kuran i tek kaynak olarak almak

entry25 galeri0
    25.
  1. sözde müslümanların yapmadığıdır, lütfen açıp okuyun mealini ve düşünün.
    2 ...
  2. 24.
  3. emevilerin uydurmalarını kaynak olarak görmememizi sağlar.evet kuran resule itaat edin demiştir ama ne üdüğü belirsiz yazıları uygulayın dememiştir.itaat derken resul sana şöyle yap der sen kulağınla işitir ve itaat edersin.
    0 ...
  4. 23.
  5. Bütün hadis kitaplarının içine uydurma hadislerin sokulduğunu bilen iyi bir müslümanın başvuırması gereken tek yoldur. icma ve kıyas müesseselerini yorumlamaya gerek bile yoktur.
    1 ...
  6. 22.
  7. 21.
  8. 20.
  9. herkesin üstad olarak yorum yaptığı anasını satayım.
    islam ın kaynağı altıdır uleyn, çekilin yoldan: ben, sen, o, bu, şu, onlar.

    kibirmiş hani insanı yakan ya, onu kanıtlıyor bu. senden önceki tüm alimler yalancıydı zaten, sen de allah bilir daha namaz kılmadan ve tek kaynak dediğin o kuran ı bilmeden sanal ortamda mücahit ve alim kesilip tek kaynak vardır diyorsun.

    kuran ı kerim, sınırları ve temel esasları belirler. kuran teori ise resulullah da pratiğidir. resulullah ın da bizzat öğütlemediği/yasaklamadığı durumlarda, benzer örnekler üzerinden sonuca ulaşılır vs.
    4 ...
  10. 19.
  11. "peygamber de haybeye gelmiştir. kur'an gökten çattanak arapça olarak mekke meydanına düşseydi yeter" diyecek kişilerin söze girmeden önce "kuran i tek kaynak olarak almak" adlı başlığı açarak yavaş yavaş hedefe gitmesi durumudur. kur'anı anlamak için 3. şahsa ihtiyaç olmamasını söylemek 2. adımdır. (bkz: dört adımda kur'anı reddetmek)
    2 ...
  12. 18.
  13. islam'ın kaynağı tekdir. dört değildir.

    diğerleri ondan feyz alarak meydana getirilmiş yorum ve pratik bilgilerdir.
    0 ...
  14. 17.
  15. kuran da bildirildiğine göre, peygamberimizin ahiret günündeki allah a şikayeti;

    furkan 30: Ey Rabbim! Kavmim bu Kuran'ı büsbütün terkettiler

    kuran a göre kuran kapalı anlaşılmaz, ancak bazı zevatın anlayabileceği bir kitap değildir. açık ve dataylıdır;

    araf 52: Gerçekten onlara, inanan bir toplum için yol gösterici ve rahmet olarak, ilim üzere açıkladığımız bir kitap getirdik.

    hud 1: elif lam ra. (Bu) öyle bir kitaptır ki, Bilge ve her şeyden Haberdar biri tarafından ayetleri sağlamlaştırılmış ve sonra da açıklanıp detaylanmıştır.

    kuran a göre, kuran ı anlamamız için 3. bir şahsa ihtiyaç yoktur. iq seviyeniz günlük işlerinizi yapabileceğiniz düzeydeyse başkasına ihtiyacınız yok. hem kuran da hiçbir şey eksik değildir:

    16 nahl suresi 89: Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik.

