kur an müslümanlığı vs hadis müslümanlığı

entry20 galeri0
    1.
  1. Ikisi de aynı şey değildir. Kur'an müslümanlığı daha moderndir. Tabii ki hadislere saygımız vardır ancak hadisler Kuran'ın önünde bir yaşam şekli olamaz.
    2 ...
  2. 2.
  3. böyle karşılaştırma olmaz. kur'an'da belirtilmeyen, hadisler aracılığıyla yani peygamber efendimiz aracılığıyla bizlere ulaşmıştır.
    3 ...
  4. 2.
  5. Fatal Error!
    Message: is not a comparison, hierarchical status in question!

    for example:

    +hakikat çekirdeğinin etrafı ayet i kerimeler ile sarılıdır, onun etrafı hadis i şerif ile, onun etrafı da hakikat erlerinin sözleri ile!
    yola çıktınsa birde ufak lokmalardan dene!
    istisna: O kerimdir...
    3 ...
  6. 3.
  7. hadislerin güvenirliliği yoktur. hadis müslümanlığına uysaydım çoktan inancımı kaybetmiştim.
    5 ...
  8. 4.
  9. 1500 yıldır ayeti çözemeyen adamlar var, kimisi de gelmiş ben ayetler ile dinimi yaşıyorum sefam olsun oh oh diyor.
    2 ...
  10. 5.
  11. Ne yapmaya çalıştığınıza anlam verilemeyen versus. Hadis ve ayetler birdir, aynı yola çıkar, birbirini tamamlar.

    Şu saçma şeylere sebep olan salak hocaların da bir tarafına koyayım.
    0 ...
  12. 6.
  13. kuran yetmeyip olmayan hadislerle dini tamamlamaya çalışan sahtekarların müslümanlığıdır hadis müslümanlığı. bu sayede şeyhler, şıhlar, imamlar, imamcıklar kendilerine üst makamlarda yer bulmuşlardır. kendilerini peygamberden sonra gelen zat ı muhterem olarak görmüşlerdir.
    4 ...
  14. 7.
  15. kuran okumayan, namaz kılmayan bir çok arkadaşım var etrafta, bu konuya takmış durumdalar,
    namaz kılmayıp türkçe ezan talep etmek gibi bir durum oluyor ama gel gör ki doğruyu söyleyeni dokuz köyden kovarlar,

    gençliğin bu asırda kuran'ı anlayabilmeleri için, kuran'ın bu asra bakan vechesi olan risale-i nur u anlamaları gerekir,

    youtube de çok fazla örneği görülebilir bu derslerin;

    Böyle bir Allah'a beni cehenneme göndermek istiyor denilir mi? https://www.youtube.com/watch?v=2DVs2HtVY_g

    Allah cennete cehenneme gideceğimizi biliyorsa bizi neden yarattı? https://www.youtube.com/watch?v=nGdP-DJPjKg

    Allah kâinatı yarattıysa, Allah'ı kim yarattı?



    Allah sonsuz rahmet sahibi ise şeytan'ı neden yarattı? https://www.youtube.com/watch?v=OzuUuqTF5w8

