bana göre sadece popun değil,müziğin kralı olan insandır.
zira give in to me, beat it gibi şarkılar rock ezgileri taşır. MJ pek çok tarz da müzik yapmıştır. o dansın, müziğin, popüler kültürün kralıdır.
Şahsımca kabul edilmeyendir. Evet MJ çok iyidir ama maalesef özellikle Dangerous albümünden sonra kayda değer bir çalışmasını bulmak çok zor; hala ve hala Thriller, Bad ve Dangerous üçlüsünün suyu yüzü rahmetine bu kadar popüler; ha bir moonwalk dansı ve sahne şovları var tabi. Estetik hastalığıyla, çocuklarla ilgili gerçek olan olmayan iddialarla, malikanesiyle, burnuyla, liz'in pohpohlamalarıyla hep gündemde kalmayı başardı ama bunların müziğiyle uzaktan yakından ilgisi yok. 1990'daki Dangerous sonrasına bakın; gündeme müziğiyle geldiği zamanları hemen hemen hiç göremezsiniz; ya dünya barışı aktivitelerindedir, ya davalarla boğuşuyordur ya narsisliği tutmuştur, ya liz'le poz veriyordur, ya da estetik ameliyat geçiriyordur vs.
Aslında en olgun zamanında en mükemmel eserlerini verebilecekken anlaşılan kendim süperim mükemmelim ben her şeyin ötesindeyim megalomanlığından dolayı bir türlü istenilen olmadı. Narsizmin kollarına nasıl düştüğünü 1995 yapımı History derlemesinde de görebilirsiniz. Albüm bir best of olmanın ötesinde MJ nasıl harika nasıl mükemmel nasıl olağanüstü, bunlar üzerine yoğunlaşmış bir çalışmaydı.
Şimdi insanlar ayılıp bayılacak bana küfredecek. Sorarım peki: Dangerous'tan sonra kaç albümü var? Bunların arasından isim yapmış hangisi var? Peki bu albümler gerçekten iyi mi? Blood on the dance floor çok sıradandı. 2001 tarihli Invincible (yine narsizm tavan yapmış) herkesin yapabileceği bir albümdü. Belki Earth Song diyeceksiniz belki They Don't Care About Us diyeceksiniz ama iş single'lara kaldıysa yanmışsınız demektir. Üretkenlik? Neredeyse sıfır.
Dediğim gibi Dangerous sonrası MJ'nin olgunlaşıp en iyi çalışmalarını sunması gereken dönemdi. Ama çocukluk karabasanları mı dersiniz, zenci olmaktan duyduğu rahatsızlık mı dersiniz, zaten psikolojisi bozuktu iyice ayyuka çıktı mı dersiniz ne dersiniz bilemem kendi kendini çökertti; implode deniyor bu ingilizcede. Ya da bir daha Quincy Jones gibi bir prodüktör bulamadı. Thriller bir başyapıtsa Quincy Jones'un payı en az MJ'ninki kadar.
Neyse, bir Beatles var, bir Evelyn Brothers var, bir Pet Shop Boys, bir Depeche Mode var, bir New Order, bir Cure var, bir George Michael var. Bunların hem diskografisi hem de istikrarları MJ'den daha iyi. Bunların hiçbirinin bir Thriller'ı yok (Beatles hariç) ama genele baktığınızda otuz kırk yıl boyunca son derece başarılı çalışmalar yapmış, üretken, yetenekli, popun sınırlarını genişletmeyi başarmış grup ve şarkıcılar bunlar. Depeche Mode'un, PSB'nin ilk albümleri kesinlikle Thriller'la olmasa bile Bad'le kapışır, hatta kimi durumlarda geride bırakır; Bir Pet Shop Boys'a bakın mesela; adamlar bir bant olmanın ötesinde bir kurum olmuşlar: Müzikaller, filmler, baleler, filmlere soundtrack'ler, düetler, remixler, kendi keşfettikleri sanatçılar şunlar bunlar. George Michael'in Wham ve sonrasında solo dönemlerine baktınız mı? Adamlar sürekli bir şeyler üretmişler ve birbirine yakın kalitede olmuş bu üretimler.
MJ'ye King of Pop denildiğinde bütün bu isimlere ayıp oluyor.
Ha bi de sırf Madonna ve MJ dinliyorum, onlar en büyük yaa diyenlerle zaten bu tür tartışmalara girmemek gerekir.