cevabının dinin yapısını oldüğu gibi değiştirdiği kilit soru.
hayırsa o zaman kuranı türkçe mealinden okuduklarımız olduğu gibi geçerlidir. bunlar başka manalar içermektedir, metaforik yaklaşımlardır denilemez. ateistler başınızı bayağı ağrıtır.
evetse o zaman islamda da bir ruhbanlar sınıfı var demektir. müfessirler, alimler, hocalar, mürşitler, şeyhler, kainat imamları vb. bir çok müesseseye de muhtacız demektir. ateistler daha beter başınızı ağrıtır.
Kuran tefsire muhtaç değildir,ilimsiz müslüman tefsire muhtaçtır. insanın kuranı doğru şekilde anlayabilmesi için belli bir ilme ihtiyacı vardır ki o ilim her müslümanda bulunmaz.o yüzden de o ilme sahip kişiler kuranı diğerlerine açıklarlar. Biz bu açıklamalar bütününe tefsir deriz.
araplara özel tefsir olabilir ilk devirlerde. çünkü bu din önce lokalleşmiş biçimde oluşmuş, sonra globalleşmiştir zaman içinde. bana açıkçası hiç bir şekilde hitap etmeyen bir din. islamcı olup, türk töresi türk geleneği olmalı diyen ülkücü gördükten sonra iyice uzaklaştım bu dinden ve dolaylı yoldan ülkücülerden açıkçası.