kent dindarlığı

entry3 galeri0
    3.
  1. sermaye sahibi ve üretim faktörü olarak dünya iktisadi sistemine entegre edecek sıradan köleler yaratma çabasıdır. önce türkiye cumhuriyeti, ardından da bop dahilinde cemaatler ve saldırgan gelişmiş ülkeler tarafından desteklenmiştir.

    heteredoks islamiyet kerteriz alınırsa taraftar bulması, ortodoks islam kerteriz alınırsa da ortaçağ kanunları ile ilişiklerinin kesilmesi imkansızdır.

    çözüm nettir. devlet, aileler ve toplum; çocukların zihinlerinden el çekecek, reşit olmamış bireylere dayatılan herhangi din kaynaklı davranış(sünnet, zorunlu din dersleri vs.) suç kapsamına alınacaktır.

    misler gibi olur o zaman ortalık.
    0 ...
  2. 2.
  3. mehmet altan'ın kitabıdır.
    --spoiler--
    Şeyh Galip de Müslüman, Taliban da! Öyleyse aradaki fark ne?
    Mehmet Altan yeni kitabında, sadece dindarları değil, inanca hangi mesafede durursa dursun bu topraklarda yaşayan herkesi ilgilendiren bir konuyu tartışmaya açıyor: Kent Dindarlığı
    islamiyet Şeyh Galip'ten Taliban'a geldi yeryüzünde. Nedir bu meyil, düzlem kaybetmemizin nedeni nedir? Şeyh Galip, inanılmaz şekilde işlenmiş derin bir kültürün ferdiyken; Taliban, Afgan kırlarının bütün hoyratlığını ifade eden bir vahşetle ortaya çıktı. ikisi de Müslüman ise aradaki fark nedir? Bunu sosyolojik bakışla analiz etmek lazım.

    Müslümanların ağırlığı eskiden kentlerdeyken zamanla kırlara kaydı. Dinin o derin içeriği, sosyal ve kültürel yanı gündemden düşürülüp inançla ilgili konular daha ziyade siyasi bir mesele olarak algılandı. Halbuki bir zamanlar kent dindarları vardı. Üreten, kazanan, çağın gerektirdiği hemen hemen tüm özelliklere sahip, çağdaşlarıyla rekabet edebilen, dünya üzerindeki mücadeleleri sırasında dinden çıkar sağlamaya gerek duymayan, buna gönül indirmeyen, güler yüzlü, medeni, farklılıklara tahammüllü, çoğulculuk üzerine bina olmuş şehir hayatını benimsemiş, latif insanlardı kent dindarları.
    Bugün kent dindarlığı anlayışına ciddi anlamda ihtiyaç duyuyoruz. Çünkü din, bu toplumun varoluş temellerinden biri, belki de en önemlisi. Türkiye hem toplumun sıhhati hem de din algısının normalleşmesi için er ya da geç bu konuyu dikkatle ele almak zorunda. Gerçek anlamda bir kent dindarlığı anlayışı inşa etmek için zaman henüz geçmiş değil, ancak geçmek üzere. işte bu nedenle, Mehmet Altan'ın gündeme taşıdığı kent dindarlığı konusu, dini hassasiyetler taşısın ya da taşımasın bu topraklarda yaşayan herkes için birinci derecede önemli bir mesele.

    Birey olma, kendi donanımıyla sisteme değer katma güvenini kazanmış, otoriteye bağımlılıktan kurtulmuş yetişkin bir toplumda kent dindarlığı zaten kendiliğinden ortaya çıkar. Demokrasi, hukuk, düşünce ve inanç özgürlüğü, ifade özgürlüğü, bireysel tercih özgürlüğünü içselleştirebilen, ekonomik değer üreten bir toplum, eninde sonunda kent dindarlığı istasyonuna varacaktır.
    Peki nedir kent dindarlığı?
    --spoiler--
    0 ...
  4. 1.
  5. mangalda kül bırakmayan ve kabına zarar veren sığ düşünceli zevatın aksine müslümanların ahvaline yönelik müspet işler yapan kimselerin dindarlık biçimidir..sosyolog ve entelektüellerce dillendirilmeye başlanmış bir
    kavramdır...kanaatimizce terakki ancak kent dindarlığının yaygınlaşmasıyla imkan dahilindedir...marksist kesimde aydınlanma köyden mi başlar kentten mi diye tartışılagelmişdir...marksistleri bilinmez ama müslümanlar için aydınlanma kent yaşamına adepte olmakla olacaktır...kent yaşamına köylülüğü dayatmak daha fazla müslümanlık değil...yozluktur...kent ortamına ahlaki sınırlar dahilinde adepte olmamak ve taşra kültürü muhafazakarlığını;dinin kendisi zannetmek geri kalmanın sebeplerindendir...bu noktada;aynı dünya görüşüne kesinlikle sahip değiliz fakat bu konuyla ilgili tespitleri fevkalade güzel olan mehmet şevket eyginin görüşleri dikkate değer olduğunu belirtmek gerekir...diğer dindarlık cinsleri ise seküler kent yaşamına özenen dindarlar(bunlar asimilasyonu temsil ederler..her grupta vardır ve kimler olduğu malumdur),şehirde yaşadığı halde köylülükte ısrar eden estetikten uzak dindarlar(kabına zarar verenlerden bir diğeri bunlardır) ve köyde yaşayan köy dindarları(bunlar zararsızdır)... olarak sıralanabilir...
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük