Arkadaşlar 2 günü buluyor bu tartışmaya şahit olmam ve iddaları incelemem. Daha önceleri bu idda nın yapıldığı başlıklara baktım. fakat bir türlü sade ve düzenli bir anlatım kullanarak söz konusu idda yı gerçekleştiren arkadaşlara verilmiş kesin ve net bir cevaba rastlamadım. hatta bende az sonra yazacağım anlatımdan daha karmaşık olan bir yazıyı alıntı yaparak yardımcı olmaya çalışmıştım. şuanda allah (c.c.) ın izniyle kimsenin kafasında soru işareti bırakmayacağım.
işte o sure
NiSÂ SÛRESi
Bismillâhirrahmânirrahîm
11. Allah, size, çocuklarınız(ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının hissesi altıda birdir. (Bu paylaştırma, ölenin) yapacağı vasiyetten ya da borcundan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğunu bilemezsiniz. Bunlar, Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
Bu noktada ateist zeka burada ne rakam buluyorsa hepsini toplayarak 1'e eşitlemeye çalışıyor.Lakin olayı matematiksel denklem boyutunda bir görse idda ettiği durumdan utanacaktır. şimdi bu komik idda nın detayını inceleyelim.
Ayetimizde olmazsa olmaz şartlar söz konusudur.Hiç bir rakam bir üstteki rakamla toplanamaz, çıkartılamaz, bölünemez, çarpılamaz. Her şart (bkz: eğer) kelimesiyle ayrılmıştır, Evet buradaki rakamlar iki eğer ifadesi arasında kalan cümlede geçerlidir. Başka iki eğer ifadesi arasıyla bağlantı kurulamaz. Eğer bağ kurulmaya çalışılırsa tum aile tekrar gözden geçirilmek zorunda kalınır. yani tekrardan haklar iade edilir. Ne demek istedigimizi daha iyi anlayalım;
-Eğer hepsi kız olup da ikiden fazla iseler, bunlara bırakılan malın üçte ikisi;
Bu şart yalnızca bu cumlede geçerlidir,ölenin 2 den fazla kızları varsa miras bırakılan kısmın 2/3 u kızlara gider.Başka işlem bu cumlede yok geri kalan kısımla ilgili bir ifade yok.
eğer tek bir kız ise o zaman yarısı verilir.
Eğer kızlar tek ise; malın yarısını alırlar.Yine geri kalan kısım ile ilgili hiçbir işlem yapılamaz.
Gecelim diğer şarta;
Eğer ölen kişinin çocuğu varsa anne-babasından her birine altıda bir,
Ölen kişinin çoçukları olupta anne babasına miras dagılımı hakkında ki bilgiyi bu ayetten ogrenebiliyoruz.Ancak burada çoçuk sayısı ile ilgili bir durum söz konusu olmayıp; anne ve babanın 6 da 1 lik payından sonra geri kalan kısımlar cocuklara kalmaktadır.Yani yine burada butunleme bir hesap söz konusu degildir.6 da 1 lik pay sadece anne babaya dusmektedir.
Gecelim diğer şarta;
şayet çocuğu yok da anne-babası mirasçı oluyorsa annesine üçte bir
Eğer ölenin çoçuğu yok ise; anneye 3 de 1 lik kısım ve geri kalan babaya düşmektedir.Buradaki şartta da pay ve geri kalan kısım söz konusu olmaktadır ve yine matematiksel denklem bozulmamaktadır.
Diğer şartımızda da aynı durum söz konusudur;
eğer ölenin kardeşleri de varsa o zaman annesine altıda bir verilir.
Burada da ayrı bir şart söz konusu olup; yine altı da birlik kısım anneye düşerek geri kalan kısım diğer fertlere taksim edilmektedir.Burada isterseniz babaya da 6 da 1 vererek açık arayın.yine diğer kısım 1 lik tam olmadıgı icin paylastıralarak tümevarıma gidilecektir.
