şeyh şamil de esir düştüğünde, kilisede namaz kılmıştır.
çok abes bir şey değildir, çünkü cami de kilise de allaha adanmış allah'ın evi'dir. aynı şey sinagog için de geçerlidir.
müslümanların mescidi bütün dünya'dır. bir müslüman dünya üzerinde temiz olan her yerde önüne put koymadıktan sonra namaz kılabilir.
yabancı bir ülkede bulunduğu şehirde cami bulunmayan insanın gerçekleştirmesi muhtemel hareket.Fakat yürek ister hele pazar ayini sırasında camiye gidip namaz kılmak, Allahuekber demek ABD'de feci sonuçlar doğurabilir.
kılınmamalıdır nedeni ise camii de haç çıkartsalar falan filan hırla gürle kavga çıkar o yüzden kilise de yapmayalım ayıp olur adamlara en azından bahçesinde kılınmalıdır.
cami varken kilisede kılmak reklam kokan harekettir, bir anlam ifade etmez. namaz her yerde kılınabilir, ama kılınacak yer yok ise kilisedeki resimler ve putlar kaldırılırsa namaz caiz olur.
aynı allahın kulları olduğumuz için gerekirse kilisede de kılınır, sinagogda da. kılınmaz diyenın aklından, mantığından, bilgisinden ve niyetinden şüphe etmek gerekir. aynı şekilde bir diğer dinin mensubu da gerektiğinde (kendi ibadethanesi bulunmaması durumu) camiyi kullanabilir.
ibadethaneler kimsenin malı değildir, herkes ibadetini yapabilir.