Uyandım Birden seninle
Gece üçü bulmamış
Bir BUlut durdu gözümde
Hasret bize uymamış
Kalp kalbe karşı derler
Sende üzüldün mü
Ay bile çeker gider
Geceyi düşündün mü?
Yalnızlık bende saklı
Çıkmaz bir an dışarı
Elimde bir fotoğraf
O şimdi Burda Olmalı
Kalp kalbe karşı derler
Sende üzüldün mü
Ay bile çeker gider
Beni Hiç DÜşündün mü
Sensizlik Bende Saklı
Çıkmaz bir an dışarı
Elimde bir fotoğraf
O şimdi Burda OLmalı
__________________
Bana Gözyaşı Borçlusun.
Gözyaşlarımdan SEN Sorumlusun.
uzan zamandır birbirni görmeyen kişilerin , tesadüf eseri cadde veya yol üzerinde karşılaşmaları halinde , umursamazlıkları gizlemek amacıyla kullanılan , içten pazarlıklı bir kilişe.
aslı güngör'ün 'kalp' kelimesinin telaffuzunda haluk levent ekolünün yılmaz takipçisi olduğunu gösteren şarkıdır aynı zamanda. ama güzel şarkı allah için.
klibi aptalca ama kendisi muhteşem olan şarkı. şarkının konusu ayrı kalmış sevenlerken kliptekilerin hepsi birbirine şarkı söyleyen çiftlerdir. nerede kalmıştır bunun ayrılığı acısı.
edit: sonunda hepsi hayalmiş gibi gösteriyorlarmış ama zaten bünyenin içine ettin be adam sonunda hayal desen ne!
klibini çeken yönetmene en derin saygılarımı sunduğum şarkı. abicim kim öğretiyor bunları size? şarkıdaki her şeyi klipte göstermek zorunda mısınız? misal, uyandım birden seninle, gece üçü bulmamış derken; yatağın yanında duran ve 2:45'i gösteren saate odaklanmak neyin nesidir?
internette hızla yayılmış, hiçbir esprisi olmayan basit bir şarkıdır. hepsi o.
insanın ruhuna işleyen müzikler, gerçek romantizm ve anlamlı sözler için (bkz: fikret kızılok) *
öyle deyimlerden şarkı ismi yapmakla, uzak-tuzak kafiyesini kullanmakla eser yapılmaz. antreparantez: sezen aksu uzak-tuzak kafiyesinin limitlerini yeterince zorlamıştır zaten. ayrıca neler eserdir neler değildir gören göz işiten kulak, bunun ayrımını yapıyor. televizyon çocukları da önüne konanı afiyetle yiyor. antreparantez: okan bayülgenin felsefesini hatırlayalım: televizyondakiler gerçek değildir! hatta bir adım ileriye götürelim internet gerçek değildir! o halde internetin var olan gerçeklik anlayışımızı eğip bükmesine direnç göstermeliyiz.
ayrıca zevkler ve renkleri de tartışırım. sen kaliteyi düşürürsen seni de tartışırım.
şarkıyı biraz analiz edecek olursak... hala doksanlı yılların saçma sapan şarkılarının düzeysizliğinde sözler... atari müziği gibi bir melodi. bunu bir gitarla bir piyanoyla haşır neşir olan herkes besteleyebilir pekala. bir ilginçlik yok yani; bir sanat dehası yok. vay be dedirten bir durum yok anlatabiliyor muyum?
şu sözleri tam anlamıyla kopartmıştır:
neler geçti gönlünden,
anlat azicik bana,
en içten duygularla,
bagliyim simdi sana
yahu bunları kızlar ortaokulda defterlerinin arkasına yazıyorlardır allah bilir. *
neymiş efendim. basit sözlerin vuruculuğuymuş da samimiyetmiş de... basit sözlerle çok şey anlatabilmek en zor olanıdır. sen kimsin de basit sözlerle sanat yaptığını iddia ediyorsun derler adama. her neyse burada amaç bağcıyı dövmek değilse de biraz ileri gitmiş olabilirim. esas vurgulamak istediğim, internetle birlikte, mesajın yayılım hızının artması nedeniyle, eseri hazmetmeye zaman kalmamakta. herkes sırası gelince on beşer dakikalığına ünlü olmakta. bu da kaliteyi düşürmektedir.