    10-Yunus Suresi 100: Allah pisliği akıllarını kullanmayanların üzerine yağdırır.

    kendi aklınızı kullanmalısınız. (#2331082)
    1 ...
  16. 16.
  17. şer' i delillerin tüm müçtehitlere göre en üstününü baz almaktır, burda bulunamayan veya doğru manası kavranamayan,

    hadis, icma ve kıyas yolları ile araştırılır.

    tek kaynak değildir, fakat hiç bir hüküm de ona aykırı olamaz.
    2 ...
  18. 15.
  19. islam 'ın kaynağı dörttür. tek değildir.
    kitap, kıyas, icma, sünnet.
    4 ...
  20. 14.
  21. 13.
  22. kuran ı tek kaynak olarak almazsan eğer, kuran da recm i emreden bir ayet olduğunu sanıp durursun. gerçekten olmadığını görünce de nerden çıktı bu diye sorduğunda hadis uydurmalarından; "aslında böyle bir emir vardı ama mübarek bir keçi gelip bu ayetin yazıldığı deri parçasını yedi" cevabını alırsın. çok garip olduğunu düşünürsün ama yine de ses çıkarmazsın. madem mübarek keçi geldi ayeti yedi, neden recmin emir olduğu hala savunuluyor dersen de, "hükmü baki kaldı" derler sana. hatta, maymunların zina yapan maymunları recm ettiğini anlatan hikayeler anlatırlar.

    kuran ın tek kaynak olarak alınamayacağını söyleyenlerin argümanı(!), kuran da var olan "allah a ve resulüne itaat edin" manasındaki ayetlerdir. halbuki allah resulün kurandan başka bir şey emretmiyeceğini söylüyor:

    6-Enam Suresi 114: Allah size kitabı detaylı bir şekilde indirmişken O'ndan başka hakem mi arayayım?

    21 Enbiya Suresi 45: De ki: Ben sizi yalnızca vahiy ile uyarıp, korkutuyorum.

    6 Enam Suresi 19 : De ki: 0; Sizi ve kime ulaşırsa kendisiyle uyarmam için bana bu Kuran vahyedildi.

    allah ın resulü ne kuran daki emir ve yasaklara uyularak itaat edilmiş olunur:

    al-i imran suresi 132: "ey müminler size emrettiklerini yerine getirmek ve yasakladıklarından da kaçınmak suretiyle allah a ve rasulüne de itaat edin. umulur ki merhamet olunur azap olunmazsınız."

    çünkü elçiye itaat etmek demek, elçiyi gönderene yani allah a itaat etmek demektir. elçi de kuran ı bildirmekle görevlidir:

    4 Nisa Suresi 80 : Elçiye itaat eden Allah a itaat etmiş olur.


    29 Ankebut Suresi 51: Kendilerine okunmakta olan kitabı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?
    7 ...
  23. 12.
  24. allah c.c. kur'an-ı kerim'i insanları sınırlayacak şekilde indirmemiş, bilakis peygamber vasıtasıyla meal etmiştir. böylelikle kur'an içindeki derin manalar hapsedilmemiş, aynı zamanda islam dini de hapsedilmemiştir.

    kur'anı tek kaynak olarak alacağını söyleyen kişiler öncelikle gramer arapçayı su gibi bilmeliler (emsile, bina, avamil, izzi, maksit, izhar, kafiye, molla camii kitaplarını ezbere bilmesi gerekecek.). tefsir ilmini de öğrenmeliler. akabinde alsın yorumlasın amel etsin.

    kasıt türkçe meale göre amelse: anlayıp tefsir yapabiliyorsan; gelir elini öperim. hiç bir şey anlamadığını söylersen; arapça bilmen gerekir, "azametli manalar türkçede basite indirgeniyor" derim. kur'anda çelişki buluyorsan; "hastir" derim.
    4 ...
  25. 11.
  26. 13 saysinin ugursuzluguna inanmakla ayni durumdur.

    biri sabit fikir mi demisti?
    2 ...
  27. 10.
  28. çok özel bir metinden fayda sağlamaya çalışan sözde "alimler" silsilesi ile cemaat ve tarikatçilerin beğenmediği haldir.

