alım gücünün partner tercihlerinde ne denli önemli olduğuna dalalettir.konken oynamayan fakir,dul ve yetim ev hanımlarını tokmaklama görevi kasap,manav,bakkal,tüpçü gibi daha elzem meslek grupları tarafından icra edilirken, alım gücü daha yüksek olan patron karısı konkenci kadınları hoplatma görevi ise daha şekilli isimlere sahip meslek erbapları tarafından gerçekleştirilir.Örn; musluk tamircisi,koltuk döşemecisi,kablo tvci vs..
1.tip ilişki modelinde esas kaide, bu ilişkiden maximum kârla ayrılmaktır.Nitekim bu tür ilişkiye giren kadın protitipi; kocası veya evladı mapısa düşmüş, mahallenin orospu ablası tarafından sürekli kötü yola itilmeye çalışılan cefakâr ev kadını şeklindedir.Bu yüzden 1.tip ilişkilerde partnerin fiziki özellikleri 2.plandadır.ekseriyetle partnerler: bıyıklı,kilolu,kel esnaf adamlardan oluşur.80'ler arabesk film furyasında göreceğiniz üzere esnafların ülkedeki dul ve yetim nüfusu üzerindeki hakkı asla yadsınamaz.70'lerde kadir savun,hulusi kentmen'den boşalan alternatif koruyucu erkek,baba görevi 80'lerde esnaflara verilmiştir.Tabii esnaflarımız doğaları gereği bu kutsal görevi sikiş-sokuş arzuları yüzünden kötüye kullanmışlardır.Doğaları gereği çünkü,80ler arabesk filmlerinde resmedildiği üzere; bir insan durduk yere esnaf olmaz.Esnaflığı ballı meslek grubu haline getiren yegâne şey, mahalleye yeni taşınan dul kadın yada hayat kadınıdır.
2.tip ilişki modelinde ise aslolan, yüksek haz ve doyum almaktır.aslında muslukçuyla yiyişme kültürünun ataları amerikalı milf'ler ve bang busçılardır.bu tip ilişki yaşayan kadınlar filmlerde genellike; orospu eş,kötü anne,vurdumduymaz birey olarak karakterize edilir.çocuklarıda aynı bokun lacivertidir.anası konken oynarken muhakkak çok önemli birşey ister,vermediği zaman alkole,esrara,kokoya vurur kendini.