Şimdi butunsellikte en az aile fertlerine ve en çok aile fertlerine göre ayeti incelersek yine ateistin eline geçen hiç bir şey olmayacaktır.
En az aile ferti ölen kişinin tek kız çoçuğu durumu ; mirastan 1/2 hesap alır;
Eğer kız çoçukları 2 den fazla iseler ; mirasın 2/3 kısmını alırlar.
Şimdi gelelim butunlemesine yontemle dusunmeye;
Eğer ölenin çoçuğu varsa; anne babası 6 da 1 oran alır 1/6+1/6 +x =1 bu denklemde x bilinmiyor. cocukların kaç tane olduklarının bir anlamı yok ele alınan x bilinmeyeni yukarıdaki şartlara göre bölünebilir yada bölünmeyebilir. Burada ki x sabit bir reel sayı degildir.Bilinmeyen bir değerdir.
Eğer ölenin cocukları yok ise; olmayabilir cok dogaldır. annesine 3/de 1 lik kısım verilir 1/3+x=1 burada yine bir x bilinmeyen değeri söz konusudur. ve her ondalık bölüme tabi tutulabilir.
Şimdi en çok aile fertine gelelim;
Eğer ölenin kardeşleride varsa; cocuklarıda olabilir anne babasıda işin içine girsin. Hiç önemli değil. annesine 1/6 lık kısım verilir diğer kısımlardan
1.şart; Babaya 1/6 lık kısım ; 1/6 +1/6 +x=1 yine bir x reel sayısı buradaki şarta esas alarak x anne ve babanın dısında kardeşler ve cocuklar olmak uzere 2 kısıma bölünerek incelenir. kardeşlere x/2 kısım cocuklara x/2 kısım iade edilir. x/2 kısımdaki erkek kız oranı x in bilinmezliginden sebep. ondalık bölüme mutlak olarak tabi tutulabilir.
2.şart; Anneye 1/6 lık kısım verildikten sonra 1/6 +x=1 gibi bir denklemde x lik değer yine her ondalık bölüme tabi tutularak 1 lik tume varımda işlem görebilir.
Yani ateist mantıgının her rakamı toplayarak 1 e eşitlemesi gercekten çok komik. Halbu ki aşağıdaki problemi hem normal yoldan hemde ateist mantıgıyla cozmeye kalkalım bakalım sonuç ne çıkacak.
PROBLEM:
Ahmet in toplam 900 bilyesi vardır. Eğer ahmet in kardeşleri 2 ise; kardeşlerine bilyelerin 2/3 ü. Eğer ahmet in tek kardeşi var ise; bilyelerin ½ si kardeşinin olmaktadır. Bu durumda her iki durumu söz konusu alırsak,ahmet e düşen en çok miktar kaç bilyedir?
Ateist çözüm:
Kardeşlerinde bulunan rakam 2*/3 + 1*/2 + 1*/2 =1
Haliyle denklem tutmuyor diyecek ve cuvallayacak. ve yanlıs bulacak. ne bulacak peki; x i 3/5 bulacak ve ½ ile çarpacak daha sonra da onu 900 ile çarpacak. ve toplam 270 bulacak.halbuki cevap yanlıs.
Matematiksel boyutta bu problem şöyle çözülür;
1.durumda; kendisine 1/3 kardeslerine 2/3 pay dusmektedir.
2.durumda ise; kendisine ½ ve kardesine de ½ dusecektir.
Bu durumda ilk şartta 300 bilye alırken 2.şartta 450 bilye alacaktır.
Bu konuya da açıklık getirdiğimizi düşünüyorum. arkadaşlar entry i ilgili yerlerde paylaşırsanız kafasında soru işareti kalmasın kimsenin.
son olarak yine Nisa suresinden bir ayet i kapanış olarak kullanmak istiyorum.
Bismillâhirrahmânirrahîm.