    kuran, tektir. gerçekten kuran ışığıyla yorum yapamazsanız bakacağınız yer güvendiğiniz hadislerdir.
    5 ...
  29. 9.
  30. en önde gideni reşat halife ve türkiye distribütörü edip yükseldir ( 19cular ).
    3 ...
  31. 8.
  32. batila inanmayı ya da hocalar, şeyhler peşinde koşmayı meşru kılmadığı için bu sektörden karın doyuranların ya da bunlara inandığı için "saf" damgası yemek istemeyenlerin karşı çıktığı durumdur.

    halbuki son derece doğru bir eylemdir.
    3 ...
  33. 7.
  34. cehaletin önde giden versiyonudur. o zaman sen maymundan geldin demektir.
    1 ...
  35. 6.
  36. 5.
  37. kuran dışında güvenebileceğim, doğrulugu inanan birisi için tartısılmayacak ikinci bir kaynak bana gösterilmediği takdirde, ki bunlardan birisi kesinlikle rivayetlerle dolu ve ne amacla söylendiği ve bir çok yönden benim inancıma ters düşen hadis kitapları değil, kuran benim için tek kaynak olarak kalmaya devam edeceğinden, kuran i tek kaynak olarak almak benim için ölene kadar devam edecektir, umuyorum.
    3 ...
  38. 4.
  39. ruhat mengi nin insanları dinden çıkarma çabaları arasında kullandığı bir yöntem. kuran ı tek kaynak alın diyor. çok okumuş ya..
    2 ...
  40. 3.
  41. başlığın ve tanımın içinde mevcut bilgilendirmenin zaten olduğu, kendi kendini yalanlayan bir önermedir. evet kuran peygamberimizin (sav) tavsiye ettiklerine uymamızı men ettiklerinden kaçınmamızı emreder. ancak denildiği gibi bunlar yine kuran ın içindedir. ve bunun dışındaki kaynaklar kuran dan edinilen bilgileri kendilerince yorumlayan kaynaklardır.
    elbette ki başka yorumların, tarafların önemi vardır ama önemli olan elbette ki kişinin kendisinin okuyup kendi yorumunu oluşturabilmesidir. bu açıdan yaklaşıldığın da evet, tek kaynaktır.
    1 ...
  42. 2.
  43. namazın üç vakit olduğunu savunanların içine düştüğü gaflettir.
    0 ...
  44. 1.
  45. kuran a aykırı bir harekettir. çünkü allah kuran da rasulünün yani peygamberimizin (sav) tavsiye ettiklerine uymamızı men ettiklerinden kaçınmamızı emreder. bu yüzden kuran ı tek kaynak olarak alan insanlar, ki bu durumda hayatları boyunca ellerine kuran almadıkları görülüyor, yanılıyorlar. hatta allah ın ayetine karşı geliyorlar.

    gelen mesajlar üzerine edit: al-i imran suresi 132: "ey müminler size emrettiklerini yerine getirmek ve yasakladıklarından da kaçınmak suretiyle allah a ve rasulüne de itaat edin. umulur ki merhamet olunur azap olunmazsınız."

    ikinci edit:okuduğum bir kitapta hadislerin bozulmadan günümüze gelmesiyle ilgili çok güzel bir açıklama var. onu da paylaşayım dedim:

    rasulullah (sav) ın sünnetinin huccet olarak kabul edilmeyeceğinin veya tamamının korunmuş olmayacağını söylemek; allah ın kullarını olmayan bir şeye havale etmesi demektir ki, bu da en batıl fikir, allah teala ya karşı işlenmiş en büyük küfür ve onun hakkında duyulan en kötü zandır. daha sonra bu konu üzerine şu ayet nazil olmuştur:

    "ey muhammed! kuran ın anlam ve hükümlerinden bilmediklerini insanlara açıklaman ve düşünüp onunla hidayeti bulmaları için, sana "zikr"i (kuran'ı) indirdik." nahl suresi 44.

    bu durumda köpek olan eve melek girmez gibi hadislere hurafe demek, insanların inancıyla alay etmek ne demektir herkes anlar.
    4 ...
© 2025 uludağ sözlük