allahin kadina verdigi degeri hic bir din vermemistir. islenilen gunahlarin bedeli kadin icin de erkek icin de aynidir. erkek bira ictiginde de ayni gunahi islemistir. haram ola seyler iki cinse de haramdir. allah tealanin "mu'minler" icin indirdigi ayetler; kadin-erkek tum mu'minleri kapsamaktadir.
dolayisiyla "kimim ki dini kanunu sorgulayayim diyen kadin" , "kimim ki dini kanunu sorgulayayim diyen erkek" ile ayni durumdadir. kadin- erkek gbibir ayrim olamaz.
çok normal sayılabilecek bir olaydır, dini kuralların değişmeyeceği ve oradaki bayanında yaptığının suç olduğunun farkında olduğu için sesini çıkartmamış olabilir. işin içinden hristiyan oldum deyip cezadan sıyrılmak varken şeriatın kestiği parmak acımaz modunda davranmış kadındır.
bir kadının ağzından çıktığı için daha çok düşündüren sözlerdir.
öncelikle kadının *, dilsizleştirildiğinin göstergesidir ve bu durum kadının düşürülmüşlüğünü simgeler.
ikinci olarak dinin, kadın üzerindeki etkisi bakımından önemli bir açıklamadır. din karşısında kendisini özne olarak konumlandıramayan kadın çaresizce dini kanunu sorgulayamayacağını açıklamıştır.
son olarak ise din olgusunun toplumsal yapı üzerindeki etkisi bakımından önemlidir. ilahi boyutu bir kenara bırakırsak, sistematik bir ahlaki düzen amacı güden din, hayatın her alanına müdahale ederek bireyi nesneleştirmekte ve böylece toplumsal rızayı yeniden üreterek hakim sisteme bağlılığı esas hale getirmektedir.