günahsa günah sanki kuranın tüm emrettiklerini dört dörtlük yerine getirebiliyorsunuz da ne işin var senin internette ne işin var gavur icadıyla derler adama.
kuran'daki şeriatı taliban ya da iran rejimi olarak algılarsak evet bu şeriat denen sömürü ve baskı düzenleri kuran'a göre günahtır. uygulamamaksa bırakın günahı bence sevaptır. çünkü onların şeriat algısının ve uygulamalarının kuran'da yeri yoktur.
zina edene yüz sopa vurulması ve hırsızın eli kesilmesi dışında gördüğünüz tüm rezil uygulamaların dinde yeri yoktur.
ekleme: kısas uygulaması da mağdur olan tarafın tercihine bırakılmıştır. kısas uygulaması kuran'da vardır. ama devletin mağdur olan taraf adına müdahil olmaması şartı ile.
bir ekleme daha yapacak olursam, modern hukuk kısas konusu hariç diğer alanlarda neyimize yetmiyor? o yüzden şeri hükümlere o kadar da muhtaç olduğumuzu düşünmüyorum.
şeriat kuralları zulüm işkenceye dönüştürüldüğünden ve bu güç kimin eline verilirse verilsin boku çıkacağından kimse allahın adı ve gücü adına yargılanmak istemez çünkü yargılayanın ne kadar hatasız olacağı bilinmezdir diğer ülkelerde ne kadar doğru yaşandığı ortadadır. iç savaş çıksın aynı şey ha bu yönetimi isteyen pkklılar vardır neden zaten şeriatla yönetilen ülkelerde iç karışıklık illa ki çıkıyor amerika barış sağlamaya giriyor hükümet ve savunma zayıflatılıyor gelişim engelleniyor bilim ilim bitiyor belki bu sırada kürdistanı kurabilme fırsatımız olur hayali var bazı itlerde.
zaten harfiyen kurani uygulayan müslüman yoktur yani günahsiz müslüman yoktur, mükemmelik sadece tanrida vardir..yani bir emiri yerine getirmememssin ne olacak, hadi git diger ayetleride yerine getir o zaman, inanmayanlari buldugun yerde öldür, dinden kacani gebert diyen bir dinde hersey yerine getirilir mi saniyorsun..
ayrica neden islamin 5 şartinda veya en büyük günahlarda seriat uygulansin diyen bir bölüm yok..
insanın allah'ın indirdiği ile hükmetmesinin günah olması mümkün değil. insan heva ve hevesleri ile şeriat adı altında hükmetmesi hem zalimlik, hem günah, hemde vebale girmektir. gerçekte şeriat ''hukuk sistemi'' demektir. şeriatın geniş anlamı olarak allah'ın kanunu denildiği zaman; tabiat kanunları ve vahiyle gelen emir ve yasaklar olarak algılanmalıdır. allah'ın kudretinde olan tabiat kanunlarında kulların yapacağı şükür ve duadan başka yapacağı sadece tedbir vardır. emir ve yasaklar hükümleri kendi aralarında 3'e ayrılmıştır. birincisi, kişiye ait özel hükümlerdir. ikincisi, karşılıklı iki insan arasında olan suç ve cezalardır. üçüncüsü, kamu hukukudur. toplumu idare eden ve sosyal yaşantıyı ilgilendiren yönüdür.
--spoiler--
Biz Azimüşşan bu kitabı, yani Kurân-ı Kerimi önündeki kitapları tasdik edici ve onlara şahit olsun diye sana hak üzere inzal buyurduk. Sen de onların aralarında Allah'ın indirdiği şeyle hükmet. Size hak ve adaletle hükmetmen için Allah'ın ayetleri geldikten sonra heva ve hevese kapılarak onların arzularının arkasından gitme. Biz her biriniz için bir kanun ve şeriat tayin ettik. Allah dileseydi sizi bir ümmet yapardı. Ancak Allah diledi ki her birinizi verdiği şeyle imtihan etmeyi murat etti. O halde durmayın, hayırda yarışın. Sonunda hepiniz Allah'ın huzuruna döneceksiniz. Allah da sizin ihtilafa ve ayrılığa düştüğünüz hususlardaki gerçeği size haber verecektir (Mâide, 5:48) buyurur.
--spoiler--
keyfi 4 kadınla evlenmeyi tavsiye etmez. sadece ihtiyacı olan yolda kalmışlara yardım içindir.
erkeklerin eşleriyle, ölümünden 6 saat sonra bile seks yapmasını kesinlikle tavsiye etmez.
erkeklerin karılarına her konuda hegamonya kurmasını tavsiye etmez.
kadınların mal gibi köle gibi satılmasını kabul etmez.
kadınların 12 yaşında evlendirilmesini (ciddi ciddi kadın yapılmasını) önermez.
kuran kadınları evinize hapsedin ona şeytan muamelesi yapın demez.
kız çocuklarının gömülmesini istemez.
kadınların araba kullanmalarını engellemez.
kadınların çarşafının rengini değiştirirken bile kocasına sorma zorunluluğunu kabul etmez.
erkeklerin bu kadar özgür kadınların bu kadar körü körüne köle olmasını önermez.
kadınları insan yerine koymayın, oy kullandırmayın demez.
şuan kuran şeriatını uygulayan ülke yoktur. kurandaki şeriat ile modern hukukun aslında %80 benzer oldugunu, sadece idam ve modern kadın hakları konusunda zıt düştüklerini anlamak zor değildir. şuan mısır vb ülkelerdeki şeriat, kuranı kullanıp istediği gibi yorumlayanların şeriatıdır. vahhabiler sağolsun..