kehf suresi

entry44 galeri7 video3
    44.
  1. 43.
  2. deccal'a karşı okuyun deniyordu.
    1 ...
  3. 42.
  4. 41.
  5. Ey Rabbimiz Bize Katından Bir Rahmet Ver Ve içinde Bulunduğumuz Şu Durumda Bize Kurtuluş Ve Doğruluğa Ulaşmayı Kolaylaştır.

    Kehf Suresi 10 Ayet.
    0 ...
  6. 40.
  7. Yanlış bilmiyorsam kehf mağara demektir. Ashabı kehf, mağara arkadaşları anlaöına gelir.
    2 ...
  8. 39.
  9. 38.
  10. 37.
  11. “Doğrusu biz Cehennem’i o kafirlere bir konukluk olarak hazırladık.“

    Kehf suresi 102. ayet.
    0 ...
  12. 36.
  13. 35.
  14. Arapça birtakım sözler.

    Türkleri ilgilendirmez.
    1 ...
  15. 34.
  16. 33.
  17. Konu itibarıyla zevkle okunan ve içinde temiz akıl sahipleri için bir çok hikmet barındıran bir suredir iyki gelmiş bu sure. Güzel rabbim negüzel kitap indirmiş.
    4 ...
  18. 32.
  19. Arapça bir takım sözler.

    Türkleri ilgilendirmez.
    0 ...
  20. 31.
  21. 30.
  22. 29.
  23. Ölüm ile dirilme arasını anlatan sure bana göre 300yil uyuyup sonra uyaninca biz nekadar uyuduk diye sormaları kabir hayatının olmadiğinin kanitidir.
    0 ...
  24. 28.
  25. 27.
  26. 26.
  27. 25.
  28. Eğer deccalin zamanında yaşarsanız ve deccal ile karşılaşırsanız kehf suresinin ilk 10 ayetini okuyun. O halde deccal size zarar veremiyecektir Allah'ın izniyle.
    3 ...
  29. 24.
  30. 22.
  31. Zulkarneyn'in doğuya ve batıya seyahati deniz kıyısına kadar olmuştur ve güneşin batışının tasviridir. Bununla birlikte diğer soru aptalca bir soru. Bu aptalca soruyu google'a sor seni buradakiler(benim) gibi ayıplamaz.
    2 ...
  32. 21.
  33. Oğlum dinden o kadar uzak kalmışım ki keyif suresi diye okudum. Allah affetsin.
    1 ...
  34. 20.
  35. türkçesi de çok etkileyici olan bir suredir.
    0 ...
  36. 20.
  37. Kuranın insan ürünü oldugunun kanıtı surelerden biridir.

    Alinti..

    Şu ayetleri dikkatle okuyun;
    ''83. (Ey Muhammed!) Bir de sana Zülkarneyn hakkında soru soruyorlar. De ki: 'Size ondan bir anı okuyacağım.'
    84. Biz onu yeryüzünde kudret sahibi kıldık ve kendisine her konuda bir yol verdik.
    85. O da (Batı'ya gitmek istedi ve) bir yol tuttu.
    86. Güneşin battığı yere varınca, onu siyah balçıklı bir su gözesinde batar buldu. Orada bir kavim gördü. 'Ey Zülkarneyn! Ya cezalandırırsın ya da haklarında iyilik yolunu tutarsın' dedik.
    87. Zülkarneyn, 'Her kim zulmederse, biz onu cezalandıracağız. Sonra o Rabbine döndürülür. O da kendisini görülmedik bir azaba uğratır' dedi.
    88. 'Her kim de iman eder ve salih amel işlerse ona mükafat olarak daha güzeli var. (Üstelik) ona emrimizden kolay olanı söyleyeceğiz.'
    89. Sonra yine (doğuya doğru) bir yol tuttu.
    90. Güneşin doğduğu yere ulaşınca onu, kendileriyle güneş arasına örtü koymadığımız bir halk üzerine doğar buldu.''

