Azim ve kararlılık sahibi peygamberlerin sabrettikleri gibi sen de sabret. Onlar için de acele etme. Başlarına geleceği vaktiyle söylenen şeyleri gördüklerinde sanki gündüzün kısa bir süresini yaşamış gibi olacaklar. Tebliğ konusu işte budur; hiç günaha sapanlardan başkası helâk edilir mi?
Ahkâf : 35
Ateş ki onun üzerine sabahleyin ve akşamleyin arz olunurlar ve Kıyamet kâim olacağı günde Fir'avun'un hanedanını azabın en şiddetlisine girdiriniz (denilir).
Kıyametten önce yani cennet cehennemden önce firavun ve hanedanı sabah akşam ateşe arz olunuyorlar bu kabir azabına ayeti kerime ile delildir.
Ayete cevap veremeyen eksiler ancak, tek delilleri budur.
bisürü tongaya hepimizi her şekilde düşürüyolar, tahminen bu da o tongalardan birisi. konunun bilgesi olmadığımız ama bilmek istediğimiz için bi süre bu söylemlerden birini ya da diğerini takip ediyoruz- sonra bişey oluyo, o şey birden mantıksızlaşıyo.
madem kıyamet günü var- kabir azabı mantıksız bir şey gibi geliyo bana da. ya da kıyamet günü ölür ölmez olan bişey, ve öyle herkesin birlikte diriltileceği bir gün değil. ama öyle olursa da yasin suresini inkar etmiş olursun- o da olmaz.
demek ki kabir azabı yok.
basit soru- kabir azabı kuran´da belirtilmiş mi? ben kuran ı okurum, ben rastlamadım.
(bkz: #37295240) bunu kabir azabı yoktur diye delil sayanlar ciddi manada basiret yoksunu kimselerdir heralde
Dünya hayatının ne kadar kısa olduğunu ve insanın geçici dünya hayatına aldanmaması gerektiğine dair bir ayet.
Kaldı ki yeryüzünde ne kadar kaldınız ? Diye soruluyor basiret sahibi aklı selim olan biri bunun ömürle alakalı olduğunu anlar.
Kabir azabını inkara delil (!) Olarak Allah Teala'nın rahman ve rahim sıfatlarını delil getirmiş önüne gelene müşrik diyen biri
O zaman denilirki Allah cehheneme de kimseyi atmaz o rahmandır rahimdir
Farkettiyseniz inkar edenlere düz mantıkla yüzeysel çıkarımlarla bir şeyleri inkar ediyorlar hâlbuki Allah Teala firavun hanedanını önce ateşe kabirlerinde sabah akşam arzediyor kıyamet gününde ise cehenneme ebedi olarak atacak
ateş ki onun üzerine sabahleyin ve akşamleyin arz olunurlar ve kıyamet kâim olacağı günde fir'avun'un hanedanını azabın en şiddetlisine girdiriniz (denilir).
olmayan şeydir efendim. eski bir müezzin ve yıllardır ateist olan biri olarak söylüyorum yoktur. çünkü ahiret günü diye bir olay var ise insan orada yargılanacak deniliyor. fakat kabir azabı denen hadise ise "günahkar azap çekecek, iyiye cennet bahçesi gösterilecek" deniyor. Öyle ise zaten o insan cennete veya cehenneme gideceğini bileceği için ahiret gününe gerek kalmıyor. tekrar uyanmaya vs hiç gerek yok. O yüzden yoktur, sallamayın.
mümin suresi 46'dan kabir azabının olabileceği anlamını çıkardığım daha hesaba çekilmeden başlayan azap.
allah'ın ifadesine göre "(inkarcıların)sabah-akşam ateşe arz edilecekler" diyor. burada zaman mefhumu kullanmış allah. biz biliyoruz ki ahiret hayatında zaman-gece gündüz-saat diye bir kavram olmayacak. burada sabah-akşam ile kasıt öldükten sonra yani toprağa gömüldükten sonra o kişinin gideceğe yere göre sıkıntılarının başlaması veyahut güzelliklerin gösterilmesi olabilir.
inanmayan için Yoktur. Ama bence müslümansan da inanmaman lazım kabir azabına. Ha inanan yine inansın kendi tercihi elbet ama Korkmanın da korkutmanın da bir gereği yok. Ölüm, geride kalanlar için kötü arkadaşlar. Sizin için değil.
Fatır 22: Kabirdekilere işittiremezsin.
Yasin 52: Şöyle derler: Vay başımıza gelene! Kim bizi diriltip mezarımızdan çıkardı? Bu, Rahman’ın vaad ettiği şeydir. Peygamberler doğru söylemişler. (Bak dikkat et adam mevzuya yeni uyanıyor. Kabirde azap görseydi diriltilince yahu peygamberler haklıymış der miydi? Mantıklı mı sizce?)
Nahl 21: Onlar diriler değil, ölülerdir. Ne zaman diriltileceklerini de bilmezler.
isra 52: O sizi çağıracağı gün, derhal O´na tam bir saygı ile uyacaksınız ve (kabirlerinizde) pek az bir müddet kaldığınızı sanacaksınız. (insan uyuduğu zaman, ne kadar süre geçtiğini bilemez. Dolayısıyla ölüm, bir çeşit uykudur. Kabirde azap gören insan nasıl kabirde çok az kaldığını düşünebilir?)