çarşafın dinle alakası olmadığını savunan gayri müslim (bkz: hayko) zihniyetine sahip insanların gelişi güzel fetvaları sebebiyle, geri ve ileri kavramlarının tekrar gözden geçirilmesi gerekliliğinin anlaşılma sebebidir. ayrıca kara çarşaf tabiri özel isim veya birleşik bir kelime olmaması hasebiyle bitişik yazılmazlar. (bkz: lisanını kullanmayı bilmeden başkalarını yaftalamak) (bkz: kötürümün timurlenke gülmesi) (bkz: anlayana inceden ayar)
başkalarını neden bu kadar gerdiği merak edilen zihniyettir. sanane arkadaşım ister kapar her tarafını, ister açar. dini fetva vermek sana kalmıştı ya.
çarşafı eleştirerek medeni olduğunu, insanların kılığına kıyafetine karışmakla çağdaş medeniyetler seviyesine ulaştıklarını zanneden, über çağdaş ilerici zihniyetin korkulu rüyası olan zihniyettir. insanların kılığını kıyafetini dert ederek nereye varacaklarsa artık..bu kadar zavallılık...
öcüüü.. yerler belki..
şimdi kaçarsınız da siz görünce..
çarşaf türban kelimeleri geçen bir konu açıldığında kıç baş göt mini gibi sözcüklerin yer alması garip bir ironidir. çarşafı savunan bir zihniyetin böyle mütehasıp insanların bu kadar ayıp şeyler söylemesi ne kadar doğrudur? sorusunu akla getirebilir. benzer ironiler bu tip insanların günlük yaşantısı bile olmuş olabilir. adam hacıdır namazında niyazındadır, ağzında duası, elinden tespihi düşmez. ama inşaatında demir çalar, çimento çalar, galerisinde çalıntı araba satar, bakkalında tarihi geçmiş süt satar. sokaklarda pazarlansın diye uyuşturucu getirir satar ama karısını çarşaflara dolar. çünkü o inanandır.
gerisini ilerisini belirleyenleri cok merak ettiğim durumun ötesinde bir şeydir. lan isteyen istediğini giyer kardeşimi. orasını burasını acan ileri(!) zihniyetliler cok güzel olaylara sebebiyet vermekteler.
mesela yarı cıplak bir bayan yürürken tahrik ettiği erkeklerden habersiz olsun. ama ona bakmak zorunda(!) kalan erkek o anda gerici bir zihniyet olarak paketlenir hemen. hayat herşeye rağmen cok güzel.
müteassıp kelimesini mütehasıp yaparsan olacağı budur zaten zihniyetsizliğinin mahsulüdür. hırsızlığın olumsuz bir davranış olması insani bir olgudur. bunu hacının hocanın veya senin yapman arasında bir fark yoktur ki, hacının elinde tespih olması hırsız olmayacağı anlamına gelsin. kötü misal, misal olmaz. azizim insana önce mantık ve lisan lazım, sonra laf üretmek faslı gelir.
insanlara giyim kuşam tercihlerine bakarak gerici ilerici yaftalaması yapan yazar düşüncesi. nasıl bir zihniyet bu?
--spoiler--
bu karaçarşaf denen hayalet giysinin içersinde ne tür bir varlık olduğu bile kestirilemezken,nasıl bir cesaretle giyerler aklım almıyor
--spoiler--
yani bu yazara göre insanların ne olduklarını görmemiz gerekiyor. ilerici olabilmek için? ilerici olmak ''güzel olmak, saçları bakımlı olmak, makyajlı olmak vs vs'' olarak algılıyor galiba. yani eğer nsıl göründüğünü bilmiyorsam kesin gericidir? bu mudur? komik midir? gericilik nedir?
