bir pasaport uzaginda olupta, asamadigimiz dikenli tellere takiliyorsa sesiniz, haydi yigit tekin dinleyiniz, be adam bu kadar cekiclenir mi yigidin gonlu, ask olsun.
sözler de müzik de yorum da insanı etkilemek için birebir. fırsatını bulup bir kere dinleyiniz, sonrası kendiliğinden geliyor zaten. bunlar da sözleri;
yar yar deyişine
yar yaban sevişine
bir çare bulamadım
dalıp da gidişine
ay canım iki gözüm önüme aksın
yaslardayım yüzüm ehramına dağılsın
tutuklama sorguların canımı alsın
yar yar diye diye
yar oldum yaban ele
karabasan gecelerde sararsın beni
uçuklayan dudağına sorarsın beni
iki damla gözyaşınla ararsın beni
yar yar diye diye yar oldum yaban ele
- şiir -
umutsuzluğu ihrac eden bir çok ülkenin
herhangi bir şehrinde bıraktım seni
inzivaya çekilmiş bu hikayenin hüzün dolu tetiğini çoktan çektim
seni öldüreli çok oldu, şimdi benden de betersin
iyi ve güzel hakikata bel bağlamış saf dillerden bihabersin
belki çıldırmak üzeresin, hayati vurguların tükenmekte
gazete manşetlerinde aristokrat bir ferman olurken ölüm ilanım
karanlığın ardı sıra, çığlıklar ve uğultular eşliğinde
sevdamdır uğurladığım
- şiir -
ay canım iki gözüm önüme aksın
yaslardayım yüzüm ehramına dağılsın
tutuklama sorguların canımı alsın
yar yar diye diye, yar oldum yaban ele
karabasan gecelerde sararsın beni
uçuklayan dudağına sorarsın beni
iki damla gözyaşınla ararsın beni
yar yar diye diye yar oldum yaban ele
ay canım ile başlayan kısmını çok bir içten söylemiştir yiğit abimiz. insanı en mutlu anında bile hüzünlendirebilme kapasitesine sahiptir. bu yönüyle yaprak dökümü dizisiyle fazlasıyla benzerlik göstermektedir.
bir dönem rakı sofralarımızın marşıydı bu şarkı, hep o sevgiliye "karabasan gecelerde ararsın beni." diye seslenirdik, o sevgili hiç anmadı bizi karabasan gecelerde. şimdi tekrar dinliyorum da her notası, her sözü hala ezberimdeç