korku filmlerinde kaçarken marşın basmaması

entry15 galeri0
    1.
  1. insanları içten içe geren, içini daraltan sahnedir. bayan oyuncularda bu gerilim daha çok artacağından, genelde bu sahnelerde onlar oynatılır. eğer bu olay karanlık bir çiftlik ortamında geçiyorsa pikap araba, şehirde yaşanıyorsa binek otomobil sahne için uygundur.

    kız arabaya atlar ve marşa basar. arkadan katil ya da canavar gelmektedir, bir an önce arabanın çalışması gerekir. fakat arabada teknik bir sorun oluştuğundan, benzin bittiğinden ya da akü boşaldığından dolayı araba çalışmaz.

    işte tam o sırada katilin yanağı ön camda belirir ya da hayvan gibi arabanın üstüne zıplar. o sırada kız direksiyona vurmaya başlar, hadi hadi diye inler..

    beklenen olur ve insanları daha fazla germeden, araba çalışır ve kız oradan uzaklaşır.

    kimi zaman tamirci gelmeden o araba yerinden oynamaz. böyle olunca o arabanın içinde tıkılı kalır. kaçamayanlara ne mi olur? bunun için;
    (bkz: cenaze töreni)
    12 ...
  2. 2.
  3. kovalayan kişiye "bi el at da çalıştıralım şu hacıyı. niye boyle yapıyor anlamıyorum! " şeklinde cana yakın konusarak yaklaşılmalıdır. muhtemel cevabı "ayıpsın abi... takma kafana ya bu modeller boyle oldu. " olacaktır. daha sonra da bu iki kişi kanka olup güneye falan gider heralde.
    2 ...
  4. 3.
  5. hay bin kunduz dedirtecek ambianstır.

    bir gölün kıyısında geçen korku filmlerinde, ekose gömlek giyen sarışın kadın oyuncu bu durumdan en muzdarip tiptir. arkasına bakmak için dikiz aynasını kullanmaz, kendisi döner bakar, bunun amacı bir sonraki sahnede arabanın önünde aniden belirecek katili, yüksek sesli bir efekt ile karşısında görmesi raconuna dayanır. katili gördüğü an araba çalışır ve araba patinaj çekerek hızla katile çarpar.
    2 ...
  6. 4.
  7. 5.
  8. 6.
  9. veya

    doğru anahtar bulunamaz,
    anahtar kontağa sokulamaz,
    anahtar kırılır! (bkz: oeh)
    anahtar yere düşürülür.
    2 ...
  10. 7.
  11. tipik korku filmi kilişelerindendir. o sırada kahraman ya birinden kaçıyor ya da tersi anlatımıyla biri onu kovalıyordur. karanlık bir atmosfer ve de gotik mimari eseri bir evin önünde duran araba söz konusudur. marş bas, gaza dokun olmadı, düz kontak yaptırmaya çalış kar getirmez. seyircinin o anda yanağı allanır,pullanır.sinirden bacağını sallamaya başlar tam o sırada eli kanlı kişi pat diye cama yapışır. o da ne meğerse kahraman rüya görüyormuş!
    1 ...
  12. 8.
  13. 9.
  14. sahibi ile birlikte stres olan ve bundan dolayı işlemeyen arabadır.
    0 ...
  15. 10.
  16. bu aslında teknik bir hatadan kaynaklanmaktadır. Şöyle ki:

    Arabaya binen maktül adayı arkadaş, daha kontak anahtarını çevirmeden gaza alabildiğince yüklenmektedir *. Tamirci deyimiyle "boğulan" motor çalışmakta zorlanacak, katilin işi kolaylaşacaktır.
    1 ...
  17. 11.
  18. genelde arabada 3 kişi vardır. kahramanımız arabayı çalıştırmakla meşguldür. yan ve arka koltukta iki arkadaş daha vardır. tam çalıştırırken katil arka koltukta oturan kurbanı camdan dışarı çeker ve arabayı süren lavuk ve yanındaki ibiş kurtulur. taaa ki benzin istanyonuna geldikleri zaman. kahraman benzin dolurur ve yanındaki ibiş,"I'm going to toilet, I'll be back" der ve gidiş o gidiştir.
    1 ...
  19. 12.
  20. kurban son sürat kaçarken, katilin ağır adımlarla ona yetişmesinden daha saçma değildir.
    1 ...
  21. 13.
  22. klişenin babası olan sahnedir.
    1 ...
  23. 14.
  24. 15.
  25. aslında çok da abes olmayan sahnedir. insan korktuğu zaman biraz mallaşması normaldir. bi anda debriyaj gaz ayarının nasıl yapıldığını unutursunuz.

    saçma olan bu sahnenin defalarca kez kullanılması ve hatanın her zaman arabada olduğunun gösterilmesidir.

    henüz arkadan katil yaklaşırken kızcağızımızın arabayı çalıştırdıktan sonra ayağını debriyajdan çekerken arabayı hoplatıp stop ettirdiği görülmemiştir.*
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük