jean maslier(1664-1729) 1689 da köy papazlığıyla göreve başlayan jean maslier, hristiyanlığa ayıkırı düşünce ve danranışlarıyla zamanın reims başpiskoposunun öfkesini üzerine çekti ve düşüncelerini "vasiyetname" başlıklı bir yazıda topladı. yazılarında tüm dinlere ve tüm tanrı inançlarına karşı görünen meslier'ye göre dinler tümden gericidir. dinler yeryüzünde iyi ve güzele dair ne varsa tümünü yıkmaktadır. Tantıtanımazlığın kaynak kitabi olan "bon sens(sağduyu)" adlı kitabın yazarıdır. bütün tanrıtanımazlığına rağmen güneşi tanrı belleyip ona tapmayı uygun görmektedir.
"madem toplumlara bir tanrı gerekliydi. bir çok toplulukların taptığı güneşi tanrı olarak görebilirdik." (sağduyu sayfa 87)
her ne kadar inanmasa da bir tanrı arayışı gözlerden kaçmamaktadır.
joseph dietzgen (1828 1888) marksist düşünceyi marx'ın yapıtlarını okumadan kendi başına bulmasıyla tanınır. çelişkisi ise "bütün, parçayı;öadde,zihin yönetir. bu anlamda maddeyi yaratılmamış yaratıcı olarak sevebilirve yüceltebiliriz."(v. ı. lenin "materyalizm ve ampiryokritisizm" sayfa 271)
gelelim çok sevdiğimiz turan dursun(!) a (1934 1990) yandaşlarınca Türkiye'nin jean meslier i olarak anılır. çelişkisi ise oda benzetildiği -jean meslier- gibi çoktanrıcılığı ve putataparlığı tektanrıcı dinlere karşı yüceltmeye ve onu ilerici diye övmeye kalkar.
"mekke'deki putlar sanat ürünüydü, simgeydi. araplar o sıralarda(kur-an dan önce) ilkellik dönemini çoktan bırakmışlardı; islam döneminden daha ileri bir uygarlığa sahipti." (oysa ki araplar islamiyet gelmzden evvel kız çocuklarını diri diri yoprağa gömmüyorlar mıydı? kocasıölen kadının üstüne ceketini ilk atan sahibi olmuyor muydu?)
friedrich nietzsche (1844-1900) kendisini ilk dinsiz olarak ilan eden nietzsche daha da ileriye giderek "tanrı öldü" demiştir. bu beyfendinin çelişkisi ise bütün tek tanrılı dinleri tıpkı diğerleri gibi görürken eski yunan çoktanrılarına tapınmaktadır. "gönlünde başka inanç(din) taşıyan kimse bu olymposlulara yaklaştığı(tanrılara) o töresel yüceliğe vardığı, o kutsallığı,oyüceliği gördüğü zaman kendinden geçer, taşar, onların (tanrıların) gönül okşayan sevgi dolu bakışları karşısında büyülenir. (friedrich nietzsche-tarih üzerine)
kaynak: cengiz özakıncı çoktanrıcılıkta yahudilikte ve hristiyanlıkta gericilik ve islam da bilimin yükselişi ve çöküşü
siz ve sizin fikir babalarınızdan birkaç örnekler verdim. gerçi siz bizene onlardan felan diyeceksiniz. umrumda değil nerden geldiğinizi bilirsiniz en azından...
edit: bazı yazım yanlışlarının düzeltilmesi istenmiş.* "materyalizm" gibi reklamın iyisi kötüsü olmuyor demek ki. oysa bir sürü yazım yanlışı vardı.
asıl yanılgı aşırı dincilerin de din karşıtlarının da aptal saptal ve genellikle dayanaksız ya da boş dayanaklı düşünmesi ve bununla uyumlu cümleler kurmasıdır. işte yanılgı budur.
joseph dietzgen, materyalizmi az da olsa idealizmsel bir du$unceye endeksleyerek, beynimizin temel oldugunu ve inanmamiz gereken tek $eyin kendi beynimiz ve du$uncelerimiz oldugunu soylemi$tir.
turan dursun a denecek bir $ey yoktur, ne dersek diyelim, inanani da inanmayani da birtakim $eyleri reddedecek, her ne kadar ustadin bircok dogru cikarimi varsa da.
nietzche nin yunan tanrilarina inanma sacmaligi hakkinda ise zerre fikrim yok. metafor icin yunan tanrilarini kullaniyor, yazilarini bunlarla susluyordu dahimiz, ancak inanir miydi? pek sanmam.
kar$itlar yanilgilar degildir. sadece saplanmi$ du$uncelerin baki$ acisindan hastalikli bir bicimde yanli$ algilanir.
kaynak isteyenlerin anlayabilmesi icin basit kaynaklar:
bunlari anlamak icin ingilizce gerekiyor yalniz, arapca olmuyor.
- Dr. Joseph Jacobs, A Critical Consideration of the German Philosopher, if Philosopher He Can be Called, Based Upon the New English Translation of His Works - May 7, 1910, The New York Times, Page BR8.
- Tanner, Michael (1994). Nietzsche. Oxford: Oxford University Press.
- Baird, Forrest E.; Walter Kaufmann (2008). From Plato to Derrida. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall, 1011-1038.
- Marx, Karl, and Frederick Engels. The Communist Manifesto. London, 1848.
- Feldmann, Vera Dietzgen, interview by Joshua J. Morris. Joseph Dietzgen Research (April 16, 2008)