peygamber efendimiz şöyle buyurur: müslümanın derdiyle dertlenmeyen bizden değildir.
bu hadisi şeriften yola çıkarsak, kurban paylaşım demektir.aç olanın halinden anlamak demektir. olanın olmayana, alanın alamayana yardımıdır.olaya koyun, keçi, dana kesimi olarak değil de ihtiyacı olanın faydalanması yönünden bakmalıyız. kesilen kurban sadece allah rızası içindir. eti, derisi, sakatatı fakiri sevindirir. dolayısıyla yüce yaratanda mutlu olur.
sadece koyun'la sınırlı olmayan, islami uygunluk esasları-şartları ölçü alınarak her müslümanın tam teslimiyet duygusu içersinde yerine getirdiği-getirmeye çalıştığı islamın beş şartından birine iman etmek.
allah'a ve peygamberi'ne inanan müslüman kişileri bağlayacı durum.
çok konuşan çakma ateistler * her fırsatta "aman efendim vahşet" naraları atarlar da canlı canlı ıstakoz'u kaynar kazan'a atmaktan çekinmezler.
kur'an da geçen, hadisler'le sabit olan islami yaşanmışlıklar'a "saçma sapan uydurma hikayeler" derler de yunan mitolojisinde ki bilmem kaç başlı ejderhayı ibretle okur tasvip ederler.
gölge etmemeleri yeterlidir zira başka ihsan'a gerek yoktur.
islamdaki bir cok rituel gibi yahudilerden gelen bir davranistir. kurban kesmek aslinda ibrahime degil ademin ogullari habil ve kabile dayanir.
habil coban kabil ise cifcidir. ikiside yetistirdikleri urunleri tanriya sunar. tanri habilin adadigi koyunu gokyuzune cikarir kabilin sundugu sebzeleri tahilari ise kurutur yani kabul etmez. bunun uzerine kardesine kin ve kiskanclik besleyen kabil dunya tarihinin ilk cinayetini isler ve kardesini oldurur.
tanri iki kardesin arasina bu sekilde nifak sokarak insanlari kotuluge tesvik eder. yahuda acayip bir tanridir akil ile anlasilmaz.
hatun kesmek de mekruhtur.
farz olsa, kadınlar bikini;
sevap olsa, çırılçıplak;
mekruh olduğundansa, sadece belli kısımlar açıkta kalacak şekilde giyiniyorlar.
çünkü kadın fena, oyş, çok hoş varlık.
erkeklerdeyse estetiksel olarak pek bir b.k görülmediğinden, bakarsan bağ bakmazsan dağ olur mantığı.
bu mantıklara bayıldım ben, nereden aldınız?