9 yaşındaki kuzenimin bile okuduktan sonra dalga geçtiği bir tespit. insanların inançlarıyla güya dalga geçmekse amacınız biraz zekice olsun kardeşim, kurbanlık sığırlar bile çok ilerizeka kalıyor yanınızda.
bir ibadeti başka bir ibadetle karşılayamazsın. allah oruç tutun demiş, biz oruç tutmayalım onun yerine namaz kılalım diyemeyiz.
sonuçta ikisi de ibadet ama amaçları faklı. allah kurban kesin demiş ama biz kurban kesmeyelim de, parasını fakirlere verelim diyemeyiz. zaten kurban ibadetinin amaçlarından biride, fakirlerin gözetilmesine yöneliktir. bize düşen allah'ın emirlerini yerine getirmek, bunun dışında iyilik adına elimizden ne geliyorsa yapmaktır. tabi bu konunun dışında olarak, yapılan israf ve riyakar tutumları da eleştirmemek elde değildir.
bu kadar ihtiyac sahibi varken gösterisi daha cok diye güc(!) bir ibadet olan zekat yerine kurbana yönelen sözüm ona müslümanlar yüzünden cikan tartismadir. Dine zarar vermektedir. kurbanin ve sadakanin yeri ayridir birbirinin yerine gecmez.
fitre, Zekat, kul ve komşu hakkı gözetmek gibi islam olgularından bihaber kişilerin üzerine kafa yorduğu sorunsaldır.
Bu kafa yoranlar "et-alışverişi" de derler. Ulan kurban eti "kurban kesemeye durumu olmayanlara" dağıtılır. Hal-i hazırda kurban kesmiş kişilere değil.
Önce bok atacağınız yolu doğru dürüst öğrenin. Her bayramdan önce fitre veya zekat vs.ler vardır ki bunlara girmeyin hiç siz, haksız duruma düşersiniz sonra.
yaklaşan soğuk kış mevsimi düşünüldüğünde hak verilmeyen düşünce.
kurban her ne kadar dini bir gereklilik değil, bir gelenekte olsa ve islama bulaşmış gelenekler arasında takdir ettiğim iki üç tanesinden biri olsa da bir fakire ayakkabı almak yeri ve zamanına göre bir deve kesip tamamını dağıtmmaktan çok daha faydalı olabilir.
cem yılmaz repliği vardır,
- peki çocuk olmuş mu? diye
aynen o durum gibi geliyor bana.
- olmamış demişsin ama sen olmuş musun?
bu gelenek sayesinde belki birçok fakir yılın sadece o zamanlarında et yiyiyor olabilir de belki o an etten ziyade ayakkabıya ihtiyacı vardır.
et yememek öldürmeyebilir de kışın ayakkabısız gezmek öldürür. örnek belki uçuk oldu ama olmayacağını da hiç kimse iddia edemez.
o nedenle bir konuda hüküm verirken biraz düşünmek lazım.
hele ki iş din adına hüküm vermeye geldi mi belki de 10 defa düşünmek lazım. bu illa islam dini için olacak diye bir şey de değil. her din, her inanç için olmalı.
ateisti, hristiyanı, yahudisi, yezidisi vs. bu topraklarda yaşayan her insanın islam adına 3 aşağı 5 yukarı bir fikri olduğunu göz önüne alırsak;
kurban kesmenin islami bir emir olduğunu da nereden çıkardın? diye sorarlar insana.
evet güzel bir gelenek fakat herkes her geleneği kabullenmek zorunda değil ki.
bana göre güzeldir, başkasına göre değildir.
ha sen bunu dini bir emir olarak algılıyorsan tamam kes ama başkasının ayakkabasına da laf etme.
sen başkasının ayakkabısına laf edersen, başkası da senin kurbanına vahşilik der.
bir sonraki versiyonu, namaz kılacağına, teravihe gideceğine spor yap, oruç tutacağına diyetisyene git, hacca gideceğine dubai ye git rahatlarsın gibi saçma ve salakça düşüncenin başlangıç noktasıdır.