bir kumarbazin evine gittiginizde onun evinde pisen yemek helal mi yenir mi diye sormak hakkinizdir.cunku haramdan para kazaniyrdur o kişi. eger o adamin kazancinda helal olan bir kisim varsa. siz yediginiz yemegin o helal olan kisimdan olduguna niyet edip yiyebilirsiniz. buda bunun gibidir. o devletin gelirinde helal muslumanlardan toplanan vergiler de oldugu icin imam maasi alirken bu helal olan kisma niyet eder. sende kardesim bar pavyon tarzi yerleri o şekilde haram kazanci olan kimselerin parasiyla orda bulunmasina izin veriliyor diyebilirsin. yada kazancinin kesin haram oldugu belli olan bankalari diye siralanir gider. herşey kendine beneyenden beslenir sorunda cozulur. ayrica kimin agziyla konustugunuzda dikkate şayan.
--spoiler--
sosyal devlet denilen şeyin imamı da, fahişeyi de eşit vatandaş sayıp bunlardan aldığı vergiyi kimlik gözetmeden ihtiyaç hiyerarşisine göre dağıttığını görmüş oluru
--spoiler--
şimdi bu önermenin geçerli olabilmesi için adına devlet denen yapının fahişeye de, imama da, alkolik olana da aynı mesafede durması gerekir. sen alkoliğin, fahişenin parasını alıp imama yedireceksin iyi hoş sosyal devlet gereği tamam ama iş eşit mesafede durmaya geldimi alkolik kötü, fahişe tu kaka!
siktir lan oradan!
bal gibi de haram para işte. kendinizi kandırmayın.
kardeşim madem rahatsızsız çık açıklama yap. hangi elle yemek yeneceğine bile karışıyorsun, osuruktan hadisleri ayetlere tercih edip, din zannediyorsun da şunu söylemek mi zor geliyor?