dağdaki çobanın, köydeki garibanın, şehirdeki işçinin eğitim görebilmesi için uğraşmışlardır. Yoksa asırlardır olduğu gibi al sana din deyip aklını mahvedip bunu da çok iyi bir şey sanmamışlardır. ne anlattıysanız artık manyak gibi bakıyor insanlar. kendi kendine kötülük ettiğinin farkında değil. eğitim kötü bir şey sanılıyor sanırım. ben cennete gideceğim onlar cehenneme diye inandırılmış.
kimi ezmiş, kemalist burjuva diye bir şey yok. bu ülkenin zenginleri, ağaları, din baronları doludur. kemalist dediklerin asker, memur, köylü çocuğu. senden daha fazla şey bilince elit olmuyor. git sen de öğren kim engel oluyor? önünüzde onca fırsat varken arabesk arabesk takılıp kahvelerde boş oturuyorlar sonra burjuva bize kötü davrandı oluyor. bu ülkede sürekli dinsizlikle suçlanıyor bu insanlar, ne biçim bir suçsa. bu din baronlarının ezdiği, kendine tutsak ettiği insanlar çok. adam el pençe duruyor gavs efendim diye kendine hayrı olmayan bir adama. daha ne diyeyim.
Elit ve modern olmak sadece zenginlik ile ölçülebilen şeyler olmadığı ve kötü bir şeyi ifade etmediği için en çok da büyük oranda gerçek olduğu için doğrudur. Elitlik vatandaşa küfretmek (bkz: ananı da al git), (bkz: gavat) demekse Kemalist ibaresini değiştirelim. Modernlik sanata, eleştiriye, bilimsel teorilere açık olmamamaksa (bkz: darwin) (bkz: Kars da heykelin yıkılması) (bkz: cezaevinlerdeki gazeteciler) o ibareyi yine değiştirelim.
Dağdaki çobanla profosörün oyunun eşit sayılması insanlığın bir çok fedekarlığa katlanarak ulaştığı en erdemli noktadır,her insanın hukuk önünde eşit sayılması medeni evrensel hukuk normudur.Bu normun baya gerisinden gelen güruh kendine medeni diyorsa arıza lambası yanmış demektir.Burjuva-köylü ayrışmasında kalmış ortaçağ kafaları olabilir.Kafalarında Feodalizmi yıkmaları gerekiyor sonra yeniçağa gelebilirler.