insanların hala ve hala nasıl giyindikleriyle ilgilenmek nasl bir aymazlıktır? bu insanlar bir de ''mini etek giyen kişiyi kınayan insan'' ı kınarlar. ebee kuzum o insanda kendi görüşüne ters olan giyinme şeklini garipsiyor bunu sen neden kınıyorsun o halde?
yani sen insanı sadece giyiminden ötürü yaftalarken bir şey yok...
ama bir başkası bunu yapınca garibine gidiyor, iranaaaaaaaa iranaaaaaaa diye delleniyorsun...
söyler misin bana senin/benim ülkenin iran'dan bu anlamda nasıl bir farkı vardır? ikisinde de giyinme özgürlüğü yok ise, ikisinde de insanları giyimine göre değerlendiriyorsanız nasıl oluyor da iranı beğenmeyip kendini beğeniyorsun?
kot, tişört moda olan ne varsa, ithal ediyorsan modern.
kalan herşey tukaka.
kardeşim giyer, giymez. Kıyafet özgürlüğü var, dinle ilgisi var yada yok sanane. Giyip giymemesi kendi seçimi.
Sen modernlikten bahsediyorsan, başkasının özgürlüğüne saygı duymalısın önce.
(bkz: bir insanın değerini kıyafeti ile anlayanlar)
peşin ek: karaçarşaf giyilmesine ben de karşıyım. ama bu tercihi aşağılama hakkı bende asla olamaz. ve hiç kimsede...
"ben anlamam" diyorsanız, eksi oy yanda...
ayrıca bir site kuralı olarak:
(bkz: siyasi konularda başlık açmayınız)
ek 2: ama bu kural noksan belirtilmiş yine de, bölücü-ayrımcı-kışkırtısı vs. nitelemeleri ile belirtilse daha iyi olurmuş.
bursa'nın köyleri bu gericilerle dolu mesela..kadınlar karaçarşaf giyerler, kocaları evde alem yapar..efendime söyleyeyim..düğünlerde bir de ne göresin gitmiş karaçarşaf gelmiş son moda fistanlar,,afilli afilli..sonra tekrar karaçarşaf..işte buna karaçarşaf paradoksu deniliyor.. ne olacak bu gericilerin hali..
(bkz: ama böyle olmiyiki çiko)
--spoiler--
bursa'nın köyleri bu gericilerle dolu mesela..kadınlar karaçarşaf giyerler, kocaları evde alem yapar..efendime söyleyeyim..düğünlerde bir de ne göresin gitmiş karaçarşaf gelmiş son moda fistanlar,,afilli afilli..sonra tekrar karaçarşaf..işte buna karaçarşaf paradoksu deniliyor.. ne olacak bu gericilerin hali..
(bkz: ama böyle olmiyiki çiko)
--spoiler--
biliyor musunuz? parisin gobegi de bu gericilerle dolu.
not: bursadaki koylu musluman ablalarim la parisin gobegindeki "gerici" kardeslerimin hicbir farki yoktur.
sizin icin vardir diye belirtmem gerekti...
ona buna iftira atarak, asagiliyarak
insanlarin giyimine karisarak cooooooookkkkkk ilerlediniz.
bravo!
rengarenk takılan türbanı tercih eden zihniyetten daha dürüst olan zihniyet. madem dikkat çekmemesi gerekiyor kadının o zaman simsiyah bir çarşaf giymek, makyaj yapmamak bence renkli renkli türban takmaktan, gösterişli kıyafetler giymekten daha gerçekçi bir hareket. "tamam kapanayım, saçım görünmesin ama süsüm püsüm de eksik olmasın" düşüncesi bana hiç dürüst gelmiyor. vazgeçeceksen hepten vazgeç. hem saç görünmeyecek hem de en pahalı, parlak kumaşlardan elbiseler giyilecek, en pahalı kozmetikler kullanılacak. anlamıyorum.
kapanma zihniyetini zaten anlamıyorum o ayrı bir şey. ama en azından karaçarşaf giyen insan kendine de inancına da daha dürüst bence.