolayıdır.
islamiyet hakkında kesin bir kanıya varmak için kuran'ı bütün olarak almak gerekir. anlaşılmayan veya anlaşılması zor ayetleri anlamak için de fıkıh bilginleri vardır. kuran-ı kerim, hadis, peygamberlerin hayatları hakkında her türlü bilgiye sahip insanlar vardır ve bunlardan yardım alınabilir kafada soru işareti varsa.
peygamberimiz 23 yıllık peygamberlik hayatı boyunca sadece müşrikler kendilerine saldırdığında savaşmıştır. mekke'yi fethederken veya fethettikten sonra şehirdeki tüm müşrikleri kılıçtan geçirebilecekken kan dökmeden fetihi gerçekleştirmiştir. yani sadece hz.muhammed'in hayatından yola çıkarak islam'da müslüman olmayanları öldürme diye bir şey olmadığı görülebilir. kuran tamamen okunduğunda "gördüğünüz müşriği öldürün" kanısına varmak mümkün değildir ki hz.muhammed de böyle bir şey yapmamıştır.
tarafsız bilim adamları tarafından orijinal metinden okunarak bulunamayan çelişkiyi ülkemizde binlerce dahi (!) liseli saçma bir çeviri yapılmış türkçe mealinde bulmuştur.
ateistlerin ortaya attığı düşüncesi bana garip geliyor bir ateistin kanıtlaması gereken hiçbir şey yoktur inanmıyorum der geçer ne uğraşacak milletin inancıyla. bunu söylese söylese bir münafık söylemiştir.
ne yapalım şimdi, bazı insanlara göre çelişki var diye incilemi geçelim, bu ne tuhaf bir düşünce tarzıdır, inanırsın veya inanmazsın onu ben bilemem, şayet inanıyorsan acaba çelişki var mı diye araştırmazsın, bu matematik denklemi değil ki canım kardeşim doğruluğunu araştırayım doğru değilse inanmayayım bir sağlama yapayım , yukarıdan aşağıya toplayayım denilecek bir husus değil , inanamıyorsan zaten hiç takılmana gerek yok bu konuya sen konunun temeline inanmıyorsan detayına bakmaya hiç gerek yok, he sen diyorsan ki , ben inanıyorum ama araştırayım doğrumu değilmi ona bir bakayım karar vereceğim, buda tamamen senin içdünyan ve inancın ile ilgili bu tesbitine göre yorumla kendi adına dini inancını olsun bitsin, inan insalarıda bilinçlendireyim derdim o diyorsan , kendi adıma söyleyebilirim, benim için yorulma canım kardeşim, ama benim için çok değerli bir kitap için çelişki var şu var bu var dersen benim içdünyama , inancıma biraz ayıp etmiş olursun demek istediğim başlık.
hala 'yok abi kur-an'da çelişki falan olmaz, bu ateist zırvasıdır.' diyen sığırcık kuşlarını görmemizi sağlamıştır. ya arkadaşım bakara 106'da allah kendisi diyor. sen kur-an'da çelişki yok dersen kur-an'ı inkar etmiş olursun. nesh kavramı olmadan enfal 1-41 ve enfal 65-66'yı nasıl açıklıyorsan bi açıkla görelim, ondan sonra gel kur-an'da çelişki yoktur de. tüm islam alimlerinin üzerinde mutabık kaldığı bir konuyu reddederek sen dinini savunmuyorsun, bilakis cahilliğini sergiliyorsun.
(bkz: kuran ı kerim de çelişki olması/#19064614)
edit: karma falan sikimde değil de (yemin ederim değil artislik olsun diye söylemiyorum) bazı dingiller bakara 106 ve nahl 101 ayetlerini benim yazdığımı sanıyor galiba. inanmıyorsan aç oku kardeşim. ben sana burda salt bilgi veriyorum. neyini eksiliyorsun?
butun dinlerde varolan, herseyi yapabilme ve herseyi bilebilmenin birbiriyle celismesi ile başlayan hepi topu 114 sureden olusan bir kitap oldugundan cok fazla olmayan celiskilerdir. Ki cüzi irade gibi zorlama bir savunmanin gulunclugunu bir kenara birakirsaniz, Abdülaziz Bayindir\\\'in dediği gibi Allah geleceği bilmiyorsa -ki Kuran meallerinin hicbiryerinde acikca Allah geleceği bilir diye bir sey yazmıyor, gaybi bilir diyor, yerde gökte her ne varsa bilir diyor- daha da az olan celiskilerdir... ama bu kurani anlamak için fikih sahibi olmak lazim herkes onu anlayamaz deyip de sonra hic bi celiski yoktur diyenler ayri komik oluyor. Abi madem anlamak cok zor sen nerden biliyorsun celiski olmadigini??