    Melekleri gören mi var? Nasıl inanayım? https://www.youtube.com/watch?v=kPZzknNyaRU
    1 ...
  16. 8.
  17. Dogru olan kuran muslumanlıgıdır. Hadıslerle desteklenebılır sadece. Kuran her zaman dogru olandır ama her hadıs gercek, dogru olmayabılıyor. O yuzden de dogru sandıgınız sey dogru olmayabılıyor.
    1 ...
  18. 9.
  19. yapılmaması gereken bir ayrım.. hadisleri kabul etmemek, şeriatı tam manasıyla kabullenmemektir..
    0 ...
  20. 10.
  21. zaman zaman birbirleri ile de anlaşamayan ayrılığa düşen müslümanlık çeşitleridir.
    0 ...
  22. 11.
  23. özellikle itü de yapılan çalışmalarla dünyada lider olan bölümdür.
    2 ...
  24. 12.
  25. Allah'ın Kur an'ı eksik bıraktığı sanan yazarları gösteren karşılaştırma. Demek ki Allah kitabını eksik bıraktı hadisle tamamlanıyor.
    0 ...
  26. 13.
  27. ilki olmamız beklenen ikinci ise gözardı edilmemesi gerekendir.
    1 ...
  28. 14.
  29. bu mesele çok önemli, çünkü bu ikisini sürekli karşı karşıya getiren bir birine alternatifmiş gibi sunan zihniyetler * * mevcut. aslında bu bir nevi allah ile peygamberi karşı karşıya getirme meselesidir. sanki birbirlerinin alternatifleriymiş gibi. elbette böyle bir ayrımın yapılması ve adına 'kur'an müslümanlığı' denilmesi veya diğerine 'hadis müslümanlığı' denilmesi çok yanlıştır. peygambersiz bir din düşünülemez. peygamber dinin kaynağı açısından 'Kur'an'dan önce gelir' * çünkü biz önce onun kişiliğine, doğruluğuna, dürüstlüğüne güvenmeliyiz ki ondan sonra onun 'melekten vahiy aldım' sözüne itibar edebilelim, ve 'vahyin gerçekliği, kur'an'ın kendi kendisini mucize olarak göstermesi' haberlerine inanabilelim. yani peygamber'i iyi tanımak, onun kişiliğini, davranış biçimlerini, toplum ilişkilerini, neyi yapıp neyi yapmadığını, hangi davranışın yaşadığı kültürle alakalı, hangi davranışın kültürden bağımsız olduğunu açık ve seçik bilmeliyiz ki, bize ulaşmada aracılık ettiği 'kur'an'ı da iyi tanıyabilelim. peygamber'Den yola çıkarak, onun hayatında örneklerle dini tanımamız gerekir. çünkü kur'an ayetlerinin çoğu 'açık uçlu' ifadelerle doludur. açık uçlu ne demektir peki, 'yani istediğin şekilde yorumlayabilir, anlam çıkarabilirsin' demektir. bunu tarihte özellikle de mezhep kavgalarında çok iyi gözlemlemekteyiz. her mezhep kendine göre kur'an'ı tevil etmiş ve haklılığını ortaya koymaya çalışmıştır. bu da yetmemiş tarikatlar, tasavvufçular da kendi fikirlerini meşrulaştıracak ayetleri kur'an'Dan 'cımbızla' çekip çıkarmayı bilmişlerdir. o nedenle günlük hayatta, yaşarken, insanlarla ilişkilerimizde, pratik ahlaki yaşamımızda öncelikli olarak peygamber'in siyer'ine (dikkat edin hadisine değil siyer (hayatı) diyorum) dikkat ederek, acaba peygamber olsaydı nasıl davranırdı? sorusunu kendimize sormamız gerekir. bu soruyu sorarken kur'an'dan da kendimize yol bulabiliriz elbet. mesela bu konuda çarpıcı bir örnek vermek gerekirse, ülkemizde türbeler çok yaygındır. alevileri cem evi kurmakla suçlayan zihniyet her yerde türbe dikmesini, tekke, zaviye kurmasını bilmiştir. 'acaba peygamber olsaydı, ölen bir şeyhin mezarına gidip kurban keserek, şifa arar mıydı' diye kendi kendimize sormalıyız. sonra kur'an'da allah'ın putperestleri anlatırkenki ifadeleri aklımıza gelebilir. allah özetle şöyle demektedir, siz putperestlere gidip niçin putlara tapıyorsunuz diye sorduğunuzda, 'bizi allah'a yakınlaştırsınlar' diye cevap verirler. oysa onların kendilerine bile faydası yoktur der. şimdi türbe ziyaretine giden bir insana aynı soruyu sorarsak 'niçin ölüp gitmiş bu şeyhin, babanın, dedenin,...vs. mezarını ziyarete geldin' o da 'allah dualarımı kabul etsin diye aracı yapıyorum der. duanı kim kabul edecek dediğimizde 'allah' der, sana şifa verecek kimdir dersek 'allah'tır der. fakat türbe ziyaretini hayatından eksik etmez.

    işte meseleleri hem peygamber'in bakış açısıyla hem de kur'an'Dan ilhamla çözmek gerekir. et tırnaktan ayrılmaz.

    'eğer allah'a inanıyorsanız, peygamber'i sevin ki allah da sizi sevsin' *buyurmuştur allah.
    0 ...
  30. 15.
  31. hadisler olmadan kuranla müslümanlığı anlayacağını sanan sığır yorumudur. hadis olmadan peygamber olmadan kuran ı kerim anlaşılmaz. kuranda da bu yazmaktadır size kuran gönderdim okuyup anlayın diye peygamber ve peygamberle birlikte iki misli mana.
    0 ...
  32. 16.
  33. hadisler kur'an'ın tefsiridir.

    kur'an nmüslümanlığı hadis müslümanlığı diye bir ayırdım olamaz.

    ehli sünnet vel cemaat mezhebi önce kur'an'ı sonra hadisleri kendisine rehber edinir.

    hadisleri yok saymak rasulallah s.a.v'i yok saymaktır.

    mazallah insanı dinden çıkarır.

    de ki: "allah'a ve peygamber'e itaat edin." eğer yüz çevirirlerse şüphe yok ki allah kafirleri sevmez. (al-i imran 32. ayet)
    0 ...
  34. 17.
  35. böyle bir ayrım doğru olmayacağı gibi ne yazık ki ülkemizde daha sadece kur'an'la, tefsire hadise sünnete ihtiyaç olmadan islamiyetin yaşanabileceğini savunan bir kesim var.bunların da asıl amacı ku'an'ın açıklanmadan anlaşılmayacak ayetlerini kafalarına göre yorup uygulama isteğidir.misal:kur'an'da namaz kelimesi geçmez salat kelimesi geçer.salat kelimesinin türkçe karşılığı da "anmak"tır.
    şimdi, hadisi sünneti bağlayıcı görmeyen adam çıkıp diyor ki kur'an'da namaz kılın denmiyor.allah'ı anın diyor.ama peygamber efendimiz bu ayeti nasıl açıklamış nasıl uygulamış bakmak işine gelmiyor.ne diyelim allah hidayet versin.
    0 ...
  36. 18.
  37. 0 ...
  38. 19.
© 2025 uludağ sözlük