1. iddiaya cevap: Şefaat vardır. Fakat ayetlerde vurgulanan nokta Allah'ın izin vereceği kişiler dışında kimsenin şefaat edemeyeceğidir. Kur'an 10 tane kutsal kitabın birleşimi değil tek bir kitaptır. Ayetleri birlikte anlamak gerekir. Bakara Suresi 48. ayette kastedilen kişiler Allah katından söz almamış kişilerdir. Kur'an da bu kullanım sıkça görülür.
2. iddiaya cevap: O iki ayette kullanılan kelimeler farklıdır. Birisinde "indellah" birisinde "minellah" sözcükleri kullanılır. Klasik Arapçadan zerre kadar haberi olmayıp mealden çelişki arayanların cahilliklerini ortaya koyan bir iddia olmuş.
3. iddiaya cevap: Bu bir çelişki değildir. Bu iddiayı anlayabilmek için "islam" kelimesinin anlamını iyi araştırmak gerekir. Allah'a şirk koşmayan ve ahiret gününe inanan herkes Kur'an'a göre müslümandır ve islam'a inanmıştır.
7. iddiaya cevap: iblis, cindir. Bakara suresi'nin 34. ayetinden iblisin melek olduğu anlamı çıkmaz. Çünkü o ayette tağrib sanatı kullanılmıştır. Bu sanatta çoğunluk ifade edilerek azınlık da kastedilmiş olur.
6. iddiaya cevap: Sanırım bu iddia yüz yıldır Klasik Arapçadan haberi olmayanların dillendirdiği bir iddia. Klasik Arapçada en sık kullanılan sanat "iltifat" sanatıdır. Bu sanata göre çok sık konuşan kişi değişir ve değişik kişilerin dilinden ifadeler aktarılır. Konuşan hep Allah'tır ama iltifat sanatı kullanılmaktadır.
4. iddiaya cevap: Kur'an'da tek bir cennetten bahsedilmez. Birçok farklı cennet isminden bahsedilir. Adn cennetleri ve diğer cennetler. Bütün bu cennetlerin büyüklü farklığıdır çünkü farklı mekanlardır.
8. iddiaya cevap: Önceleri vasiyete izin verilirken sonra karışıklık çıkma tehlikesini önlemek için miras taksimi zorunlu kılınmıştır. Bu neshtir. Bunda ne tür bir çelişki bulduğunu iddia etti anlamak güç.
9. iddiaya cevap: Allah katında 1 gün saydıklarınızdan 1000 yıldır, gibidir ifadesi ile melekler elli bin yıl gibi bir sürede oraya yükselirler ifadesi arasında ne tür bir çelişki var ben çözemedim çözen varsa yazsın. ikincisi farklı işlerde çıkma süresi de değişebilir. Bu bir çelişki değil zamanın izafiyetine örnektir.
5. iddiaya cevap: Müslüman kelimesinin anlamları tartışılmalıdır. Çünkü Musa'ya da Muhammed'e de kitap verilmiştir. Ve asıl olarak gönderilen tek din islam'dır. Burada kastedilen gönderilen kitaplarla muhattap olan ilk kişilerdir. Musa, Tevrat ile ilk muhattap olan kişidir. Muhammed, Kuran ile muhattap olan ilk kişidir.
Bir kere Klasik Arapçada iddiada mealen verilen iki kelimenin anlamı çok farklıdır. 1. grupta verilen ayetler Allah'ın hükümleridir, ki bunlar yine Allah tarafından nesholunabilir.
2. grupta verilen ayetlerdeki "kanun" sözcüğü ise Arapçada sünnetullah, diye geçer. Ve bu kurallar değişmez. Örneğin Güneş'in doğudan doğması, suyun 100 derecede kaynaması gibi.