türkiye de gelmiş geçmiş en iyi filmlerden birisi denebilecek bir film. anlamı o zamanların dünyasına göre en iyi anlatan muhteşem bir film. **
--gir içeri eyice bah.
-al.
-siftah senden bereketi pohtan.
--ne var ula içerde.
-aha beyle degirmi delik var.
--içinde ne var.
-poh var.
--siktir ula.
eli elime değdi de hem ben yandım hem kendi
bize kimse karışamaz arkamız çok efendi dizelerini içinden barındıran türkü de ilgi çekicidir. türk sinemasının en iyi filmlerinden biridir.
annesi: feyzo oğluumm!
feyzo: güloo!
ahali: aha ben demişem bütün günahı senin! oğuldan daha mı kıymetli alacağın öküz!
annesi:b.kun yiyem oğlum!
bilo: yok ulan polim yapıyo hiç atlamaya gönlü yok.
annesi: sus ula itoğlu! feyzo in aşağı oğlum, gurban olan yavrum.
feyzo: kıyıdan köşeden minareden düşte gel, başlığı da ver gel.
annesi: köyün bütün kızları feda olsun yavrım! aldım da verdim de!
feyzo: ya cayarsan?
bilo: cayar cayar atla sen inme asagiya
türk sinemasının sosyalist filmlerinden biri belkide en güzeli. sayısız komik sahnelerinden birisi de duvarda evlenememekten dolayı ağaya isyan eden köylülerin yazdığı 'faşo aga' yazısını okuyan ağanın(şener şen)'lo faşo ne demek ?' demesi ve akabinde aldığı 'ağam puşt gibi ipne gibi bişi' yanıtıdır. tüm espirilerin yeri ve zamanını bilsemde her seferinde yine kahkahalarla gülerim.ayrıca filmde evde kalmış kızların kurduğu EKK örgütü acaba günümüzdeki terör örgütüne ilham oldu mu diye hep düşünürüm.
her sahnesi ayrı dağıtan film. toplumsal sorunlara güzel parmak basılmıştır. ayrıca mükemmel diyaloglar vardır.
(bkz: 1999 lira 50 kuruş)
(bkz: aha g*tü yıkarsın)
(bkz: feyzo apteshane yapmıştır agam, gelen sıçıyi giden sıçıyi)
(bkz: siftah senden bereketi p*ktan)
(bkz: bütün köyün poku burda toplanacak köyümüzü pok basacak)
(bkz: dünya alem sesini duymuştur kıçının borazan gibi ötiyi)
-üç yüz...
-üç yüz...
-üç yüz...
-yüz.
+onlara üç yüz bana niye yüz gurban?
-ama onlar sendikalı
+ben de harranlıyam
-git ulan işine.
+(iç ses)patron da sendikalı herhal, besbelli hemşerisini kolliyi.*
filmin en önemli özelliği hiçbir sahnede hakimi görmememizdir. film bu anlatım tarzıyla farklılık gösterir, feyzo başından geçenleri hakime anlatmaktadır ve hakim aslında filmin izleyicisidir. karar vermesi beklenen de yine filmin izleyicisidir. politik mesajların çok ince ince işlendiği film aynı zamanda genel geçer ahlak anlayışıylada dalgasını geçer. başarılı ve farklı bir yeşilçam klasiğidir.
türk sinema tarihinin belkide en çok gönderme yapan filmidir. siyasi olaylardan başlık parasına, ağalık sisteminden ataerkil topluma, adaletten marabalığa kadar bir çok sosyal içerik barındıran müthiş ötesi baş yapıt.