Kadın lafı geçince bile bi tahrik olan insanların içine kadın peygamber gelse ne olur? Hem erkek erkekten ustun olabilir ama kadın erkekten üstün olursa o kadın peygamberliğini ilan edemeden taşlanır.
uzun zaman önce bir çok kaynakta büyük zatlarca açıklanmış olandır. onları okumaya götü yetmeyip buraya gelip artistlik yapmasını anlayamıyorum bazılarının. o yüzden burdan uzun uzun yazmaya gerek yok, bide hayız meselesi var. her ay 1 hafta namaz düştü. neden? peygamber adet olmuş olm ya. öyle mi?
kadınların adet görmesine bağlanır. kadın erkek eşitliği asla sikinde olmamış islam inananlarına kontra olarak ''o zaman allah onları adet görmeyecek şekilde neden yaratmamış ammana koyim?'' sorusu ile çılgın dakikalar yaşatabilirsiniz.
Memesi olduğundandır yoksa oda insan yani olsa iyi olurdu aslında feminik arkıdeşlee için, hemama gönderilse diğer insanlar sikine takmaz diye gönderilmemiş olabilir de.
Kadının ikinci planda olması veya insan yerine konmaması gibi nedenler kesinlikle değildir. Nedeni peygamberliğin zor bir görev olmasıdır. Peygamberlik güç ve sabır gerektirir. Oysa kadınlar nazik ve kırılgan bir yapıdadır. Öldürülmeye linç edilmeye çalışılmışlardır kadınların bu gibi durumlara dayanması mümkün değildir. Başka bir nedeni erkeklerin o zamanlar da toplumda söz hakkının daha fazla olmasıdır. Bu da kadının bir kendine inanan toplum oluşturup dini yaymasına engeldir. Ayrıca Kadının biyolojik yapısı da bu ağır vazifeyi bir engeldir. Kadınların ayın belli günlerinde ibadete mani hallerinin olması ve çocuk sahibi olmaları gibi peygamberlik vazifesini yapmaya mani durumları vardır. Bu sebeple hem imam, hem önder, hem de yeri geldiğinde kumandanlık vazifesi yapan peygamberlerin kadın olması imkansızdır.
Kadının mizacı, peygamberlik vazifesine uygun değildir
Peygamberlik vazifesinin gayet ağır şartları vardır. Kadın ise yaratılış ve huy itibariyle bu ağır görevin sorumluğunu taşımaya elverişli değildir.
Gerçi Allah-u Teâlâ dilerse bir kadına da o gücü ve tahammülü ihsan edip sonra da ona peygamberlik verebilir. Fakat bu, onun yaratılışını ve mizacını bir erkek mizacına dönüştürmek demek olur. Binaenaleyh insanlar içinde peygamberlik göreviyle görevlendirilecek kimselerin de sıradan erkeklerden değil, onlar arasında en seçkin, en iradeli ve en güçlü kimselerden seçilmiş olması da ilâhî hikmet icabıdır. (Elmalılı Hamdi Yazır Tefsiri)
Kadının biyolojik yapısı, peygamberlik vazifesini kaldıramaz
Kadının biyolojik yapısı da bu ağır vazifeyi yüklenmeye uygun değildir. Kadınların ayın belli günlerinde ibadete mani hallerinin olması ve çocuk sahibi olmaları gibi peygamberlik vazifesini yapmaya mani durumları vardır. Bu sebeple ümmetlerine hem imam, hem önder, hem de yeri geldiğinde kumandanlık vazifesi yapan peygamberlerin kadın olması elbette düşünülemez.
Allah (cc), kadınlardan Resul göndermemiş fakat Nebi göndermiştir
Resul; yeni bir kitap ve yeni bir şeriat ile bir ümmete veya bütün beşeriyete Allah (cc)tarafından peygamber olarak gönderilmiş olan zattır.
Nebi ise; yeni bir kitap ve şeriatla gelmeyip kendinden evvelki Resulün getirdiği kitap ve şeriatı devam ettiren peygamberdir.
imam-ı Eşariye göre Allah (cc) kadınlardan resul göndermemiş ama nebi göndermiştir. Çünkü kadın olmak vahye engel bir hal değildir. Nitekim Cenab-ı Hak bazı müstesna hanımlara vahiy göndererek nübüvvet vazifesi vermiştir.
imam-ı Eşariye göre Allah 6 nebiye göndermiştir. Bunlar:
Hz. Meryem, Hz. Asiye, Hz. Havva, Hz. Sare, Hz. Musa'nın annesi, Hz. Hâcerdir. (Zebidi, Tecridi Sarih Tercümesi ve Şerhi)
Kadınların cazibedar güzellikleri, elçilik vazifesinin mahiyet ve neticesine manidir
Cenab-ı Hak erkeği celalî, kadını cemalî sıfatlarıyla donatmıştır. Ve insanda yaratılış icabı güzele perestiş (tapma) derecesinde bir muhabbet bulunuyor. Cemalî sıfatların üzerinde çokça görünmesiyle cazibedar yaratılmış kadına karşı -oluşabilecek- perestiş derecesindeki muhabbet, Allah (cc)ile kullar arasında elçilik demek olan peygamberliğin mahiyet ve ulviyetine münasip düşmeyecektir. Nitekim tarih boyunca insanların kendilerince birçok kadın tanrıça uydurmalarının sebebi kadındaki bu fıtri cazibedir.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda, Cenab-ı Hakk'ın kadın peygamber göndermemesinde ne kadar büyük hikmetler olduğu anlaşılır. sorularlaislamiyet.
kadının mizacı, peygamberlik vazifesine uygun değildir
peygamberlik vazifesinin gayet ağır şartları vardır. kadın ise yaratılış ve huy itibariyle bu ağır görevin sorumluğunu taşımaya elverişli değildir.
kadınların cazibedar güzellikleri, elçilik vazifesinin mahiyet ve neticesine manidir.
kadınları tanrı bile insan yerine koymamış nihahaha. ayrıca kadın için bu yük denilen şey bizzat toplumsal olarak kadının geri plana itilmesidir. tanrı toplumu düzenleyip kadını erkeğin seviyesine çıkartsaydı kadının peygamber olması bir yük olmazdı. tanrının ileri görüşlü olmaması.