Radyo Klas'da Hopdedik Ayhan'ın günlerce günün en özel şarkısı olarak seçtiği şarkıdır. Bencede çok özel ama kalp kalbe herzaman karşı olmuyor, bu sanki biraz kendini avutma şarkısı gibi geldi bana.
özlem tekin,in tek başına alümünün onuncu şarkısı daa,da geçen söz.
kalp kalbe karşı olsaydı
hemen anlardı beni
göz göze geldigimiz,
ilk, ilk günden beri
dur desem dursa, ne mümkün
aşkım ölmeye deger
hayaller kurmaya
bir tek merhaba yeter
beraber olduk bile
seviştik sere serpe
dügün dernek şölenle
ama bir tek, şey
daa o bilmiyor
dün gördüm yine gizledim
aşkımı delice
lacivert ne çok yakışmış
bilmesede...
sozlerinin kolayligindan midir, her yerde calinmasindan soylenmesinden midir iyice piyasa olan ve nedense bir turlu isinamadigim sarki. benim gibi duygusal bi adami bile duygulandiramadi miy miy miy. gicik lan resmen.
insanı dağıtan şarkı.. insanın kalbini hem umutla hem de acıyla dolduran şarkı. kelimenin tam manasıyla insanı taş eden şarkı..
- ya düşünüyorsa beni hala..
+ hayır olm ne düşünecek hatırlamıyor musun dediklerini.
- ya tamam hatırlıyorum sürekli hatırlatma aynı şeyi işte
+ ama hatırlamaya mecbursun elinden başka şey geliyor mu?
- gelmiyor biliyorum. ama seviyorum. elinde bunu durdurabilecek, bitirebilecek, vazgeçirecek bir argümanın var mı?
+ bilmiyorum arasam bulurum.
- bul o zaman. bulamıyorsan da beni rahat bırak
+ hayır bırakamam. bırakırsam ağlıyorsun
- ağlıyorum evet.
+ hiç olmazsa sinirlen. sinirlenince aramıyorsun onu.
- zaten o da bunu başardı değil mi? sinirlendirdi işte son seferinde.
+ ama sen sinirlenince hıçkıra hıçkıra ağlamazsın
- ben.. ben bu kadere ağladım. böyle olmaması lazımdı biliyorsun.
+ biliyorum. ama elinde birşey yok işte.
- sen mantığım değil misin? bul o zaman.
+ sen de kalbim değil misin? hep seni dinlemedim mi şimdiye kadar. beni dinlesen böyle mi olurdu?
- olmazdı sanırım
+ olmazdı tabi. bak şimdi yalnız kaldın. hem de ne yalnız.. etrafındaki herkesi kaçırdın kendinden. telefon rehberinde 300 kişi var. kaç kişi arıyor?
- hiçbiri. belki bazen..
+ evet belki bazen, ne için yaptın peki bunu. neden? en sevdiğin varlığı kaçırdın işte. onun için nefes aldığın insan yok artık.
- ama ben.. ama ben böyle olsun istemedim. sadece biraz huzur istedim.
+ huzurun yok muydu onun kollarında.
- vardı.. şimdi o kollar için ölebilirim.
+ öl o zaman.
- ölmemi o istemezdi.
+ emin misin?
- ben..
+ eğer ölmeni istemese, seni ölüden beter terk eder miydi?
- ama..
+ tamam yeter bu gecelik..
- biraz daha.. ben onu çok özledim..
+ olmaz. kapat artık onun resmini. bakma onun resmine artık.
- peki.. hoşçakal..
dün akşam birebir tanık olduğum ve artık gerçekten inandığım durumdur. Ev arkadaşım ve amcası beni gecenin ikibuçuğunda tehdit edip üstüme yürürken bir haftadır ayrı olduğum erkek arkadaşımı aramak aklımdan geçtiğinde ve arayamadığımda ve en çaresiz anımda deli gibi ağlarken telefonun çalması ve beni araması.kesinlikle mucizevi bir durumdur ve evet kalp kalbe karşıdır.