meali: güzelleşmek (estetik) için dövme yapan ve yaptıran kadınlara, kaşlarından (yüzünden tüy) yolan ve yolduranlara, dişlerini seyreltip inceltenlere, böylece allahın yarattığı şekli değiştirenlere allah lânet etmiştir. (1)
--spoiler--
kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.
ibn-i âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!
bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır. ( kadın ilmihali, mürşide uysal, s. 370)
anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.
kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:
normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir. (prof. dr. hayreddin karaman)
kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü islam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. hz. peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (buhari, 'libas', 84; müslim, 'libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı islam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.
alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.
malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden hiçbir şekilde caiz görmemekte veya mekruh saymaktadır.
sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.
insan, allah'a inandığı, inanması ölçüsünde rabb'inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. bunun için müslüman hanımın, allah'ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi yüce allah'a olan sevgisinin ifadesidir.