Kimseye yalakalık yapmadığı için fukara yaşayıp fukara ölmüştür. Başka ülkede olsa yaşayan kültür mirasına alınır saygıda kusur edilmezdi. Ama kendisi sobadan sızan gaz yüzünden vefat etmiştir. On iki yaşındayken elini öpme fırsatı bulduğum için çok şanslı sayarım kendimi. Bana hediye ettiği bakır küçük güğüme gözüm gibi bakarım.
2000’in üzerinde kaset yaptı. Sesinin ve yorumunun taklit edilememesiyle adını duyurdu. Şanlıurfa’daki sıra geceleri geleneğini onunla keşfetmiştir.(d. 1929, – ö. 2004, Şanlıurfa)
"Gül Verin Öksüzüme,
Al Gülünü Tak Gögsüne,
Koy Yüreginin Üstüne..
Gül Versin gül Tenine..
Köz Var Sinemde..
Sır Var Sözümde..
Sözümün Sırrı Yarin isminde,
Arifim bu sır bendedir bende.."
Türk Halk müziğinin alaylısı, yörenin tabiriyle 'piri'.. Sıra gecelerinin ortasındaki en önemli isim, gazellere sesiyle can veren güneydoğu bölgesinin halk müziği abidesi..
1 ocak 1929 doğumlu bedih yoluk evin tek çocuğudur. Bir süre memurluk yapsa da kazancılıkla da ilgilendi. O dönem revaçta olan güneydoğu türkülerinin çoğu aklındaydı onun fakat dönemin plak ve kaset yapımcıları bedih usta'dan çok star özellikli kişilerin peşindeydi. O da anlam veremedi zaten bu duruma hiçbir zaman..
1993 yılında ilk kez katıldığı ibo şovda büyük bir ilgi aldı. Ki zaten bu onun pek de yabancı olmadığı bi durumdu, urfa'da da sıra gecesi deyince ismi söylenmeden başlanmazdı tanburlara, cümbüşlere.
ibrahim tatlıses onu bir kez daha konuk etmek istese de o istememişti sözde sanat diye yırtınanların yobaz dünyasını..
Sordular ona "usta neden bu kadar uzaksın ekranlardan?", o da "memlekette rakı kalmaz.." diye cevapladı.
Oğluyla beraber yöre türkülerini derledi, topladı. Klipler çekti ama mütevazı tavrı o kadar belliydi ki hepsinde..
2003 yılında kazancılığına devam etmek istedi; ona göre bu el sanatı dalının da yaşaması gerekiyordu. Devlet de yeterince sahip çıkamadı 'bedih'ine..
(Bedih; şanı, şerefi yüksek olan demektir.) eşkiya filminde ufak bir rol aldı.
hakkında hatırladığım komik birkaç şey var bir tanesi tellivoli benzeri siktiriboktan bir magazin programında kim bilir hangi sebepten adak kurbanı mı ne kestirdiği görüntüleniyordu. herif buna vekaletini verdin mi deyince, hı ? he verdin verdim demişti. hani öyle başından yasak savar gibi. diğeri aynı ortamda çalıştığım teknik bir kıronun bu adam hakkında, ibo tatlıseks'le kavgalı olduğunu söylemişti. ulan ibo'nun kavgalı olmadığı adam mı var ? sonuncu ve en komiği hakkari yezidilerinden metin uca, kendi sunduğu bir sabah programında, bedih'in katalitik sobadan ölümünü protesto etmek için, stüdyoda bir katalitik sobayı tekmelemiş, yerden yere atmıştı. oğlum alt tarafı sen de elit bir herifsin, hayatında toplasan 15 dakika o adamın bağırtısını dinlememişsindir. adam 80'lik, eceli gelmiş, katalitik zehirlenmesinden ölmüş, neyin havasını atıyorsun ?
ustanın, gazelhanın ölümünün 11. senesi. bir ülkenin ayıbıdır 2004 senesinde katalitikten zehirlenmeyle vefat etmesi. hem de bu kadar değerli bir müzisyeni bu kadar basit bir nedenle kaybetmek. tabii sonrasında halen daha, utanmadan "bakın biz unutmadık" soytarılıklarıyla albümünde ustanın eserlerine yer vermesi, kılipler-mılipler hep aynı teraneler. toprağın bol olsun usta, birazdan eserlerini açıp kırmızı tuborgumu acıcam.
"tükendi nakdi ömrüm dilde sermayem bir ah kaldı" deyişini her duyduğumda, hz. ömer'in "ölüm var ya Ömer" demesi için tuttuğu elamanın etkisini yaratır üstümde. Mekanı cennet, kabri nur olsun.
Yavuz Turgul' un yönettiği başrollerini Şener Şen ve Uğur Yücel' in paylaştığı Eşkıya filminde " Nice bu hasreti dildar ile giryan olayım, yanayım aşkınla büryan olayım" dizeleri ile
gündeme gelmiş sanatçıdır.