Çoğu zaman yorumlanan eserin bestecisi, söz yazarı, aranjörü gibi bilgilerin yer almadığı görüntü yığını. Olsa da küçücük gösteriyorlar. Ondan sonra şarkıların sahibinin şarkıcı olduğunu sananlar çıkıyor. Yazsana şunu 12 punto. Filmlerde bile figüranların ismi dahi yazıyor. Emeğe saygı lazım.
Adını ilk Barış Manço'dan duyduğum ,yeni çıktı sandığım bişeydir.Küçüktüm o zamanlar tabi.."insanoğlu"nuda ilk kez radyoda Rüştü Asyalı'dan duyup nedense At demek olduğunu sanmıştım..işte nasılsam ben!
Artık klip çekmek akıl karı bir iş değildir. Bırakın insanların klip kanalı izlemesini müzik-eğlence programları bile kendilerine rating sıralamasında doğru dürüst yer bulamamaktadır.
Her ne kadar bazı sivriakıllılar klip kanallarına kliplerini döndürmeleri için binlerce dolar sarfetse de artık bunlar nafile çabalardır. Günümüz televizyonculuğunda bir insana istemediği bir şeyi en fazla on saniye izletebilirsiniz. Yani Siz ne kadar sanatsal bir klip çekerseniz çekin en geç 10 saniye sonunda parmaklar kumandaya gidecektir.
genelde kral tv için çekilen kliplerin olmazsa olmaz unsurları vardır, bu yazıda elimden geldiğince onları aktaracağım ama muhtemelen eksik kalacak zira klişe demek biz demek, biz demek klişe demek...
* çakma klipler
genelde aralarındaki en orijinal çekimler bunlardadır. ne zaman orijinal fikirli bir klip görsem anlarım: çakmadır. madonna'nın, britney spears'ın kliplerinden araklama devri bitti, artık direk klibi yeniden çekiyorlar... yeni moda...
* ağlak mod
genelde yakın plan çekimlerde olur bu. bir iki damla hayali gözyaşı akarsa akar, olmadı dudaklar büzülür, estetikli ve dolgun kaşlar kıvrılır. şarkı arkadan tam gaz devam ederken ıkınan bir ifadeyle playback tam gaz devam ediyordur...
* kız erkeğe küsmüş çocuğun haberi yok
genelde kavgalı aşklı kliplerde bolca sos olarak kullanılan klişedir. kız - erkek kavga eder kız bütün gelecek hayallerini, geçmişini düşünür flaşbek olarak görür falan. ağlak mod'la kardeştir bu... klibin sonunda çocuğa bunları söylemez direk kollarına atlar falan. velhasıl-ı kelam; çocuğun zerre haberi olmadan dünyası yıkılır düzelir kızın...
* beklenen ve gelmeyen sevgili
genelde en acılı şarkılarda kullanılan bir unsurdur. ya eskiden vardır ve gitmiştir, ya da evde kalmış kızın tek hayalidir bir türlü gelmez. klip boyunca kızımız sağda solda sürter dağıtır. en sonunda yalnızlığın asalet olduğu düşüncesiyle işi gücü boşverir kendini yalnızlığa, karanlığa verir.
* manitaları almışım şenim şakıyorum
tek atımlık kurşunlu şarkıcıların kliplerindeki tek unsurdur. dört - beş güzel kızla yazışırlar klip boyunca. bi' ona sarkar bi' öbürüne. kızlarda da yazdırıcı potansiyeli vardır zaten. bazıları ek öge olarak motoru bazıları üstü açık arabayı kullanır.
* grup olalım grup
grup halinde takılan müzikçilerin kliplerindeki ana tema; saz kimdeyse o konuşur'un kameralı versiyonudur. kamera kime odaklanırsa ağzı oynar, kamera çıkınca durur, poz yapar elini kolunu sallar rüzgarda savrulan başak gibi.
* uzaktan gördüm seni
birine platonik yazan veya aşk yaşadığı kadının kendisini aldattığını uzaktan görenlerin temasıdır. platonikse genelde komşu kızı veya sokakta hep aynı saatte aynı yerden geçen biridir bu platonizmin kaynağı. her iki ihtimalde de fotoğrafları çekilir bu hatunun, sonra bi' şekilde bu kişi bu fotoğraflara ulaşır (çoğunlukla fotoları çeken bu ulaşımı sağlar) ve klibin sonunda aksiyon olur ya dayak ya aşk vardır. perde kapanır.
* isyanlardayım
tek başına olan adamımız genelde yağmurun altında siyahlar bürünür, elini kolunu sallaya sallaya bağırır. isyanlardadır. kaşları çatıktır ama karizmam var diye ağlamaz. çünkü isyanlardadır. havayı döver elleriyle, başka görüntü gelmez sık sık yüzüne yakın plan yapılır. anlarız ki isyanlardadır.
| kral tv video müzik ödülleri yıllardır bu klipleri onore ederek aptalları çoğaltmıştır. teşekkürler kral tv, seni seviyoruz...
bi' de mtv'yi aç lan, hande yener'in çakması var; beyonce... |
eskiden paso manzara ya da kameraya abanan müzisyenlerin görüntülerinden oluşan ama günümüzde pek bir gelişen, dev bütçelerle çekilmeye başlanan müzik videoları.