kuran a göre incil ve tevrat ın değişmemiş olması

entry6 galeri0
    1.
  1. Allah'ın tek ilah olduğu Kur'an'da ihlas Suresi'nde söylenir:

    O, doğrulmamış ve doğurmamıştır-3.Ayet.

    incil'de ise tövbe haşa Hz.isa'ya Allah'ın oğlu denilir.

    Yahudiler Üzeyir'in haşa Allah'ın oğlu olduklarını söyler ama Kur'an'ın Tevbe Suresi'nde Allah şöyle buyurur:

    "Yahudiler, 'Uzeyir Allah'ın oğlu.' dediler, Hıristiyanlar da 'Mesih Allah'ın oğlu.', dediler. Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir. Daha önce inkâra sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!" -30.Ayet.

    Şimdi incil ve Tevrat'ın değiştirildiğni daha iyi anlanabilir.Müslümanlar olarak biz bütün kitaplara ve suhuflara yani tüm indirilenlere iman ederiz.
    1 ...
  2. 1.
  3. Ayetleti işinize geldiği gibi cımbızlamayın.

    En am suresi 91 i tam olarak bile yazmadan. Peh.
    --spoiler--
    91 - Onlar: "Allah insanlara hiçbir şey göndermemiştir" demekle, Allah'ı gereği gibi tanıyamadılar. De ki: Musa'nın insanlara aydınlık ve hidayet olmak üzere getirdiği, sizin parça parça kâğıtlara çevirdiğiniz, bir kısmını belli ettiğiniz, birçoğunu gizlediğiniz; sizinle babalarınızın, sayesinde bilmediğiniz birçok şeyleri öğrendiğiniz Kitab'ı kim gönderdi? (Onlara karşı sen) "Allah" de. Sonra onları bırak, boş laflara dalarak oyalansınlar.

    92 - Bu Kitap (Kur'ân), kendinden önceki kitapları tasdik eden, şehirler anası (Mekke) halkını ve çevresindeki bütün insanlığı uyarman için indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.
    --spoiler--

    Okuduğunu anlayabilecek algıya sahip olana bu kadarı yeter.

    ilave editi.
    0 ...
  4. 0.
  5. bir kere şunu tespit edelim;

    incil ve tevratı bir kenara bırakalım, musa ve isa denilen şahısların yaşadığına dair geçerli, somut tek bir kanıt yok.
    0 ...
  6. 4.
  7. Kur'an bizzat kendisi çeşitli ayetlerle, Tevrat ve incil'in tahrif edildiğini beyan ediyor.
    0 ...
  8. 5.
  9. uzun uzun çokça şey yazardım da...
    başlık her şeyden önce "oksimoron" yani kendi içinde tutarsız.

    evet ayetlere bakarsan bakarsan direkt bir şekilde "kitap bozuldu" demez... yoktur!
    bu fikir 9.-10. yy. da tefsirciler tarafından ilk kez ortaya atılır.

    handikaplı tarafı şu ki: kendi gelişini "justify" / haklı çıkarmak isteyecek bir dinin özünde benden öncekilerdeki "kelam" bozuldu diyebilmesi imkansızdır zaten.

    bozuldu denilen şeyde... "kelam" değil "mindset/yaklaşım/uygulama/yaklaşım" olmuştur ki vardır.
    ha "var" demekde aynı kökten geliyorlar demek değildir. biraz okuyup gören insan allah ile yahve'nin aslında aynı kişilik yani aynı "tanrı" olmadığını fark eder zaten.
    0 ...
  10. 6.
  11. allah'ın sözü değiştirilemez yazan bir kitapta normal olandır.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük