kitap yüklü merkep

entry4 galeri0
    1.
  1. edindiği bilginin kendisine hiçbirşey katmadığı insanlar için kullanılır..
    1 ...
  2. 2.
  3. kuran ı kerimde de geçen bir benzetme. bildikleri ile amel etmeyen insanlardır manası.
    2 ...
  4. 3.
  5. cehaletini tüm dünyanın bildiği sucukçu muhasebecisinin yüksek yargıçları tanımlamak için kullandığı benzetmedir. derdi, seçim barajı aracılığıyla oy hırsızlığı yapmasına engel olabilecek yargıçlara göz dağı vermek. oy hırsızlığını hoş karşılamak ise "milli iradeye saygı" ona göre!... keza, cehaletin eşeklik olduğu apaçık bir gerçekken, okumuş olmak eşeklik sayılıyor malum şahsa ve cahil yandaşlarına göre...

    aslına kimin eşek olduğunu anlamak için okuyup okumadığına değil, yaptıklarına bakmak da yeterli olur. bakın zamanında halk ozanlarımız eşekleri ne kadar güzel tarif etmiş:

    Eşeği saldım çayıra
    Otlaya karnın doyura
    Gördüğü düşü hayıra
    Yoranın da avradını

    Münkir münafıkın soyu
    Yıktı harap etti köyü
    Mezarına bir tas suyu
    Dökenin de avradını

    Derince kazın kuyusun
    Inim inim inilesin
    Kefen dikmeye iğnesin
    Verenin de avradını

    Dağdan tahta indirenin
    Iskatina oturanin
    Hizmetini bitirenin
    Imamın da avradını

    Müfsidin bir de gammazın
    Malı vardır da yemezin
    ikisin meyyid namazın
    Kılanın da avradını

    Kazak Abdal söz söyledi
    Cümle halkı dahleyledi
    Sorarlarsa kim söyledi
    Soranın da avradını
    1 ...
  6. 4.
  7. müslüman olupta arapça kur'an okumakla yetinen, kitabın içeriğinden haberi olmayan ve kitabı inkar edenler için verilen örnektir.

    ''tevrat’la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir.'' _cuma5.ayet

    ayette tevrat denmekte fakat kur'anı hatim edip sevap kasma çabasında olan müslümanlar içinde söylenebilir. arapçasını okuyup ölülere hediye etmenin yeterli olduğunu zanneden halk kur'an'da allah'ın ne anlattığından habersizce yaşamaktadır. işte bunların durumu kitap taşıyan merkepler gibidir.

    ayetin devamında ise inkarcılar için söylenmiş örnek olduğu anlaşılır. fakat kitaba inanmayan ile kitapta ne yazdığını bilmeyen aynı konumdadır. hatta inkarcılar inananlara göre daha çok ayet bilmektedirler. buda müslümanım deyipte allah'ın ne anlatmak istediğini anlamak için çabalamayan insanların hata içinde olduklarını gösterir. bunun sonucunda ise tv de din programlarında dinle alakası olmayan soruların günah olup olmadığı sorulur.

    kur'an'da insanlar için gerekli olan tüm örnekler ve nelerin günah olduğu zaten yazmaktadır.

    '' andolsun, biz bu kur’an’da insanlar için her türlü misali değişik şekillerde açıkladık. fakat insan gerçekleri tartışmaya her şeyden daha çok düşkündür.''_kehf54.ayet

    Buna rağmen din öğrenmek için başka kaynak arayanlar kitap yüklü merkepler gibidirler.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük