Peygamber; “Ben ancak namaza kalktığım zaman abdest almakla emrolundum” sözüyle, “Müminler! Namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklerinize kadar ellerinizi yıkayın. Başınıza mesh edin ayaklarınızı da topuklarınıza kadar…” (Maide, 5/6) âyet-i kerimesine işaret etmiş ve namaza kalkmanın dışında hiçbir iş için abdest almakla emrolunmadığını ifade buyurmuştur.
Edit: 10. entry de saçma bir entry denmiş. Peygamberin sözünü yazmışım saçma bir entry deyip inkar ediyor adamlar. Haklısınız peygamberden iyi biliyorsunuz inandığınız dini. Helal olsun size. :)
Edit: 11 rivayete göre olan ile kaynak olarak sağlam olan sözler bir midir.
Peygamberin sözü varken halen inkar edenler vardır. Abdest almayan el, ayak veya başka bir uzuv pis sayılmaz. Nereden uydurulduğu da meçhuldur. Bir şeyin pis sayılması neye göre olur ki? Temiz temizdir pis ise pis bir türlü anlayamadınız.
Peygamber abdesti sadece namaz için alın demişken inandığınız dinin peygamberin sözünü takmayıp kendisi yorum getiren insanları çözemedim.
şimdi pislikten kaçılmaz belki olaya açıklık getirecek olursak.
kuran bir kılavuz değilmidir?
androide fihristi indiriyorsun.. cenabet cenabet okuyorsun eee ora dijital ortam diye abdest almıyorsan orasıda ayrı bir tutarsızlık..
isteyen istediği gibi okusunda diyemem demek isterdim ama bizde kutsallar bellidir yasa ve yasaklarda bellidir.
arınmışlık teslimiyet dinin temeli gibidir.
aklını ve bedenini hertürlü pislikten arındıran kişinin basiretide sağlam olur bu tamamen dolaylamadır.
bence gereklidir,kuranda yazmasa veya kesin bir bilgi yok ise bile saygımın nacizane bir hali olarak bundan eksik kalmam.
Abdest almak sadece namaz kılmak için farz kılınmış ise eğer, kuran okumak için farz değildir.
Bunun haricinde, herhangi bir zamanda abdest almak, kuran okumak için olabilir veya bir ibadethaneyi ziyaret etmek için, bunu da sevap olur düşüncesiyle yapmakta sakınca olacağını düşünmüyorum, allah rızası için yapılan bir eylemde(yolsuzluk,hırsızlık ve rüşvet allah rızası için desen de olmaz) niye sakınca olsun,
Tuvaletten çıkarken ellerini yıkama alışkanlığın yoksa tutma zaten kuranı, abdest alırken sabun kullanmıyorsan her türlü pis kalacak zaten ellerin.
imam neveni nin belirttiğine göre, abdestsiz kur’an’a dokunmanın haram olduğunda alimlerin ittifakı vardır. imamı azam, imamı malik, imamı şafii, imamı ahmed hanbel de aynı görüştedir. (bk. nevevi, 2/72) imamı nevevinin hadis rivayet ettiği kitapta bulunmaktadır. rivayet hadisler zaten yazılı kaynakta bulunsa da mücmel mi, mütevatir mi, mevzu mu ... bunu da araştırmak gerekir dediğimiz bu açıdan doğru ama ben vakıa suresinde geçen bi ayet mealide verdim.
"kur’an’a ancak temizler dokunabilir” ayeti. manevi kirlilik sayılan abdestsizlik, cünüp ve hayız türü şeylere de işaret etmek için olduğunu söyleyen alimlerin bu görüşü ayetin tefsirindrdir ve tefsir kitaplarını araşyırabilirsiniz. sonsuz ilahi ilmin bi gereği olarak kuranın açık hükümlerinin tefsiri bence fazlasıyla sorunuza cevap veriyor.