kur-an'da çelişki vardır. hatta bunu bütün din alimleri de kabul eder. zira nesh kavramını öğrenirseniz ku-ran'da çelişki olduğunu gayet güzel görürsünüz. nesh ne demek onu da açıklayayım:
sonra gelen ayetin, önceki ayetle çeliştiği bir durum varsa sonraki ayetin ilkinin hükmünü kaldırması demektir. hatta bazıları ayetlerle hadisler çeliştiğinde hadisin ayeti nesh ettiğini dahi iddia etmektedir. bu söylediklerime inanmayanlar için nesh kavramı bizzat ku-ran'da geçmektedir. (bakara 106)'Biz bir âyetten neyi neshedersek (kaldırırsak ve değiştirirsek) veya neyi unutturursak, ondan daha hayırlısını veya onun mislini getiririz. Allah'ın herşeye kaadir olduğunu bilmiyor musun?'
bu konuya ilişkin ku-ran'da onlarca örnek vardır ama ben ayet numaralarını hatırladığım sadece iki durumu örnek vereyim:
enfal 1 enfal 41 ile, enfal 65 ise enfal 66 ile nesh olmuştur.
lafın kısası, bilip bilmeden 'yok ya öyle bişi, mına kodumun pis ateisti' diye saldırmadan oturup önce bi güzelce dinimizi öğrenelim.
günümüz gazetelerinin haber yaptığı gibi başlık ama mantığı nedeniyle oluşan çelişkidir.
önce surelerin tamamı yazılmalı ondan sonra karşılaştırılmalıdır.
bir başka konuya değinmek istiyorum, esas'da bu konu kuran'da yer almıyor. ama bir başka başlık açmak istemediğim için burada bu konuya değineceğim. çok fazla tepki çektiğimi düşünüyorum ama bilinmesini isterim ki ben kutsal kitabı okudum ve ona iman ettim. sadece kafama takılan bu mantıksız işleri burada paylaşıyorum. hem geleceğe bir not hem de belki okuyup üzerinde kafa yoranlar ortaya çıkar diye bu davranışı sergiliyorum.
bana özel mesaj ile küfür ederek ancak ve ancak kendinizi hoyratça tatmin edersiniz. oysa düşünmek sizin en birinci vazifeniz. lütfen o kafanızla düşününüz. unutmayın, göt oturur akıl düşünür.
neyse gelelim mantıksızlığa;
muhammed için hep şöyle cümleler kullanılır; '' madem sahtekardı o kadar insan nasıl iman etti ona? '' çok basit bir açıklaması var bunun. o dönemde insanlar hamura bile tapıyordu. eliyle şekil verip ona ibadet ettikten sonra tekrar eliyle parçalayıp yiyorlardı. bu tarz bir düşünceye sahip olan insanı inandırmak zor olmasa gerek.
günümüze gelelim, küçükken ve hala da devam ede bir düşünce var müslümanlarda, ' her kurban bayramı yağmur yağar çünkü allah kurbanların kanının toprağa karışmasını ister ' güzel mantık... ama bence islamın böyle bir mantıksızlığa ihtiyacı yok. azıcık düşünen insan şunu bilir; ' bu dünya da 50 yıl yağmur yağmayan coğrafyalar var. bunlardan en bilinenleri de zaten arap ülkeleri. bu devir de dahi bu cehalette insanlar varken 1400 yıl öncesininde insanları inandırmak çok da zor olmasa gerek.
Diğer arkadaşlarmızın dediği gibi arapÇada cümlenin anlamını sadece bir kelimeyle anlayamazsınız. Cümlenin tamamına bakmak size yeterli olacaktır. Bir de ayetlerden parÇa parÇa cümleler alıp istediğiniz gibi yorumladığınız iÇin kendiniz Çelişki iÇindesiniz, cahiller.
Kuranı kerimde geçen ayetleri herkes doğru kavrayıp algılayamaz yorumlayamaz.
Fıkıh alimleri bu sebeple vardır. Ona bakarsanız ayetel kürsi duası başı -allahüla- diye başlar ki allah yok demektir kelime anlamı. ancak ayetin tamamına baktığınızda ise -Allah ki, Ondan başka ilah yoktur- olarak yorumlanır.