111. Kim bir günah kazanırsa, onu ancak kendi aleyhine kazanmış olur. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
- o yüzden inançsız arkadaşlara da baskı uygulamanın yada düşünce özgürlüklerini kısıtlamanın manasızlığını düşünüyorum. kim ne yaparsa kendine yapar. herkes kendi günah ve sevaplarından sorumludur. birbirimize birşeyleri kırmadan incitmeden izah edelim. bize yakışan budur.
avl konusuyla ilgilide şu yazıdan faydalanabilirsin. tabi faydalanmak istemek var, bir de ısrarla (bkz: döte burun demek) var.
/alıntı/
"Payların mirastan fazla geldiği" ifade ve düşüncesi bilgisiz inkârcıya aittir, doğrusu ise payların, mirastan değil, hesap gereği olarak paydalar eşitlenince paydadan fazla olabildiğidir. Böyle bir "mirasçılar tablosu" karşımıza çıktığında çözüm, paylar toplamının payda olarak alınmasından ibarettir, çok eski zamanlardan beri bilinen bu hesaplama usûlüne "avl" denmektedir Verilen birinci örneğe göre uygulama şöyle olacaktır: Paylar toplamı 27 olduğuna göre payda da 27'ye çıkarılacak, miras 24'e değil, 27'ye bölünecek ve her bir mirasçı, Kur'ân'da belirtilen payını, 27'de 16, 4, 4, 3 olarak (bu oranlarda) alacaktır
Belki sonradan aklına gelir veya birilerinin kitabında okur diye hemen söyleyelim: Bazen de payda, paylar toplamından fazla olabilir, bu duruma "reddiyye" denir, çözümü de artan payın, karı ve koca dışındaki mirasçılara yine âyetlerde bildirilen oranlarda paylaştırılması şeklindedir Bu çözümler kısmen hadîslere, kısmen de ictihada dayanmaktadır islâm'ın kaynağı da yalnızca Kur'ân değil, aynı zamanda -ona aykırı olmayan, onun maksadını ve delâletini esas alan- sünnet ve ictihaddır
(bkz: kuran ı kerim de matematik hatası yoktur) bu başlık altında anlattıklarım doğrudur. yani hepsi birbirinden farklı paylaştırmalardır. hatta şu formül olayı sonlandırmaya yetiyor.
"Anneye 1/6 lık kısım verildikten sonra 1/6 +x=1 gibi bir denklemde x lik değer yine her ondalık bölüme tabi tutularak 1 lik tume varımda işlem görebilir."
yani eğer söz konusu cümlede anneye 1/6 diyorsa yapılacak işlem yukarıda ki gibidir. (1/6 + x = 1) bu diğer bilgiler içinde aynıdır. yöntem aynı hocam değişmiyor.
avl konusu karıştırıyor kafaları ve avl konusu için düzeltme yapılmıştır deniyor. şimdi kuran da düzeltme yada değişme olmuş olsaydı bir kere Nisa suresinin hatalı olduğunu söyledikleri kısmına erişemezdik değil mi? diyanet in sitesin de indirebiliyoruz. ve orada türkçe mealini de eksiksiz görüyoruz. eğer değişen yada düzeltilen şey in ayet in üzerine gelen ilim olduğunu söylüyorlarsa onunda açıklaması şu kelimedir.