    Görüldüğü gibi Kehf Suresinin üstte alıntıladığım ayetlerinde, bugün yanlış olduğunu kesin bildiğimiz iki bilim-dışı iddia yer alıyor. Zülkarneyn'in önce Batı'ya, güneşin battığı yere ve sonra da Doğu'ya, güneşin doğduğu yere vardığı yazılarak, güneşin dünyanın etrafında dolaştığı iddia edilmiş. Oysa biliyoruz ki güneş dünyanın etrafında dönmez, güneşin batıda ve doğuda batıp doğduğu yerler yoktur. Dünya kendi etrafında döner sadece.

    ikinci bilim-dışı ve kesin yanlış iddia ise, güneşin siyah balçıklı bir su gözesinde battığı iddiasıdır. Oysa güneş hiçbir yere batıp çıkmaz. Dünya kendi etrafında döndüğü için, dünyadan bakılınca sanki güneş bizim etrafımızda dönüyor ve bir yere batıyor gibi görünür. Hatta günlük dilde de ''Güneş batıyor'' deriz. Oysa güneş hiçbir yere batıp çıkmamaktadır.

    Görüldüğü gibi Kuran akla ve bilime tümüyle aykırı bir kitaptır. Daha kendi yarattığı güneşin hareketlerini bile bilmeyen bir Allah varolabilir mi? Kuran'ın tanrı vahyi olmadığı ve islamın insan uydurması bir din olduğu yalnızca bu ayetlerden bile apaçık anlaşılmaktadır. Daha güneşin hiçbir yere batıp çıkmadığını bile bilmeyen bir dinin kitabına mucizeler atfedip övgüler düzmek ise sadece soytarılıktır.

    Fakat bazı din adamları, bu ayetlerin bilim dışılığını farkettikleri için, bu ayetlerde yazanlarda aslında mecaz yapıldığını ve başka bir mana içerildiğini söyleyerek kıvırmaktadırlar.

    ''Güneşin battığı siyah balçık'' derken mecaz yapılarak başka birşey kastedilmişse, o halde ''Allah'' derken, ''cennet'' derken, ''cehennem'' derken de mecaz yapılıp başka birşey kastedilmiş olabilir. Eğer bu ayetlerdeki ifadeler yorum adı altında anlam farklılaştırılmasına uğratılırsa, o zaman aynı yorumlama tüm Kuran'a, Allah'a, cennet ve cehenneme de yapılabilir. Böylece ''ateist islam'' bile türer. Yorum işinin bir sınırı olmalıdır. Müslümanlar, işlerine gelmeyen her ayeti kafalarına göre yorumlamaya kalkarlarsa, biz islamı nasıl yanlışlayacağız? Öte yandan, onlar neden Tevrat ve incil'i Kuran'ı yorumladıkları gibi yorumlamıyorlar sorusu da sorulabilir. Onların da bu denli esnek yorumları yapılırsa, o zaman o kitapların yanlış olduğunu nasıl iddia edecekler?

    Son olarak da şunu söyleyeyim, bu ayetlerin yorumu yapılarak Kuran gerçek-dışı olarak görülmekten kurtarılabilir. Fakat bu yorumu yapanlar unutmamalıdırlar ki, bir dine olan inancın temeli o dinin kitabındadır. Fakat siz o kitabı da inancınıza göre yorumluyorsanız, o zaman inancınız o kitaptan kaynaklanmıyor demektir. Yani inancınız kitabı önceliyor demektir. Eğer kitaptan kaynaklansaydı, bu ayetlere iman edip güneşin siyah bir balçığa battığını ısrarla iddia etmeleri gerekirdi. Fakat bu ayetlerde başka bir şey anlatıldığını kendi inançlarına dayanarak iddia ederlerse, artık onların inancının bu ayetlerden veya Kurandan kaynaklanmadığı sonucu çıkar. O halde islamın doğruluğuna olan bu inanç nereden kaynaklanıyor sorusunu sorarız. Ve cevap veremezler!

    Alinti..
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük