eşimin,koreli arkadaşlarına türk müziğini tanıtırken yararlandığı şarkılardan.
işin tuhaf yanı bütün koreliler bu şarkıları beğeniyorlar:
(bkz: dansöz) , (bkz: aşk sakızı) , (bkz: alain delon)...
(bkz: allahım sana geliyorum)
ray charles'ın hit the road jack şarkısından çalıntı olduğu bariz olan*, 2007 yılında her mekanda çalan, bende çok sayıda anısı olan şarkımsı. "çikita muz neyse komple de o" diyorum şahsen.
amanın bu nasıl bir şarkıdır böyle! hemen bir incir yaprağı takıp avret yerime iki ileri bir geri yaptım da kendime geldim denilesidir. içinde çok çılgın sözler var müziği de çarpa çarpa öğretir adama!
gece ayazından sabah ezanına
akıştayız yine rakı beyazına yazık ediyosun niye geliyosun sen bu kızın gazına
o da özeniyo ama çözemiyo
ayranı yok içmeye pastadan söz ediyo
e haksızda değil o da
sahip olmak istiyor marka imtiyazınaaa
sozlerini tekrar uyarlayıp piyasaya sunduğum bir parçadır.
"sabah ezanından yatsı namazına zikirdeyiz yine imam arkasında
yazık ediyosun niye geliyosun sen bu zındığın gazına
oda özeniyo zikretmek istiyo takkesi yok takmaya zekattan söz ediyo
eee haksız da değil ama sahip olmak istiyo mümin imtiyazına"
bir zamanlar bir burak kut vardı. bir zamanlar türkiye'ye damgasını vuran, yaşandı bitti diye bir şarkısı olan, motosikletiyle arabanın üzerinden atlayan, zenci dansçıları olan, bir rock starı andıran, asiliğiyle ortalığı kasıp kavuran. bir burak kut vardı özlem tekin'in erkek versiyonu olan..
şimdi de bir burak kut var. komple tiki olan, ritmi iyi bari derken o bile yabancı bir şarkıya ait olan, bir şarkıyla adından sıkça söz ettirip şarkı unutulunca yok olup gidecek olan, popüler kültürün mezesi olmuş saman alevi gibi parlayan, şimdi bir burak kut var ajdar'ın yeni versiyonu olan..
piyasa bi şarkı olmasına rağmen tam bir yaz şarkısıdır. clublarda, diskolarda bangır bangır çalmakta ve "hayatta dinlemem, böööö" diyen insanlar bile coşa coşa dans etmektedir.
Aslında ders alınması gereken bir şarkıdır.
Gerçekten Türk pop müziği piyasasının ne halde olduğunu en iyi şekilde gösteren şarkılardan biridir. "bakkal müziği" diyebiliriz.
Bu ders için Sezen Aksu'ya teşekkürler.
(bkz: komple bitiğiz)
tikileri eleştirmek amacıyla yapılan * ama maalesef pek becerebildiğini söyleyemeyeceğim çerez bir yaz şarkısıdır. beni hayret ettiren ise çerez bir yaz şarkısının bu kadar ciddiye alınıp yorum üstüne yorumlar yapılması ve bitik,kritik laflarının tiki gençliğine söylendiğinin anlaşılmamasıdır.
sezen aksunun eğlenmek ve saçmalasam bir kerede be deyip yazdığına inanmak istediğim şarkıdır. ancak bu kadar mal bir klip ve bu kadar salak bir şarkı olur.
sezen aksu artık köşesine çekilip oya falan yapsın dememe sebebiyet verdiren şarkı. zaten sesi bundan bir 5 yıl önce bitmiş gitmişti; şimdi de kalemi çaptan düşmüş zannımca. burak kut ise elindeki imkanı iyi değerlendirememiş; bunca seneden sonra gerçekleşen "muhteşem" dönüşünü "komple" gölgelemiştir. ajda pekkan'la yaptıkları düet belki de tek elle tutulur sonucudur bu dönüşün; ayrıca (bkz: düşman olma pişman olma).