4.
dinlerken coşma şartı vardır, kalkılır oynanır.. yedi karanfil 'den dinlenir..
kesik çayır biçilir mi?
sular soğuk içilir mi?
bana yardan geç diyolar
seven yardan geçilir mi?
aman desinler desinler şeker yesinler
şu kız şu oğlana yanmış desinner
aman ben yandım yandım yandım yandım
ellerin memleketinde eğlendim kaldım
ankaranın tren yolu
gahı eğri gahı doğru
canım benim anadolu
gideyim mi senden gayrı??
aman desinler desinler şeker yesinler
şu kız şu oğlana yanmış desinner
aman ben yandım yandım yandım yandım
ellerin memleketinde eğlendim kaldım...
36.
moralimin bozuk olduğu zamanlarda evde açıyorum bu şarkıyı, başlıyorum oynamaya. deli miyim ? tabii ki hayır.
9.
başlığı açan moloz hakiki tanımını yapmayı unutmuş.
(bkz: formatın ebesi )
orak, tırpan, palta * gibi alet edavatla üzerindeki, bitki örtüsünün boyu kısaltılmış çayırdır.
(bkz: o moloz benim )
8.
biçilemeyeceği iddaa edilmektedir. biçebilenlerin acilen 911 i aramaları rica olunur.
7.
bu denli sıcak, oynak, insanı kıpır kıpır yapan aynı zamanda bedia akartürk' ün de seslendirdiği türküdür. hepsi güzel söyler ama kubat' ınki ayrı bir alemdir.
3.
neşet ertaşın estirdiği bir türkü...özellikle bana yardan geç diyorlar...seven yardan geçilir mi kısmı türküye ayrı bir hava katmıştır...
2.
insani oldugu yerde zaman ve mekan tanımadan oynamasini tesvik edecek bir turku.
11.
zara yorumu da bulunan kırşehir türkümüz. neşet baba'ya saygıyla...