Allah muhafaza yeterli ilime sahip değilseniz bulaşmayın bu işlere. Mazallah var olan imanınız da sıkıntıya girer. Allah kalbinize ferahlık versin.
bunu aramak bile saçmalıktır. sana hayat veren ve o kitabı dünya'ya gönderen birinin söylediklerinde mantıksızlık aramak, insanın kendisinde mantıksızlığın aranacağına delalettir. saçmalamayın ve o masum beyinlerinizle lütfen bu işlere girmeyin.
fil suresinde kabeye ilk saldırının amacı tamamen ortadan kaldırmak yok etmek, ikincisi ise ele geçirmek bir çelişki söz konusu değil kabe Hz. ibrahim zamanından beri defalarca restore edilmiştir. kabenin kendiside put değildir sadece müslümanların bir araya gelmesine vesile olan önemli bir mekandır, islamın temelinde eşya ve binayı putlaştırmak yoktur, bu gün bile gerekirse kabeye yalıtım bile yapabilirsin.
hepte ateistlere denk gelen çelişkidir.
kardeşim sen inanmıyorsun, inanmadığın için de inananları çekemiyorsun, yapman gereken bir çift anten taktırmak olduğu halde kendinle çelişip inanmadığın bir kitabı irdeleyip duruyorsun.
saf mısın nesin?
mülk suresi.
3- O, biri diğeriyle 'tam bir uyum' (mutabakat) içinde yedi gök yaratmış olandır. Rahman (olan Allah)ın yaratmasında hiçbir 'çelişki ve uygunsuzluk' (tefavüt) göremezsin. işte gözü(nü) çevirip gezdir; herhangi bir çatlaklık (bozukluk ve çarpıklık) görüyor musun?
4- Sonra gözünü iki kere daha çevirip gezdir; o göz (uyumsuzluk bulmaktan) umudunu kesmiş bir halde bitkin olarak sana dönecektir.
bazı kendini zeki zannedenlerce kutsal kitabın sağını solunu kurcalayıp var olduğu öne sürülen önermedir.
Öncelikle canım kardeşlerim dinde zorlama yok demek, kimseyi zorla müslüman yapmayacaksın, adam istemezse olmaz demek. bu özellikle bir islam ülkesinin kendi tebaasında bulunan gayrimüslimlere baskı yapmaması anlamında bir ayettir. diğer ayet ise allahı ve dini tanımayan diğer kavimler-çağımızda diğer ülkeler- ile mücadele edilmesi gerektiğini belirten ayettir, hattan ayette de belirtildiği üzere bu cihatta başarılı olunursa onların cizyeye yani vergiye bağlanması gerektiği belirtilmekte, yani o tebaaya yine müslüman olun konusunda baskı yapılmaması söylenmektedir. lafı götünden anlayanlara bu açıklama çok bile.
şeytan olayına gelirsek, ayetin neresinde şeytana izin verilmeden cennete girdiği yazıyor? yaratıcının izni olmadan bir yaprak dahi kımıldamaz canım kardeşim, şeytanın görevi allahın emirlerini kullara sorgulatmaktır. böylece kul imtihan edilir, şeytanın kendisi Allahın varlığını ve birliğini tanımakta, şeytana pabucunu ters giydirirsiniz yemin ediyorum.
gelelim üçüncü ayete, fil suresinde ortaya konulan Allahın koşulsuz şartsız kabeyi koruduğu değil, karşı tarafın gücü ne olursa olsun, ne kadar zulüm yaparsa yapsın, Allah istemedikten sonra tabiri caizse bir bok yapamayacağı anlamındadır.Öbür türlü her çocuk tecavüzünde ve cinayetinde Allah nerede gibi aptalca bir soru sorabilir insan, bilinmeyen ise şudur, Allah kullarının yaşamının her anına müdahale etmez, öbür türlü kulların imhitanının bir anlamı kalmaz zira.
inanmak istemeyen için olan binlerce çelişkiden sadece biridir. bu çelişkileri söylediğinde ise koşulsuz inananlar tarafından kuran-ı sorguladığı için beyinsiz, kuş beyinli gibi hakaretlere maruz kalınır. neden birbirimize saygı duyamıyoruz ki?
ayrıca kuran arapça olduğu için elbette ki anlam kaymaları olacaktır. ancak şöyle bir durum var. kuran a inanan araplar kuran-ı kerim in hiç bir insanın yazamayacağı kadar güzel olduğunu söylemişler. inanma sebepleri bu. iyi ama bu bir adaletsizlik değil mi? arapça dilinde olduğundan onlar bu farkı görebiliyor ancak biz daha anlam kargaşası içindeyiz. böyle adaletsiz bir yaratıcı olabilir mi? beni yaratan böyle adaletsiz olmamalı.