aslında böyle bir şey yok, eski ahit, yeni ahit diye bir şey var, kuran zaten sonradan uydurulmuş. eski ahit denen tanrının yahudilerle yaptığı anlaşma, yeni ahit denilen tanrının tüm insanlarla yaptığı anlaşma. yahudilerin kitabı tevrat, zeburla sınırlı değil bir sürü daha kitabı var, incil denen özünde hiristiyanlar tek kabul etse de şu anda dört tane olan ve isa' nın havarileri tarafından yazılanlardır. kuranı zaten ikisi de kabul etmez, çünkü hikayesel olarak bağlantılı olsa da özünde alakasızdır. hiristiyanlık yahudiliğin devamı niteliğindedir bir nevi ancak islam bambaşka bir şey.
aslında 3 kitap yoktur. kuran ve kitabı mukaddes vardır. kitabı mukaddes incil ile tevratın(eski ahit) birleşimidir ve hristiyanların kutsal kitaplarıdır. incil(yeni ahit), kitabı mukaddesin ilk 4 bölümüdür aslında.
yazılma, çeviri ve korunma hikayeleri araştırılınca en güvenilir olan kurandır ama güç dururken güven pek birşey ifade etmez.
ordu gücü bakımından kuran kazanamaz çünkü israiliyat hikayelerindeki büyük savaş sonu kurtarılma ve 1000 yıl rahatlık hikayelerinden dolayı kuran halkının güçlenmesine izin verilmez bundan dolayıdır ki kimse ortadoğuyu kurtarmak istemez ya da israilin filistine saldırmasına karışmaz hatta içten içe sevinirler.
meraklısına not: tanrıyı kıyamete zorlamak isimli kitaptan bilgi edinilebilir.
farklarını saymak için üçünü birden okumanızı öneririm.bilhassa kuranı.hepsinin kökeni tektir lakin hepsinin kelamı tek değildir.tevrat ve incil zamanla nasıl tahrife uğramış bunu karşılaştırarak bakınız.teolog olarak yuhanna,matta ve luka incillerini okumaya çalıştım tevratı da öyle en son kuranı okudum ve kuran bu iki kitabın bütün yanlışlarını göz önüne koymaktadır...
tevratta kuranın karşı çıktığı yeler: yakup un tanrıyla güreşmesi. lut un kızlarıyla yatması, davut un askerlerinden birinin kocasını ölsün diye savaşa gönderip kadının alması. ibrahime misafir gelen üç meleğin arasında birinin tanrı olduğunu inkar etmesi.( ki hristiyanlar üçünün de tanrı olduğunu söyler teslis için), ibrahimin lut kavmi için tanrıyla bildiğin pazarlık yapması.
bunları kuran nedense kabul etmiyor.
hristiyanlıkla ayrıldığı nokta ise: teslis( ki bu en büyüğüdür) isa nın ölüp dirildiği konusu, çarmıh meselesi, bunlar önemli ayrıntılar.
yahudiler zaten mesih olarak isa yı kabul etmiyor.
isa yı kabul edenler zaten tevratı eksik buluyor. ( kabul etmiyor demiyorum, eski anlaşma adı altında kabul ederler ama yeni anlaşmayla tamamlanmış olduğunu söylerler)
ikisi de zaten islamı kabul etmez ve iki kitapta da muhammed diye birinin geçtiği tamamen müslümanların uydurmasıdır.
barnabas incilline dört elle sarılmış müslümanlar ama o incilde kuranla çelişen şeyler bulunca göt gibi ortada kalıp mecbur ona da bozulmuş demek zorunda kalmıştır.
bu meseleler önemlidir.
favori kitabım tabi ki tevrattır, yahudilerin peygambere bakış açısı öyle islamla aynı değildir. peygamberler gayet hata yapabilir. günah işleyebilirler.
islamada ise peygamberler tanrısal değildir ama onlar günahtan uzaktırlar, örnektirler biraz daha uhrevileştirilmiştirler yane.
Incil ve tevrati, inananlarinin cogu kendi dilinde okumustur. Ama kurana inanan arap harici muslumanlarin yuzde 90 i anladigi dilde hic okumamistir kuranı.
3 kitap arasında ciddi bir üslup farkı vardır. kuranı kerim inanılmaz saldırgandır. saldırganlığın yanı sıra sakin olan ayetlerde vardır. tevratta kızgın bir üsluba sahiptir. çok enteresan ayetler barındırır. hz yakup allah'la güreşti ve allah'ı yendi gibi. incil ise gayet sakin ve barışçıl bir üslubu olmasına karşın çok karışık bir kitaptır. ayetleri sıradan bir insanın cümlelerine benziyor. kuranı kerim bu kitaplar arasından en iyi edebi karaktere sahip kitaptır. mesajları derin ve etkileyiciliği fazladır. felsefi, astronomi ve bilimle ilgili ayetleri vardır. sadece 600 küsür sayfa olmasına rağmen incil ve tevrattan daha kapsamlıdır. tevratta çok kıssa vardır. incil ise birden fazladır. hatta 325 yılında iznik'te toplanan papazlar toplantı yaparak incil sayısını 4'e indirmişlerdir. kuranı kerim ise en başından bir kitap olması. lakin sahabelerin kuranı kerimi doğru aktardığı eksilttiği konusunda görüş ayrılıkları vardır. genel olarak arap coğrafyasına hitap etse de ortada tanrının kitabı varsa objektif olarak kuranı kerim diğerlerinden daha üstündür.