kuranı kim kafasına göre yorumlarsa kafirdir

entry7 galeri1
    1.
  1. konu hakkın ilim sahibi alimlerin yorumlarını dikkate almamız gerektiği söyleniyor ama ya ilim sahipleride yanlış biliyorsa?
    edit:hadistir.
    1 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. Neremize göre yorumlayacağız ki başka...
    0 ...
  5. 4.
  6. ilim sahibi denen kişiler oxford'da mı eğitim almış? onlar da aynı kuranı okuyarak ilim dedikleri şeye sahip olup sonra da onu yorumlama hakkı ediniyorlar kendilerince.
    0 ...
  7. 5.
  8. hastayım şöyle müesses nizama çalışan uydurma hadislere. illa bi ruhbanlık şart koşuluyor.

    Bir gün kadının biri çölde giderken bir çizme bulacak ve bu bir kureyşlinindi diye ağlayacak. Yersen…

    Hadi kur’an’ı kerim’de akletme ve düşünme üzere onca ayet bir kenara (onları zaten hiç görmek istemiyorlar), bizzat imamı azam bir kişinin ayete yanlış mana verse dahi tekfir edilemeyeceğini, en fazla fasık kabul edilebileceğini söylüyor. Hani referans kabul ediyorlarsa.
    0 ...
  9. 6.
  10. Bir Müctehid yanılırsa ne olacak ?

    “Hâkim, hüküm verirken içtihatta bulunur da isabetli hüküm verirse, iki sevap kazanır. Yine hüküm verirken içtihatta bulunur da yanılırsa, bir sevap kazanır.” (Buhârî, i’tisâm 21; Müslim, Akdıye 15. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Akdıye 2; Tirmizî, Ahkâm 2; Nesâî, Âdâbü’l-kudât 3; ibni Mâce, Ahkâm 3)

    Hüküm verme yetkisine sahip olan müctehid hâkim, bir dâvaya bakarken içtihat etmek zorunda kalırsa, biri içtihat ettiği için, diğeri de doğru hüküm verdiği için iki sevap kazanır. Doğru hüküm vermeye gayret etmiş, buna rağmen içtihadında yanılmış ve isâbetsiz hüküm vermişse, emeği yine boşa gitmez, ictihadından dolayı bir sevap kazanır.

    6)ictihad etme yetkisine sahip olmayan kimse hüküm verirse

    ictihad etme yetkisine sahip olmayan kimseye gelince, onun içtihat etmeye kalkışması hem yanlış hem de günah olur. Doğru hüküm verse bile durum böyledir. Zira onun doğru hüküm vermesi konuyu bildiği için değil, tamamen tesadüfî olmuştur. Bunu Resûlullah Efendimiz “hâkimleri üç kısma ayırdığı” bir hadisinde dile getirerek şöyle buyurmuştur: “Hâkimlerin iki grubu Cehennem’de, biri Cennet’tedir. Doğru olanı bilen ve doğru hüküm veren Cennet’tedir. Doğruyu bilmeyerek yetkisiz şekilde hüküm veren kimse Cehennem’dedir. Doğruyu bildiği halde onun aksine hüküm veren de Cehennem’dedir.” (ibni Mâce, Ahkâm 3) Demek oluyor ki, hüküm verme yetkisine sahip olmayan bir kimse kesinlikle hâkimliğe soyunmayacaktır. Hâkimliğe yeltenen bir kişinin verdiği hüküm tesadüfen doğru olsa bile, o yine de günaha girmekten kurtulamaz.
    0 ...
  11. 7.
  12. Yanılırsa bir kimseyi yanlış anlattığı için dolayısıyla yanlış olduğu için ateist edebilir.
    Bence dünya tek kitapla anlatılmayacak kadar karmaşık olabilir.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük