Çok kaba bir ifade ve genelleme olduğundan katılmadığım önerme. ancak yine yapılan işin de saçma olduğunu düşünüyorum. Adamın biri gelse ve "karını ve kızını süsleyip karşımda oynatacaksın" derse bu haklı bir cinayet sebebidir. Ancak aynı şeyi düğünde yapınca normal oluyor. Elbette ki bütün erkekler böyle değil ama Hepimiz biliyoruz ki düğünlerde sırf kadınları izlemek için bulunan sapıklar vardır. Bunların varlığını bu sözlükte hatta bu başlık altında bile anlayabiliyoruz. bu gerçeği söylediği için adam sapık ilan ediliyor. Bu sözleri adamın sapık olduğunu göstermez ama genellemeyle bunu yapan herkese deyyus demesi onun deyyus olduğuna delalettir.
TDK'ya göre deyyus kelimesinin anlamı
--tdk--
1. sıfat Karısının veya kendisine çok yakın bir kadının iffetsizliğine göz yuman (kimse)
--tdk--
Şunun ortaya konması gerekiyor. Kadın erkek karışık bir düğünde oynamak kadınları iffetsiz mi yapıyor ?
Nur suresindeki ayet gereğince kadınların kendilerine mahrem olacak şekilde ziynetlerini açmaları doğru değil. Bırakın oynamayı o bile yasaklanmış.
--Nur-31--
Ve mü'min kadınlara söyle, bakışlarını indirsinler (haramdan sakınsınlar) ve ırzlarını korusunlar. Zahir olan kısımlar (görünen el, yüz ve ayaklar) hariç, ziynetlerini açmasınlar. Ve başörtülerini yakalarının üzerine koysunlar (örtsünler). Ve ziynetlerini, kocaları veya babaları veya kocalarının babaları veya oğulları veya kocalarının oğulları veya erkek kardeşleri veya erkek kardeşlerinin oğulları veya kız kardeşlerinin oğulları veya kadınlar veya ellerinin altında sahip oldukları (cariyeler) veya erkeklerden, kadına ihtiyaç duymayan hizmetliler veya kadının avret yerlerinin farkına varmayan çocuklar hariç, açmasınlar. Ve gizledikleri ziynetleri bilinsin diye ayaklarını vurmasınlar. Ey mü'minler, hepiniz Allah'a tövbe edin! Umulur ki, böylece felâha eresiniz.
--Nur-31--
Ayete karşı gelmek doğrudan iffetsizlik yapmayabilir de. Yani net bir hüküm vermek doğruda olmayabilir.
iffet ifadesinin ne amaçlarla kullanıldığına bakmak lazım.
bu olayın neden bu kadar abartıldığını anlayamıyorum.
Bilmem hangi ilin hangi müftüsü'nün ne söylediği beni niye bağlasın ki.
müftü kişisel görüşünü dini temele oturtmadığı sürece sadece kendisini bağlar.
Burda yanlış olan vaaz sırasında bunu dillendiriyor olmasıdır, çünkü giydiği o cübbe ona bir resmiyet kazandırıyor.
Ve bu resmiyet de kendi kişisel düşüncelerini evrensel gerçek veya dini gerçekmiş gibi lanse etmesini engellemelidir.
sözlükteki ateist kitlenin sövüp saymaktan başka bir cevap veremediği hadise. biriniz de delil getirin lan, deyin ki kadının erkeğin bi arada kıvıra kıvıra oynaması caizdir deyin. bizim kültürümüzde köy düğünlerine bi bakın kim kimin karşısında kıvırarak oynuyor, kim onun bunun karısını değiştirip dans ediyor.
bir doktor sigara içen kanser olur diyebiliyorsa, bir müftü de vazifesi gereği bu durumun yanlışlığını dile getirmiştir. tabir biraz ağır olmuş o kadar.
siz yobaz bilmem ne diye sövünce gerçek değişmiyor beyler. şimdilik hayattasınız, size karışan yok, öbür tarafa gittiğinizde sözde çağdaşlığınız medeniliğiniz (bana göre batı özentisi kokuşmuşluğunuz) sizi kurtaracak mı bakalım hep birlikte göreceğiz.
takip edilecekler listesindeki adamın sözü.
bu lafı yozgat il müftü yardımcısı söylemiş.
yazın lan buraya yıl 2012 aralığın ikisi.
bu adam 5-10 yıl sonra diyanet işleri başkanı.
ya da milletvekili falan.