Çok saçmadır. *
Ben gerçekten anlamıyorum kuran'daki bu kadın erkek ayetlerini. Sadece bu başlıktan yola çıkarak söylediğim bir şey değil bu, farklı kişilerle de tartıştım ben bunu. Ama anlamıyorum. Bildiğin bariz eşitsizlik var ya. Var yani, hele de bu ayet gerçekten varsa; çok kötü...
Not: Ateist falan değilim, aksine inanmamanın imkansız olduğunu düşünüyorum. Muhalif olmak gibi bir amacım da yok. Bunu neden söyledim; hani şimdi türk gençliğinde "ateist" olmak çok moda ya, hani dinleri, özellikle de islam'ı kötülemek popüler yapıyor ya insanı; işte onlardan biri olmadığımı belirtmek istedim. Yani ikna olmak istiyorum, biri beni aydınlatırsa memnun olurum.
erkeklerin üretim hatası olduğunu ifşa eden ayettir.
sen kır fındıkları ondan sonra beni affet, oldu canım. bence bir insan aldatılmayı hazmedebilecekse af dilemeli. işte o zaman empati yapabilir ve karşısındakinin duygularını hissedebilir. anlayabilmesi ise o duyguyu yaşamakla mümkün olabilecektir. bunu yapmaya ise hiç gerek yoktur. çek fişini öldür gitsin. *
Şüphesiz ki erkekler de aldatan kadınlarına aynı şefkat ve düşünceyle yaklaşacaktır. Kuma gömüp kafasına taş atmak falan hoşgörü dininin icraati olamaz. Şeklinde devam eden fakat sonradan üçüncü tekil şahısların modifikasyonuna uğrayan ayet.
art niyetli bakmaya çalışıldığında erkek hegamonyası altına girmiş bir din gibi görülebilir ama dikkat edilirse orda tamamen eşlere bırakılmış bir durum söz konusu. hatta sabrın sonunda allahtan mükafat olduğunu bildirip kadınlara yapılan büyük bir lüluf söz konusu. Allahın sözü şaşmaz bunu unutmayalım.
Yazarın verdiği yorum ve parantez kendi götünün ürünüdür! Ayet aldatmaktan bahsetmediği gibi, bahsedilen konu üzerinde (eşine kötü davranmak) daha olmamış ama olma ihtimali olan durumlar belirtilmektedir. Böyle bir durumda hemen arayı bozmayıp konuşarak uzlaşma tavsiye edilmektedir. Bakın dikkat edin; tavsiye edilmektedir! Hüküm veya emir de değil!...
olmayan bir ayettir. kıskançlık hissiyle aklına gelenlerden dolayı huzurunu bozma diyor ayette ve bu gibi konularda eşinle bir sulh noktası ara diyor ama tipik türk ateisti idrak organı alan mabad'ın yazdırdığı yorum da bu kadar oluyor. vesveseye düşmeyin diye uyaran özel sure var. sen günümüzde kıskançlık kötüdür diye hede höde de. kuran'da 1400 yıl önce bu yer alsın ama işe gelmediği için kötüle. yuh artık. nisa yani kadınlar suresi. önünü arkasını alın ki yarım parçadan anlam çıkarın. aynı surede 4 eş alın diyor ama yine aynı surede sen bu 4 eş arasında adalet sağlayabileceksen al diyor. birine canım cicim diğerine yokmuş muamelesi yok.
27. Kadınlar hakkında senden fetva istiyorlar. De ki: "Onlar hakkında size fetvayı Allah veriyor." Kitapta, kendilerine (verilmesi) farz kılınan (miras)ı vermediğiniz ve evlenmek istediğiniz yetim kızlara, zavallı çocuklara ve yetimlere adil davranmanıza dair, size okunmakta olan âyetler de bunu açıklıyor. Ne hayır yaparsanız şüphesiz Allah onu bilir.
128. Eğer bir kadın kocasının, kendisine kötü davranmasından, yahut yüz çevirmesinden endişe ederse, uzlaşarak aralarını düzeltmelerinde ikisine de bir günah yoktur. Uzlaşmak daha hayırlıdır. Nefisler ise kıskançlığa ve bencil tutkulara hazır (elverişli) kılınmıştır. Eğer iyilik eder ve Allah'a karşı gelmekten sakınırsanız, şüphesiz Allah yaptıklarınızdan haberdardır.
129. Ne kadar uğraşırsanız uğraşın, kadınlar arasında adaleti yerine getiremezsiniz. Öyle ise (birine) büsbütün gönül verip ötekini (kocası hem var, hem yok) askıda kalmış kadın gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah'a karşı gelmekten sakınırsanız, şüphesiz Allah çok bağışlayıcı ve çok merhamet edicidir.
yorumunda gaza gelinmemesi gereken bir konu. zinayı erkek için de büyük günah kabul eden ve ağır yaptırım getiren bir kitabın bunu meşrulaştıracağını sanmak abesle iştigaldir. kur'an karı-koca arasında iyi ilişkinin tesisini ve korunmasını esas tutan bir yaklaşıma sahiptir, ancak bunu iki tarafın da haklarını gözeterek yapar. yani yok öyle hem her günahı işleyen, hem de her halukarda el üstünde tutlan bir koca modeli. ayrıca, öncesi ve sonrasındaki ayetlere de bakılarak, konu bütünlüğü içinde yorumlanması gereken bir ayet ile ilgili konudur.
şurada yorum yapanların çoğunun çok ciddi okuduğunu anlama derslerine girmesi gerekiyor. yahu kadına sen kendi için bin tane vesvese yaşayacağına kocanla barış demek nasıl aldatan kocanı affet olarak algılanır. evli erkeğin zinasının cezası gerekli şartlar sonrası idamdır. yok sen kocam beni aldatıyor mu acaba düşüncesiyle boşanırsan zaten malsındır. nah nafaka alırsın.
git hakime de bakalım "kocamın benim aldatma ihtimalinden şüpheleniyorum " hakim sana nasıl bir hareket çekiyor gör.
"eğer bir kadın kocasının, kendisine kötü davranmasından, yahut yüz çevirmesinden endişe ederse, uzlaşarak aralarını düzeltmelerinde ikisine de bir günah yoktur. uzlaşmak daha hayırlıdır. nefisler ise kıskançlığa ve bencil tutkulara hazır (elverişli) kılınmıştır. eğer iyilik eder ve allah'a karşı gelmekten sakınırsanız, şüphesiz allah yaptıklarınızdan haberdardır. "
bundan aldatan kocanı affet manası çıkaran üst düzey maldır.