sözlerin kimlere olduğuna dikkat edilmesi gerekir. tevbe 29'da inanan kimselere söylüyor. bakara 256'da ise genele söylüyor. yani sen müslüman olduğunu söyleyen birisine namaz kılmadığı için kızamazsın, onu küçük düşüremezsin. bunu anlatır.
bakara sûresi 256. ayetin kelimeleri
"
1. lâ ikrâhe : icbar, zorlama yoktur
2. fî ed dîni : dînde
3. kad : olmuştu
4. tebeyyene : beyan oldu, açığa çıktı, açıklandı
5. er ruşdu : rüşd, irşad olma yolu, hidayet yolu, Allah'a ulaştıran yol
6. min el gayyi : gayy yolundan, dalâlet yolundan,
7. fe : o zaman, böylece, artık
8. men : kim
9. yekfur : inkâr eder
10. bi et tâgûti : tagutu, insan ve cin şeytanları
11. ve yu'min : ve îmân eder
12. bi allâhi : Allah'a
13. fe : o zaman, böylece, artık
14. kad istemseke : tutunmuştur
15. bi el urveti : bir kulpa
16. el vuskâ : sağlam
17. lâ infisâme : kopma yoktur, olmaz (kopmaz)
18. lehâ : onda, onun
19. ve allâhu : ve Allah
20. semîun : en iyi işiten
21. alîmun : en iyi bilen"
diyanet işleri eski meali
"Dinde zorlama yoktur; Artık hak ile batıl iyice ayrılmıştır. Tağutu (saptırıcıları) inkar edip Allah'a inanan kimse, kopmak bilmeyen sağlam bir kulpa sarılmıştır. Allah işitendir, bilendir."
hepte ateistlere denk gelen çelişkidir.
kardeşim sen inanmıyorsun, inanmadığın için de inananları çekemiyorsun, yapman gereken bir çift anten taktırmak olduğu halde kendinle çelişip inanmadığın bir kitabı irdeleyip duruyorsun.
saf mısın nesin?
fil suresinde kabeye ilk saldırının amacı tamamen ortadan kaldırmak yok etmek, ikincisi ise ele geçirmek bir çelişki söz konusu değil kabe Hz. ibrahim zamanından beri defalarca restore edilmiştir. kabenin kendiside put değildir sadece müslümanların bir araya gelmesine vesile olan önemli bir mekandır, islamın temelinde eşya ve binayı putlaştırmak yoktur, bu gün bile gerekirse kabeye yalıtım bile yapabilirsin.
mülk suresi.
3- O, biri diğeriyle 'tam bir uyum' (mutabakat) içinde yedi gök yaratmış olandır. Rahman (olan Allah)ın yaratmasında hiçbir 'çelişki ve uygunsuzluk' (tefavüt) göremezsin. işte gözü(nü) çevirip gezdir; herhangi bir çatlaklık (bozukluk ve çarpıklık) görüyor musun?
4- Sonra gözünü iki kere daha çevirip gezdir; o göz (uyumsuzluk bulmaktan) umudunu kesmiş bir halde bitkin olarak sana dönecektir.
Kuranı kerimde geçen ayetleri herkes doğru kavrayıp algılayamaz yorumlayamaz.
Fıkıh alimleri bu sebeple vardır. Ona bakarsanız ayetel kürsi duası başı -allahüla- diye başlar ki allah yok demektir kelime anlamı. ancak ayetin tamamına baktığınızda ise -Allah ki, Ondan başka ilah yoktur- olarak yorumlanır.
Allah muhafaza yeterli ilime sahip değilseniz bulaşmayın bu işlere. Mazallah var olan imanınız da sıkıntıya girer. Allah kalbinize ferahlık versin.
günümüz gazetelerinin haber yaptığı gibi başlık ama mantığı nedeniyle oluşan çelişkidir.
önce surelerin tamamı yazılmalı ondan sonra karşılaştırılmalıdır.
bazı kendini zeki zannedenlerce kutsal kitabın sağını solunu kurcalayıp var olduğu öne sürülen önermedir.
Öncelikle canım kardeşlerim dinde zorlama yok demek, kimseyi zorla müslüman yapmayacaksın, adam istemezse olmaz demek. bu özellikle bir islam ülkesinin kendi tebaasında bulunan gayrimüslimlere baskı yapmaması anlamında bir ayettir. diğer ayet ise allahı ve dini tanımayan diğer kavimler-çağımızda diğer ülkeler- ile mücadele edilmesi gerektiğini belirten ayettir, hattan ayette de belirtildiği üzere bu cihatta başarılı olunursa onların cizyeye yani vergiye bağlanması gerektiği belirtilmekte, yani o tebaaya yine müslüman olun konusunda baskı yapılmaması söylenmektedir. lafı götünden anlayanlara bu açıklama çok bile.
şeytan olayına gelirsek, ayetin neresinde şeytana izin verilmeden cennete girdiği yazıyor? yaratıcının izni olmadan bir yaprak dahi kımıldamaz canım kardeşim, şeytanın görevi allahın emirlerini kullara sorgulatmaktır. böylece kul imtihan edilir, şeytanın kendisi Allahın varlığını ve birliğini tanımakta, şeytana pabucunu ters giydirirsiniz yemin ediyorum.
gelelim üçüncü ayete, fil suresinde ortaya konulan Allahın koşulsuz şartsız kabeyi koruduğu değil, karşı tarafın gücü ne olursa olsun, ne kadar zulüm yaparsa yapsın, Allah istemedikten sonra tabiri caizse bir bok yapamayacağı anlamındadır.Öbür türlü her çocuk tecavüzünde ve cinayetinde Allah nerede gibi aptalca bir soru sorabilir insan, bilinmeyen ise şudur, Allah kullarının yaşamının her anına müdahale etmez, öbür türlü kulların imhitanının bir anlamı kalmaz zira.
ateistlerin ortaya attığı düşüncesi bana garip geliyor bir ateistin kanıtlaması gereken hiçbir şey yoktur inanmıyorum der geçer ne uğraşacak milletin inancıyla. bunu söylese söylese bir münafık söylemiştir.