kulhuvallah okuyup amin diyip elini yüzüne süreni var. okuduğu duayı bilme sebebim bunu arkadaşımın yapması ve soru işareti haline gelen gözlerimize yanıtı: "burası da allahın evi" oldu. gözlerimiz ünlem oldu sonra, anlatmadık hiçbir şey, öyle kalsın dedik.
hristiyanlığın uygulamadaki kolaylığından yararlanıp, müslümanlığı da elden bırakmayan, kendi müslümanlığı sorgulanınca hoşuna gitmeyen ama başkalarının müslümanlığını da bol keseden tenkit edendir.
bir kişi istediği şekilde, istediği yerde, istediği dini ritüel eşliğinde başka insanlara zararı dokunmamak kaydı ile sınırsız eylem alanına sahiptir.
bu eylem alanı genişliğinden duyulan rahatsızlık, dinin; insanlar üzerinde çizdiği sınırlayıcılıkların bir kalabalığın elinde bulunması arzusu ile ilintilidir.
islamiyet; bir fıkıhın, mezhebin, tarikat liderinin ve hatta kuran-ı kerim'in sınırlayabileceği bir alan değildir.
bir kişi çıkar, ''ben kuran'ı zahiri şekilde yorumluyorum'' der. bir diğeri çıkar ''ben kuran'ı batini şekilde yorumluyorum.'' der. ötekisi ''ben elimizdeki kuran'ı kerim'e inanmıyorum, bu kuran'ı kerim; osman tarafından bozulmuştur, bu yüzden dolayı bizim terminolojimizde 'osman kuranı.' olarak geçer. ben peygamberimiz ve dolayısı ile hz. ali'nin soyundan gelenlerin allah'ın kelamlarına ulaşmak için doğru bilgiyi taşıdığına inanıyorum'' der.(bu örnek coğrafyamızdaki alevi-bektaşiler'in bir çoğu için reeldir. dedelik müessesi bu sebep ile atadan geçme önkoşulludur.)
işin özü, herkes işine baksın. din polisciliği oynamanın bedellerinin ne kadar vahim olabileceğini defalarca gözlemledik. bunu devam ettirmenin kimseye en ufak bir faydası namevcut.
mesaj aynı yere gittiğine göre mektubu hangi postaneden attığının bir önemi yok diye düşünen müslümandır. dua etmenin başka bir yöntemini kullanmaktadır sadece. ki türkiyede hele de istanbulda yaşıyorsa farklı kültür ve dinleri benimseyerek yaşamayı öğrenmiş ve saçma önyargılardan arınmış olduğundandır bu davranışı.
anlayamadığım müslümandır. hayır abi ben anlayamıyorum bu insanlar kilise'den bir medet umuyorlarsa o zaman neden müslümanım diyorlar?
hayır taksimdeki sn. antuan kilisesinde her gün kaç insan mum yakıyor bilmiyorum, onları umursamıyorum bile ama arkadaş çevremden bir kaçı mum yakmaya yeltendi ben izin vermedim.
abicim eğer islam dinine inanıyorum diyorsan allah'a yalvarman için camii var git camiine duanı et yalvar yakar rabbine.
isteyen istediğini yapabilir elbette ama müslümanım demeyin kardeşim bizi de zan altında bırakıyorsunuz.
herkes sizin kadar kaypak değil unutmayın.
mecburiyetten edit: her yol paris diyen arkadaşlarıma söylemek istiyorum o halde allah kuran'da bize boş yere mi demiş ibadethaneleriniz camiilerdir diye. peygamber bize boş yere mi göstermiş namaz kılmayı, camiide nasıl durmamız gerektiğini?
yani kendi kafanızdan dini vecibeleri değiştirmeye çalışıyorsunuz ya bilmişlik taslıyarak ona gülüyorum işte.
hani bir de önyargılı damgası yedim. *
arkadaşım "lekum dinikum veliyedin" diyorum bunun neresi ön yargı?