Bazen kullanmaktan zevk aldığım takı.
Hele ki ata yaka gömlek ile...
Unutmadan: ata yaka gömlek aslında wing collar olarak bilinir. Genellikle kontras yaka ile karıştılır ki, sadece takım elbise ile giyilir kontras yaka ve ata yaka gömlek ise frank, smokin ile giyilir.
Olsun, Atatürk tarafından sık giyildiği için ata yaka gömlek olarak dilimize yerleşen bu gömlek atamız sevdiği için manşetli olanı spor takım elbise altına severek giyilir.
Tabi ki gömleğin etekleri pantolon içine sokulmaz ve pantolon üzerine bırakılır.
Üst iki düğme boğaz onun altında ki iki düğme açık bırakılır ve papyon yakılmaz.
Kol düğmeleri sade siyah renk ayakkabılar siyah ve rugan olmayacak, takım elbise siyah spor ve çeket çift yırtmaçlı olmalı.
Sakın başka renk hele ki takım elbise çeket ekose amele takımı olmasın.
Bir başka önemli husus; ata yaka gömlek smokin frank altına giyilen düğme şeritli siyah renk vb stilde olmamasına da dikkat ediniz.
Beğenmeyen olabilir, zevkler renkler tartışılmaz.
Bir davet yemek yap günü vb ortamlarda spor ve klasik giyim için çok hoş olur.
Yanınızda ki sevgili eş giyimine de (ne giyse fark etmez) uyar.
ne kadar naif bir şarkı. barış abi aşkı sevişmek, öpüşmekle değil de kol düğmeleriyle anlatmış yazmış biri youtube'a.. ne güzel yazmış..
barış manço, kol düğmeleri şarkısını 1962'de nişanlandığı semra isimli ankaralı bir genç kız için yazar. sonra okumak ve aşkı arasında bir seçim sürecine girer ve 1963 yazında okumayı seçip belçika'ya gider, nişan bozulur. gitmeden evvel semra'dan kol düğmeleri hediyesi alır. tabii kolay unutamaz aşkını, kol düğmelerini dünya miraslarının arasına iliştiriverir üstad.
hatırlarım bugün gibi.
sessiz geçen son geceyi.
başim öne egik, bir suçlu gibi.
bana verdiğin hediyeyi.
iki küçük kol düğmesi.
bütün bir aşk hikayesi.
iki düğme, iki ayrı kolda.
bizim gibi, ayrı yolda.
akşam olunca.
sustururum herkesi, her herşeyi.
gelir kol düğmelerimin birleşme saati.
usül usül çıkarır, koyarım kutuya.
yan yana.
bitsin bu işkence kalsınlar yan yana.
heyhat sabah, gün ışıldar.
yalnız gece buluşurlar.
yaşli gözlerle ayrılırlar.
düğmeler gibi, bizim gibi.
bizim gibi, ayrılırlar.
Teoman' ın yorumu ayrı bir tad verdiği için güzeldir, önerilir; fakat üstat barış manço' nun orijinal yorumuyla mukayese edilmemesi daha bir yerinde olacaktır.
bir adam çıkıp geliyor ve aslında yüzüne bile bakmadığın kol düğmelerinin senin gözünde anlamını değiştiriveriyor. sanat böyle bir şey efendiler, keşke daha uzun yaşasaymış barış mançomuz da. bir de ahmet bey in ceketi çok etkiler beni. hani yazılsa roman, çekilse film olur o şarkı. dinleyiniz.