"Payların mirastan fazla geldiği" ifade ve düşüncesi bilgisiz inkârcıya aittir, doğrusu ise payların, mirastan değil, hesap gereği olarak paydalar eşitlenince paydadan fazla olabildiğidir.
bu nokta da mirastan fazla çıkan pay yoktur. paydalar eşitlenince pay fazla çıkıyor. burada da avl devreye giriyor ki avl e peygamber efendimiz zamanında ihtiyaç görülmemiştir. ama profesörümüzünde belirttiği gibi
"islâm'ın kaynağı da yalnızca Kur'ân değil, aynı zamanda -ona aykırı olmayan, onun maksadını ve delâletini esas alan- sünnet ve ictihaddır."
kurana göre erkek çocuk, kız çocuğun iki misli miras alır ve işte yaygara koparılan islamın kadını ikinci plana attığına dayanak gösterilen kısım budur, gerisine ise hiç bakılmaz,
önemli değildir çünkü onlar için.
peki neden?
iyi oku zaman;
örneğin ölen çocuklarından miras alan ebeveynlerin ikisi de mirastan 1/6 pay alırlar.
anne ve babaya düşen pay aynıdır.
ölen evladın bakacağı çocuğu olduğu ve olmadığı durumlardaki ebeveyn payları da eşittir.
eleştiren kişiler bu ayetlere nedense önem vermez(vermezler çünkü onları ilgilendiren kısım bu değildir) ve...
çünkü bu kişilerin kalplerine anti-islamik yazılar okuya okuya ya da sözüm ona müslümanları göre göre islamın kadını ezdiği fikri kazınmıştır.
nefretlerini de ayetleri eksik kopyalayarak bastırmaya çalışırlar.
erkek çocuğa fazla miras payı verilmesi de erkeğin (hele o dönemi düşünürsek) evinin geçimini sağlama görevinin olmasından dolayıdır.bakınız (4:34).
allah cinsiyet ayrımı yapsaydı bunu ebeveyn dağılımlarında da görürdük.ancak kesinlikle görmüyoruz.
artı bu konuda bile süregelen bir ihtilâf vardır.
kimilerine göre (ben dahil) bu kurallar yalnızca vasiyet bırakılmadığı zamanlarda geçer.
04.11
allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor:
erkek için, iki dişinin payı kadar.
ikiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır.
eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur.
ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın herbiri için altıda bir hisse olacaktır.
ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer.
eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir.
babalarınız var, oğullarınız var.
siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz.
allahtan bir buyruğu önemseyin.
hiç kuşkusuz allah herşeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.
eveeeeet, anlışılıyor ki mirasın dağıtımı, ölen kişinin geride kalan borçları ve vasiyeti çıkarıldıktan sonraki aşamayı anlatıyor.yeni üstteki koşullar bir vasiyet bırakıldığı zaman uygulanabilir.
vasiyeti nasıl bırakmak gerektiğini de açıklıyor kuran;
02:180
birinize ölüm geldigi vakit, bir mal bırakacaksa, babası, annesi ve en yakın akrabası
için meşru bir biçimde vasiyette bulunması, allah'a karsı gelmekten sakınanlar üzerine
yapılması gerekli bir hak olarak üzerinize yazıldı.
hesap hatası vardır. avl/uvl tanrının yanlış hesabını düzeltmek için ıkınmaktır. hadi geçelim hesap hatası olmasını;
15 milyar yıllık bir evrenin, milyonlarca galakside dönen trilyonlarca yıldızın ve bunların her birinin çevresinde dönen onlarca gezegenin yaratıcısı bir tanrının, özene bezene ayırdığı ve insan adlı çamurdan yarattığını iddia ettiği 4 milyar yıllık gezegen üzerinde yaşayan insanoğluna "en son bu artık" diyerek gönderdiği bir kitabın daha rafine olmasını bekliyor insan. böyle bir yaratıcının son edition kitabının; mirastan, peygamberin cinsel yaşamından, peygamberin misafirleri hakkında ileri geri konuşmasından, dünyanın düz olduğunu iddia etmesinden, gemiler o üflediği için gidiyor olduğunu iddia etmesinden, kendisini diğer tanrılar ile karşılaştırıp en güzelleri benim demesinden (tek tanrı olayı sıçar bununla), vs den bahsetmesi çok mu normal duruyor da hesap hatası üzerinde 1300 yıldır kasıyorsunuz onu anlamıyorum.