bugün

Bu ülkede şimdiye kadar yapılmış en kült 10 filmden biri.
görsel
görsel
-şşş kaça aldın hemşerim

-allahanı seversen söyle beleş mi aldın karıyı aaa vııiiyyy

+hahahahahahah

gibi unutulmayan repliğe sahip başyapıt.
mükemmel bir toplum eleştirisi olan film. günümüzde kişiler ve az buçuk roller değişse de, düşünce tarzı hep aynı kalmıştır.

maho ağa: düzen, sistem, kapitalist yapı, kast sisteminin en üst tabakası.
bilo: liyakatsiz, itaatkar, ağa yalakası beceriksiz kişiler. etrafınıza bakarsanız binlercesini görebilirsiniz.
feyzo: düzene isyan etmeyen ama düzeni çok da içselleştiremeyen ve bu gidişata dur demek için cesur olamayan işçi ve köylü sınıfı.
feyzo'nun annesi: düzenin gizli koruyucusu konumundaki aile kurumu.
gülo'nun babası: yanlış düzenden fayda sağlamaya çalışan çıkarcı çevre. mesela müteahhitler, oto galericiler bu kategoridedir.
gülo'nun abisi: düzene gizlice karşıt olan muhalif kesim.
köy imamı: kur'an ve islam yerine, güncel siyasi gidişata gore hareket eden din adamları.
öküz = öküz
tavuk = tavuk.
görsel

"Kibar Feyzo"yu Hatay'ın Harran Köyü'nde çektik. Suriye sınırında bir köydü. Ağustos sıcağıydı. Çekimler sırasında Kemal'in (Kemal Sunal) başına güneş geçti. Bunun üzerine Atıf Abi (Atıf Yılmaz) bir gün mola verdi. Köyün ağası o gün hepimizi evine davet etti. Ben, Adile Abla (Adile Naşit), Şener (Şener Şen) ve Ayşen Gruda, ağanın evine gittik. Kamelyalı bahçede ağayı beklemeye başladık. Biraz sonra kapı açıldı. içeriye beyaz takım elbiseli, sarı saçlı mavi gözlü biri girdi. Ağaymış. Tabii bizim kafamızdaki "ağa" figürü o değildi. Adile Abla'yı kolumla dürttüm. "Dikkatli ol, Atatürk geldi" dedim. Adile Abla sinirlendi. "Atatürk dünyaya bir kere geldi, bir daha gelmez" dedi..

Ağa bana, "Sen bu tiple nasıl artist oldun?" diye sordu. "ilkokul öğretmenim beni bir piyeste oynattı. Köylerin meydanlarında, okulların spor salonlarında oynadım. Eşek sırtında dekor taşıdım. Alkışı, kahkahayı, gözyaşını gördüm. O gün karar verdim. Bu işin üniversitesi varsa okuyacağım dedim, sonra konservatuvarı kazandım," deyince ağa sözümü kesti: "Bu konservatuvar, liseden büyük müdür?" diye sordu. "Evet" dedim. Ağa sinirlendi. "Çık dışarı! Koskoca üniversiteye gitmişsin, büyük insan olacağına artist olmuşsun" dedi..

(iLYAS SALMAN)

https://www.facebook.com/...5/posts/3321865397939170/
maho ağanın saçma sebeplerle feyzoyu köyden sürmesi. feyzonun bu nedenle ikidir gülonun tadına bakamaması. garibanın garibana yaptığı zulüm gibisi yok amk.
şu an show tv'de verilmekte olan film. her sahnesi replik cenneti.
2020 olduk hala Kemal Sunal filmleri
Bu ne amk..
10000 pesin+10000 senet iyi anlaşma. hele bir de 6 sıfır atma dönemine denk gelirse 10 numara olur.
Başından sonuna kadar ağalık düzenini eleştiren film. Sonunda da köylüler biz olmazsak ağa ne bok yiyecek diye güçlerinin farkına varıp isyan bayrağını çekip greve gidiyorlar.
Hatta bir adım daha ileri gidip kibar Feyza kendi deyimiyle çıbanın başını indiriyor. Ağayı al aşağı ediyor. Ağa da bizim gibi insanmış işte hakim bey diyor.

Benim açımdan hiçbir eksiği yok filmin, komedi ise hayatımda en çok güldüğüm filmlerden biri, sosyal mesajsa hiçbir filmde verilmediği kadar. Müjde ar bile var:p

Ama sonunda fazladan bir sahne var.
Gelen gideni aratıyormuş hakim bey, köylü Maho ağayı mumla arar olmuş sahnesi.

insan ne diyeceğini bilemiyor son sahneden sonra.
Yasin tv diye bir kanalda oynuyor şu an. Yasin tv, kibar feyzo çok uyumsuz olmuş ama neyse izleyeyim.
türk sinemasının replik cenneti filmidir. her izlediğimde aynı tadı alırım.
her izlediğimde severek izlediğim türk yapımı kemal sunalın oynadığı dizi.
--spoiler--
kullarımın halını sorarım hep eyidir eyidir
--spoiler--
iki yüzlük bir de horoz... hemi de iri!

görsel
ağır bir kürtçülük eleştirisi vardır bu filmde.
Feyzo'nun tavla oynamakta olan agaya once fötr şapkayı gösterip sonra şapkanın üzerine oturup;

- oyun kaç kaç?
Diye sorması. Her zaman yarar.
-ne var ula içerde.
-Aha boyle bi delik var.
-icinde ne var.
-Boh var.
-Siktir ula.
--spoiler--

Yat da suratan sıçam it oğlu it.

--spoiler--
Kemal sunalın başrollerinde oynadığı bir köy filmidir.
bir taharatta biz alak repliğine hastayım.
1978 yapımı olan drama/ komedi filmidir. türk sinemasının en iyi ilk üç filminden bana kalırsa ilkidir. yönetmeni ertem eğilmez senaristi ise ihsan yücedir. -hacı hüsam- feodalitenin çatırdayışını anlatımı muazzamdır. emek sömürüsüne, baskıya ve başlık parasına büyük eleştiri vardır. Hatay'ın reyhanlı ilçesinde çekilmistir.
hele sen ne diyisen sekine kodın, biraz daha dursak o bizi üfler topal hoca.